Kaapelimies kirjoitti:
Sitruunaseppä kirjoitti:
BX:ssä kyseinen v-urahihnan ohjauspyörä vaihdetaan kokonaan kiinnitinrunkoineen.
Jaa. Mä tein kai sitten jotain väärin kun otin suojuksen pois, lisäsin rasvaa ja laitoin pölysuojan takaisin. Ainakin se hiljeni.. Laakerinvaihto ei ole ainakaan vielä siihen ajankohtainen, mutta on mulla semmoinenkin pyörä mihin se on tehty. Ei tainnut tekijä tietää sen olevan mahdotonta..

BX:n rulla on myös pesty ja voideltu. Kannattaa tehdä vielä kun ääni johtuu vain kuivuudesta. Kun ääni alkaa tulla rikkoutuneista vierinpinnoista, uutta trissaa sitten tilalle. Myös BX:n jakohihnan kiristinrullan voi huoltaa, kun yleensä vain kuivuvat, mekaaninen rasitus ei ole suuri. Näin voi käyttää huoleti ainakin yhden hihnanvaihtovälin lisää.