Jaa että mikä? Onko sun luonas käynyt joku samantapainen hävytön orava? Ihan pikkusen klepto tai raskaan sarjan varas? Ihminen, joka tutustuu sinuun ja kantaa kaiken pois, minkä kerkeää sun ihmettelevien silmiesi alla. Tapahtumien kulkua on hieman väritetty ja syypää olin itse, salliessani kaiken tapahtua, en uskonut että näin voisi käydä ja olin liian utelias tietääkseni, oliko tämä mahdollista? Nimittäin, luonani kävi taannoin harrastaja joka jutteli mukavia, avautuikin hieman, asuu täälläpäin ja ei siinä mitään, kaffetta keiteltiin ja tarinaa riitti. Puhuttiin hinnoista ja hinnattomuudesta, vaivihkaa. Aina tosin mun luona, mikä on näin jälkeenpäin tuumaillen epikriisin oleellinen indikaattori. Sitten se alkoi;
Pikkuhiljaa huomasin kaivelleeni kaverille yhtä sun toista tarvekalua ja varaosaa eikä aikaakaan, kun laskin paksukuorisessa kallossani, että ei toi taida keretä noilla vermeillä tehdä mitä aikoo ... totuuden nimissä en kyllä ehkä minäkään, joten aluksi nämä tavaravirrat helpotti, se oli hamstrausongelman siirtämistä minulta seuraavalle.
Tunsin, kuinka vauhti kiihtyy! Siirryttiin uusiin varaosiin ja erikoistyökaluihin avaamattomissa pakkauksissa. Hän äkkäsi joitain puutarhakoneita ja kyseli niitä itselleen. Laatikossa oli mm. kasiheppainen Tecumseh, uusi varaosapaketti ajoleikkuriin. Moottorisaha ja uudet laippa-ketjupaketit, öljyt, kaikki meni. Saisiko hän tuon? Ajattelin, ettei kukaan ikimaailmassa kehtaa kantaa pelkällä kiitoksella tonnilla-kahdella tavaraa takakonttiin. Siis ilmaiseksi. Erehdyin. Kokeilin kaverin rajoja - niitä ei kerta kaikkiaan löytynyt. Paitsi miehen auton kuljetuskapasiteetti loppui, ei sentään ruvettu solmimaan Busteria kattotelineelle. Vaikka leveempiä taakansidontaliinoja näköjään hieman katteltiin...
Sattumalta tuli juttua asioista muutaman muun harrastuskaverin kanssa. Kohtalontoveri löytyi sattumalta; "Ei helvetti - aja se pois pihaltas, sillä ei oo mitään asiaa ainakaan mun luo, ei saatana, kävikö se sunkin luonas...?" Nii, että kui? Onko tämmöstä kummallista ihmisluonnonilmiötä esiintynyt siellä teidän maakunnissa? Oma vika, mutta kiinnostais tietää?
Liitteet: |

Stigat.png [ 81.62 KiB | Katsottu 2036 kertaa ]
|

Sälää.png [ 110.55 KiB | Katsottu 2036 kertaa ]
|
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|