|
Kirjoittaja |
Viesti |
anakonda33
|
Viestin otsikko: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 14.08.2023 00:13 |
|
Nyt on tilanne että viimeinenkin Citroen lähti pihasta. Outo tilanne kun on kuitenkin koko ajan ollut Sitikoita n. 25 vuoden ajan. Muutama Cx ja muutama Xm ja yksi Bx gti. Sentään pihaan jäi yksi ranskalainen Jeep Cherokeen kaveriksi. Peugeot 407. On kyllä osoittautunut loistavaksi autoksi. Lähes yhtä hyvä kuin 607. Mutta ehkä taas jossakin vaiheessa Sitikka taas tulee. Olisko vihdoinkin C6
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 14.08.2023 08:12 |
|
Sama tilanne täällä, että mun nimissäni ei ole yhtään ranskalaista autoa tällä hetkellä. Perheessä kyllä vielä vaimon C3 Picasso. Siitä kun kortin aikoinaan 70-luvulla sain niin ei ollut oikeastaan muita merkkejä olemassakaan kuin Volvo, ensimmäinen oma autoni oli Amazon farmari ja sen jälkeen Amazoneja oli kaiken kaikkiaan 5 , 200-sarjalaisia varmaan 6, sitten oli 700-sarjalaisia useampi ja pari 300-sarjalaistakin, ym... Sen jälkeen tuli 20 vuoden sitikka kausi ja Xantioita on tainnut käydä 6 ja XM:iä 7. XM on oikeastaan ainoa jota voisin vielä harkita ja tällä kertaa ainoastaan harrasteautoksi, en enää käyttöautoksi. No katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, mennäänkö seuraavat 20 vuotta mersuilla vai ei.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 14.08.2023 10:28 |
|
Lupailin joskus viedä perämetsään jonkun pyörättömän raadon jos harrastebekseistä pitää luopua, voi sit käydä aina Jokikummussa ja sanoa että on mulla 1 projekti vielä... Jumpperi vois olla hyvä, etupenkeillä voi pitää kahvituntia ja perässä varastoida polttopuita Vähän miettinyt kyllä C5 aircrossia mut onkos niissä vaan koneita johon uskaltaa sekaantua?
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
vtsbx
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 14.08.2023 18:44 |
|
On hyvä olla. 
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 14.08.2023 19:45 |
|
Sen jälkeen kun ekan Xantian ostin, ei ole ollut päivääkään ettei taloudessa ole ollut edes toinen käyttöauto sitikka. Silti olin oikein tyytyväinen subarukuski, kunnes se levisi ja siirryin itsekin takaisin sitikkakantaan...
Ei mun budjetilla yhtä mukavaa saa...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 17.09.2023 22:32 |
|
19 vuoden jälkeen ei ole Sitikkaa, kun viitoselle tuli tunnit täyteen  Katsotaan nyt, jos taas joskus...
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
sepkar
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 20.09.2023 20:34 |
|
Täälläkin 20 vuotisen citikka kauden päätös.. ainakin toistaiseksi. Suurin muutos oli Vehon luopuminen merkistä. Veholla nähtiin tulevaisuuteen. Minulla oli C5 III koppaisia käytettynä ostettu Veho takuulla, eikä mitään harmia ollut. Aikaisemmat mallit ostin jostain muualta ja pientä harmia oli. Ensimmäinen käyttö citikka Xantia joita oli 3 kpl Nyt yritetään jatkaa Volvo v60 d4 riskikuljetuksella testasin kun toin 92 vuotiaat ikkuna remonttiin rautajousi autolla susisuomesta Turkuun. Volvossa ajoavustimia tarpeeksi ja sähköhärpäkkeet toimii. Etuvetoisella pääsee sinne mihin autolla kuuluu päästä. Toivotaan että tulee vielä Citikka minun makuuni. 
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 21.09.2023 21:17 |
|
Aikaisemmin mukavuus oli selvä syy ostaa Sitikka, mutta Hydractive on menneisyyttä ja parhaat kyydit hintaan nähden löytyvät luultavasti joltain toiselta merkiltä.
Miltä, sitä en osaa sanoa.
Mielenkiintoista oli kuulla, että kiinalaiset kuulemma painottavat mukavaa jousitusta enemmän kuin sporttisuutta.
Kävin koeajamassa Tesla Model Y:n karvalakkimallin. Jos olisin nuori, niin olisin rakastunut siihen. Nyt ikää on kuuskyt ja Model Y tuntui liian epämukavalta.
MG SV tuntui paljon mukavammalta: kapeilla ja korkeilla renkailla se saattaisi kelvata mulle. Noitahan saa erittäin vähäisillä kilometreillä noin 20.000 euron hintaan Ruotsista ja Norjasta, upouusi isoine akkuineen maksaa lähes tuplat. Sähkäreistä ei mene autoveroa, joten ne ovat kiitollinen tuontikohde.
|
|
|
|
 |
Sitruuna5C
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 28.09.2023 19:19 |
|
Oon harkinnut tuon nykyisen patongin heivaamista pois,tosin katselin tuossa hyvin varovasti C6:sta,jos se olisi vähemmän rikkoutuva,kuin nykyinen,ei vaan oo rahaa tällä hetkellä investoida "kunnolliseen",välirahaa pitäisi olla enemmän..eikä ole oikein sellaista kunnollista mielenkiinnon kohdetta,kävin kesällä koeajamassa hybridiToyota RAV4:n,kauhee kivireki,kun tottunut pehmeään kyytiin...
C5 2.0 Hdi180 -16
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 28.09.2023 23:29 |
|
Sitruuna5C kirjoitti: Oon harkinnut tuon nykyisen patongin heivaamista pois,tosin katselin tuossa hyvin varovasti C6:sta,jos se olisi vähemmän rikkoutuva,kuin nykyinen,ei vaan oo rahaa tällä hetkellä investoida "kunnolliseen",välirahaa pitäisi olla enemmän..eikä ole oikein sellaista kunnollista mielenkiinnon kohdetta,kävin kesällä koeajamassa hybridiToyota RAV4:n,kauhee kivireki,kun tottunut pehmeään kyytiin... Siirtymä ceevitosesta kuutoseen taitaa kyllä olla ojasta allikkoon joutumista, jos korjauskuluja miettii. Jaguar osasi aikoinaan rakentaa rautajousin autoja, jotka olivat myös mukavuuden suhteen huippuluokkaa. Jenkitkin tekivät 90-luvulla autoja, joissa mukavuus yhdistyi hyviin ajo-ominaisuuksiin. Mutta nuo kaikki olivat isoja ja kalliita autoja. Jos olen ymmärtänyt oikein, ei ceevitosen kaltaisia autoja enää tehdä. Markkinat ovat täynnä autoja, jotka on rakennettu sporttisia nuoria ihmisiä varten: mukavuuspainotteisia autoja (ilmajousitettuja) toki löytyy, mutta ne tulevat kalliiksi sekä ostotilanteessa että sen jälkeen. Tavallaan voisi sanoa, että ceekuutosen kaltaisia kalliita menijöitä löytyy kyllä mutta ceevitosen tyyppisiä kohtuuhintaisia mukavuuslippulaivoja ei.
|
|
|
|
 |
Sitruuna5C
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 29.09.2023 21:08 |
|
pvalila kirjoitti: Sitruuna5C kirjoitti: Oon harkinnut tuon nykyisen patongin heivaamista pois,tosin katselin tuossa hyvin varovasti C6:sta,jos se olisi vähemmän rikkoutuva,kuin nykyinen,ei vaan oo rahaa tällä hetkellä investoida "kunnolliseen",välirahaa pitäisi olla enemmän..eikä ole oikein sellaista kunnollista mielenkiinnon kohdetta,kävin kesällä koeajamassa hybridiToyota RAV4:n,kauhee kivireki,kun tottunut pehmeään kyytiin... Siirtymä ceevitosesta kuutoseen taitaa kyllä olla ojasta allikkoon joutumista, jos korjauskuluja miettii. Jaguar osasi aikoinaan rakentaa rautajousin autoja, jotka olivat myös mukavuuden suhteen huippuluokkaa. Jenkitkin tekivät 90-luvulla autoja, joissa mukavuus yhdistyi hyviin ajo-ominaisuuksiin. Mutta nuo kaikki olivat isoja ja kalliita autoja. Jos olen ymmärtänyt oikein, ei ceevitosen kaltaisia autoja enää tehdä. Markkinat ovat täynnä autoja, jotka on rakennettu sporttisia nuoria ihmisiä varten: mukavuuspainotteisia autoja (ilmajousitettuja) toki löytyy, mutta ne tulevat kalliiksi sekä ostotilanteessa että sen jälkeen. Tavallaan voisi sanoa, että ceekuutosen kaltaisia kalliita menijöitä löytyy kyllä mutta ceevitosen tyyppisiä kohtuuhintaisia mukavuuslippulaivoja ei. Okei,kiitos tästä tiedosta,ei se tuo cee vitonenkaan nyt mikään paras oo ollut...kaikki saastelaitteet uusittu,ja ihmeellisiä vikoja,joita en tietenkään osannut odottaa,kun auto oli ostohetkellä 5 vuotta vanha..luulisi niidenkin olleen jo korjattu tehtaalla,kun on mallin loppupäästä..mutta ei se mitään..noh ota selvää,niin ei tuu ylläreitä..
C5 2.0 Hdi180 -16
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 29.09.2023 23:12 |
|
X7 eliniän loppupäästä mutta eikös toi ole ensimmäisiä ureavehkeitä, eli liian tuore tekniikka?
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Sitruuna5C
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 01.10.2023 22:20 |
|
Kaapelimies kirjoitti: X7 eliniän loppupäästä mutta eikös toi ole ensimmäisiä ureavehkeitä, eli liian tuore tekniikka? Joo,taitaa olla citroenin ensimmäisiä ureavehkeitä,niin siinäpä varmaan syy hajoamisiin..
C5 2.0 Hdi180 -16
|
|
|
|
 |
HiTec
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 02.10.2023 08:48 |
|
pvalila kirjoitti: Jos olen ymmärtänyt oikein, ei ceevitosen kaltaisia autoja enää tehdä. Markkinat ovat täynnä autoja, jotka on rakennettu sporttisia nuoria ihmisiä varten: mukavuuspainotteisia autoja (ilmajousitettuja) toki löytyy, mutta ne tulevat kalliiksi sekä ostotilanteessa että sen jälkeen. No sitä tehdään mikä myy, ei kai siinä sen kummallisempaa. Eikä se C5:kään nyt tuolta säästynyt, jos ajatellaan I/II koppasia vs. III-korinen, kuinka auto kutistui sisämitoiltaan todella rajusti ja näin tilavasta perheautosta tulikin ... No sellainen jenkkityylinen, ulkoa mahtaileva, sisältä kirppu = täysin mitäänsanomaton, hyödytön pelkkä kulkine. Tosin ihan samaahan se on Renault Espacekin tehnyt, tuo kaikkien tila-autojen äiti on kutistunut nykyisin wanhan Grand Scenicin mittoihin = se siitä tilan juhlasta Eli siinä vaiheessa kun taas aletaan yhdistämään mukavuutta ja käyttökelpoista tilavuutta samoihin kuoriin, aletaan olemaan siellä autoilun ytimessä. Vielä jos tuo aikaansaadaan kuluttajaystävälliseen hintaan, niin silloin se on siinä 
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20 Weinsberg CaraOne 550 UK -24 Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
|
|
|
|
 |
pvalila
|
Viestin otsikko: Re: Ilman Sitikkaa Lähetetty: 04.10.2023 23:34 |
|
HiTec kirjoitti: pvalila kirjoitti: Jos olen ymmärtänyt oikein, ei ceevitosen kaltaisia autoja enää tehdä. Markkinat ovat täynnä autoja, jotka on rakennettu sporttisia nuoria ihmisiä varten: mukavuuspainotteisia autoja (ilmajousitettuja) toki löytyy, mutta ne tulevat kalliiksi sekä ostotilanteessa että sen jälkeen. No sitä tehdään mikä myy, ei kai siinä sen kummallisempaa. Eikä se C5:kään nyt tuolta säästynyt, jos ajatellaan I/II koppasia vs. III-korinen, kuinka auto kutistui sisämitoiltaan todella rajusti ja näin tilavasta perheautosta tulikin ... No sellainen jenkkityylinen, ulkoa mahtaileva, sisältä kirppu = täysin mitäänsanomaton, hyödytön pelkkä kulkine. Tosin ihan samaahan se on Renault Espacekin tehnyt, tuo kaikkien tila-autojen äiti on kutistunut nykyisin wanhan Grand Scenicin mittoihin = se siitä tilan juhlasta Eli siinä vaiheessa kun taas aletaan yhdistämään mukavuutta ja käyttökelpoista tilavuutta samoihin kuoriin, aletaan olemaan siellä autoilun ytimessä. Vielä jos tuo aikaansaadaan kuluttajaystävälliseen hintaan, niin silloin se on siinä  Tilastot kuitenkin kertovat, että ainakin Suomessa uuden auton ostajat ovat erityisen usein kuusikymppisiä miehiä. Se on kyllä totta, että C5 pieneni viimeisen sukupolven myötä. Mutta esimerkiksi minä kompensoin tuon muutoksen siirtymällä viistoperästä farmariin: tilat pysyivät suunnilleen samoina, ehkä jopa hieman kasvoivat. Rehellistä on sanoa myös se, että jos tilat pienenivätkin, niin kyllä laatuvaikutelma parani. - Sisustan osalta ei ehkä niinkään paljoa, verrata voi vaikka saman aikakauden Audiin.
|
|
|
|
 |
|
|