Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Termostaateista (Xantian ja muut)
ViestiLähetetty: 04.12.2023 22:57 

Viestit: 524
Minkähän lämpöinen näissä kuuluisi olla?
Kyseessä siis 2.0 8V eli XU10J2TE. Lähikauppa ehdotteli one size fit all mallia 83 asteisena.
Ja samaa tarjoaa muutamaan muuhunkin patonkiin.
Omasta hyllystä löytyi mielestäni tähän varattu uusi mutta oli 88 asteinen kuin myös yksi käytetty 88 asteinen.
1.9 Xusta kaivoin myös yhden jossa ollut asteita merkattu mutta aukeni reilusti aikaisemmin ja enemmän kuin verrokit.
No sen beksin motista kaivetun nyt sitten jostain mielen oikusta laitoin paikalleen..
Ja alkoihan se xantiakin lämpiämään ja näyttää jäävän hieman alle 80 asteen.
Vielä kesällä paikallaan ollut muistaakseni piti lämpöjä liki 90 asteessa.( mutta siinäkään ollut merkintöjä eikä enää sisuskaluja kun kaivelin ne tien päällä pois..)
Ja jossain olin näkevinäni mainintaa että varsinkin V6 ES9J4 on tarjolla sopivaa ja liian kuumaa termaria?
Ja mitenkäs muilla käyttäytyy öljyn lämmöt veden lämpöjen suhteen? Siis näissä missä on öljyvesi sekoittiimet? Tässä nyt normi ajossa öljyt 40 asteen nurkilla kun vedet sen 80, x7 ja muut riisselit muistaakseni noin saman lämpöisiä.. ja väärän merkkisissä muissa pihassa olevissa vedet aina 90 ja öljyt 100 plus ja saattaa esim 114 astetta olla ihan normi ajossa..
Eli mikä termari nyt mihinkin hyvä olis ja mikä nyt passeli öljyn lämpö?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Termostaateista (Xantian ja muut)
ViestiLähetetty: 04.12.2023 23:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2589
Paikkakunta: Päijät-Häme
ZX 1.816V ja BX:t on mulla olleet 89 termarilla; ZX:ssä kulutus tippui lähes puoli litraa kun vaihtoi 83->89. Se kun ei mennyt lambdasäädölle viileänä, huomasi hyvin katsastuksessa kun sitä piti aina lämmittää flektin käynnistymislämpötilaan ennenkuin päästöt tippui alas. Läpi ois mennyt kyllä viileämpänäkin. Ei ole vielä ollut kotimaassa eikä Italiassa ajellessa ongelmaa että moottori olisi liian lämpimäksi päässyt, BX Vanin ainoa oire etelässä oli kun ajoi yli 2h >150km/h niin alkoi polttaa ruiskun vikavaloa (1.6 TZi yksipisteruisku) mutta tokeni kun ajeli hetken hitaammin.. Ja Saksasta Ranskaan moottoritiellä pidempään pedaali pohjassa ajaessa alkoi hiukan moottoriöljykin tuoksahtaa, että lämmin oli varmaan öljy, ekaa kertaa elämässään (ja varmasti halvinta 5W/40). Lämpömittaria ei ollut, onneksi :lol: . C5:een olen laittanut termarin ihan varaosanumeron perusteella. Semmoinen huomio noista 89:stä että Calorstatit alkaa väsyä melko nopeasti, eli asettuvat jonkun ehkä 10tkm jälkeen aukeamaan vähän aiemmin kuin uutena. Ehkä ne 89 uutena on sitten 83 sisäänajettuna?



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: