Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Brillitiivisteet 2CV6
ViestiLähetetty: 18.12.2023 21:52 

Viestit: 14
Olenko ymmärtänyt oikein, että 2CV6:den brillitiivisteet asennetaan leveämpi kumipuoli ylöspäin ja 2CV¤:ssa vastaavasti alaspäin. Mitkä ovat 2CV6 venttiilivälykset ja kansipulttien momentit? Onko muuta huomioitavaa asennettaessa sylinterit ja kannet moottoriin?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Brillitiivisteet 2CV6
ViestiLähetetty: 19.12.2023 10:10 

Viestit: 124
Paikkakunta: Tuusula

Profiili WWW
Brillitiivisteet tulee 2cv6 koneessa leveä puoli ylöspäin. Venttiilivälykset: imu 0,15mm ja pako 0,20mm. Kansipulttien momentti 2,5kpm. Männät asennetaan niin, että nuoli osoittaa eteenpäin eli pakoaukkoa kohti. Kansia asennettaessa pitää olla tarkkana, että nostotankojen suojaputket menee paikoilleen. Kun laitat kantta paikoilleen, niin nosta putkia ylöspäin kun työnnät kannen paikalleen. Laita myös alimmainen kiinnitysmutteri ensin paikalleen. Sormitiukkuus riittää tässä vaiheessa. Alimman mutterin alle tulee se paksu kova prikka. Viimeiseksi ylemmät mutterit. Kiristä mutteri kevyesti ns. löysät pois. Tässä vaiheessa imupakosarja paikalleen kevyesti kiristäen, niin kannet asettuvat oikeaan asentoon. Tämän jälkeen vasta kansien kiristys. Ensin 1kpm ja sitten 2,5kpm. Muista laittaa ennen imupakosarjaa se ylempi pelti paikalleen. Öljyputken kiinnityksessä pitää huomioida, että kansiin tulee ne pinemmällä reiällä (n. 1mm) olevat banjopultit.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Brillitiivisteet 2CV6
ViestiLähetetty: 19.12.2023 14:52 

Viestit: 14
Kiitos loistavista ohjeista! Tietäjät tietää. Ohjeissa on jo monta kohtaa, jotka ilman tietoa voisivat mennä väärin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Brillitiivisteet 2CV6
ViestiLähetetty: 20.12.2023 19:04 

Viestit: 124
Paikkakunta: Tuusula

Profiili WWW
Tässä hyvä video, jossa esitetty tuo kansien asennus. https://www.youtube.com/watch?v=6K6RG-z7AWg

Yksi tärkeä juttu on se öljyntäyttö putki. Sen sisällä on moottorin huohotusventtiili. Sen tarkoituksena on pitää kampikammiossa pieni alipaine. Jos tuo venttiili ei toimi aiheuttaa se öljyvuotoja ja öljyn kulutusta muutenkin. Venttiilissä on kumiosia jotka hapristuvat ja venttiili ei toimi. Toiminnan voi todeta vain testaamalla. Yksinkertaisin tapa testaukseen on laittaa mittatikun reikään tiiviisti sopiva muoviletku. Letkun toinen pää pulloon, jossa vettä. Pullo vaikka lattialle ettei ole vaaraa, että vettä pääsisi moottoriin. Koneen käydessä veden pitäisi nousta letkuun n. 3 - 10cm jos huohotin on kunnossa. Kierroksia lisätessä vesi letkussa laskee, mutta sen täytyy kuitenkin pysyä reilusti veden pinnan yläpuolella. Jos vesi ei nouse letkuun ei huohotin toimi ja se on kunnostettava tai uusittava. Huohottimen kunnostukseen on saatavilla korjaussarja.
Tässä video miten huohottimen korjaussarja asennetaan. https://www.youtube.com/watch?v=DDoUHrvPyJk&t=11s


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: