Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Gearbox faulty
ViestiLähetetty: 14.03.2024 19:19 

Viestit: 24
Hei. Missähän vika, ku grand Picasso kylmänä kiihdyttäessä heittää vikatilaan Gearbox faulty, kuittaantuu ku käynnistää uudelleen ja lämpöisenä ei tuota tee. Alhaalla vikakoodit mitä antoi. Voisko olla vaa vaihteistoöljyssä ja suodattimessa vika. Vaihtaa myös kylmänä tosi pienessä nopeudessa kolmoselle ja neloselle


Vaihteisto | AL4 | AT

Vaihteiston luisto

Öljyn paineen sääntely

Ajonopeustiedot Virhe ABS n nopeustiedoissa

Vaihteisto | CFC300P | AT

2202

Unknown fault code

4B4B

Unknown fault code

Apulaitehi

E0D2

Unknown fault code

ED49

Unknown fault code

778F

Unknown fault code

DeNOx-ka

Dieselin ka

Dieselin lisa

Dieselin lisa

Body computer (BSI) (Koritietokone) Diagnoosi | MT/AT

5FF


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gearbox faulty
ViestiLähetetty: 14.03.2024 19:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2586
Paikkakunta: Päijät-Häme
Eiköhän ne ole ne kuuluisat AL4:n solenoidit mitkä siellä kiukuttelee. En tiedä miten hyvin on pikatsun konepellin alla tilaa mutta esim C5 ei ihan mahdoton homma itsellekään. Citikkakorjaamot tuon kyllä jo tietää.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gearbox faulty
ViestiLähetetty: 14.03.2024 21:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1517
Paikkakunta: The City of Häijää
Hyvin on tilaa noiden vaihdolle, mutta Picassossa on omana pikanttina lisänään sähköinen vaihteensiirto joten manuaaliventtiilin indeksijousen asettelussa voi olla jokin oma kommervenkkinsä.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gearbox faulty
ViestiLähetetty: 14.03.2024 23:55 

Viestit: 3645
Ceevitosessa olen kahdesti saanut vikakoodin vaihdelaatikon suunnalta. Molemmilla kerroilla todellinen syy oli se, että moottorin anturivian takia vaihdelaatikko ei saanut kaipaamaansa tietoa moottorin kierrosluvusta. Anturi ei montaa euroa kustantanut.

Kaikki vaikuttaa kaikkeen myös näissä ranskalaisissa autoissa.

Sun autossa näyttäisi olevan jokin ongelma nopeusinformaation kanssa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gearbox faulty
ViestiLähetetty: 15.03.2024 10:15 

Viestit: 762
juu ovela homma oli täälläki.... kampiakselin asentotunnistin aiheutti gearbox fault ilmoituksen.... "kaikki" arveli abs johdon vikaa.... aisin laatikko... kulku hyytyi kyllä ja sitte lopuksi tönättiin halliin....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gearbox faulty
ViestiLähetetty: 15.03.2024 12:51 

Viestit: 24
Mites se anturi alkaa sitten pelittää ku lämpenee? Tuo käyttäytyminen ainoastaan ekojen kilometrien aikana


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gearbox faulty
ViestiLähetetty: 15.03.2024 13:38 

Viestit: 3645
Keskima01 kirjoitti:
Mites se anturi alkaa sitten pelittää ku lämpenee? Tuo käyttäytyminen ainoastaan ekojen kilometrien aikana


Ei sinulla välttämättä sama vika ole. Tarkoitin vain sitä, että vika saattaa löytyä ihan toiselta suunnalta kuin järki äkkiseltään sanoo.

Outoa oli sekin, että moottorin käynti ei tuosta anturiviasta kärsinyt: moottorin äly kai riitti jotenkin käyttämään jotain toista informaatiolähdettä tms.

Osa oli halpa ja ainakin ceevitosessa helppo vaihtaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gearbox faulty
ViestiLähetetty: 15.03.2024 17:46 

Viestit: 24
Aattelin vaan ku kylmänä vain on tuo ongelma,että jos suodatin niin tukos ettei jäykkä öljy kulje läpi kunnolla, mutta kun lämpenee nii ongelma poistuu. Ajattelis ettei anturi tai solenoidi vikaan vaikuttaisi nuo lämpötilat. Ei viitti kauhiasti turhia korjauksia riepuun enää tehdä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Gearbox faulty
ViestiLähetetty: 15.03.2024 20:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1517
Paikkakunta: The City of Häijää
Tuskin liittyy suodattimeen ja sitä et halua kuitenkaan vaihtaa koska se edellyttää koko vaihdelaatikon irrotuksen ja purkamisen. Luultavasti linjapainetta säätävä solenoidi on niin väsynyt ettei pysty enää säätämään ECU:n toivomaa painetta kylmällä öljyllä. Vaihda öljyt ja solenoidit, niin melkoisella todennäköisyydellä homma on kunnossa.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: