|
Kirjoittaja |
Viesti |
Viljami
|
Viestin otsikko: C5 II:n ajovalot Lähetetty: 10.08.2024 11:51 |
Viestit: 18
|
Kiinnostaisi tietää, eikä tietoa löydy, että millaiset on sitikan xenonit. Tarkistaako ne joka kerta ajoon lähdettäessä tason, eli alas ja sitten ajokorkeuteen? Jos, niin typerä systeemi hydraulijousisessa. Entä kaarrevalot. Kääntyykö itse valaisin, vai syttyvätkö sivulle näyttävät valot kuten kolmosessa?
Sillä kyselen, kun ajattelin Saksasta hakea tollaisen version, mutta ei kiinnosta nuo joutavuudet. Xenonien muuttaminen taitaa olla hankala ja kallis juttu.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: C5 II:n ajovalot Lähetetty: 10.08.2024 17:11 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Lähivalo kääntyy umpion sisällä. Korkeus korjataan myös aktiivisesti (joka estää vastaantulijan häikästymisen kun tiessä on heittoja), en ole katsonut nollaako asennon aina startattaessa. Pitkissä on H1. Multa saat siihen halogeenit tilalle, eikä tartte edes välirahaa, ohjelmoinkin ne toimimaan oikein  .
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Viljami
|
Viestin otsikko: Re: C5 II:n ajovalot Lähetetty: 10.08.2024 21:10 |
Viestit: 18
|
Kaapelimies kirjoitti: Lähivalo kääntyy umpion sisällä. Korkeus korjataan myös aktiivisesti (joka estää vastaantulijan häikästymisen kun tiessä on heittoja), en ole katsonut nollaako asennon aina startattaessa. Pitkissä on H1. Multa saat siihen halogeenit tilalle, eikä tartte edes välirahaa, ohjelmoinkin ne toimimaan oikein  . Kiitoksia tiedosta. Täytyypä panna korvan taakse, jos syntyy kaupat. Tuosta kaarrevalohommasta ei tullut selvyyttä. Tokko sellaisia on Suomeen tuoduissa autoissa.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: C5 II:n ajovalot Lähetetty: 10.08.2024 21:26 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Viljami kirjoitti: Kiitoksia tiedosta. Täytyypä panna korvan taakse, jos syntyy kaupat. Tuosta kaarrevalohommasta ei tullut selvyyttä. Tokko sellaisia on Suomeen tuoduissa autoissa. Enkös sen tässä sanonut: Kaapelimies kirjoitti: Lähivalo kääntyy umpion sisällä. Eli kääntyy mutkan suuntaan. Mielestäni oikein kiva ominaisuus mutkaisilla sorateillä. Ainoastaan Xenon.malleissa, halogeenit on ihan normaalit kiinteät.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Viljami
|
Viestin otsikko: Re: C5 II:n ajovalot Lähetetty: 10.08.2024 21:55 |
Viestit: 18
|
Kaapelimies kirjoitti: Viljami kirjoitti: Kiitoksia tiedosta. Täytyypä panna korvan taakse, jos syntyy kaupat. Tuosta kaarrevalohommasta ei tullut selvyyttä. Tokko sellaisia on Suomeen tuoduissa autoissa. Enkös sen tässä sanonut: Kaapelimies kirjoitti: Lähivalo kääntyy umpion sisällä. Eli kääntyy mutkan suuntaan. Mielestäni oikein kiva ominaisuus mutkaisilla sorateillä. Ainoastaan Xenon.malleissa, halogeenit on ihan normaalit kiinteät. No niinpä sanoit. Taisin sen aktiivisesti unohtaa tai jättää ikävän asian huomiota vaille. Varmaan hieno ominaisuus niin kauan, kun toimii.
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C5 II:n ajovalot Lähetetty: 11.08.2024 09:13 |
Viestit: 7762 Paikkakunta: Eurajoki
|
Mun ymmärtääkseni xenoneilta vaaditaan nopeampaa asennonkorjausta kuin mihin hydraulijousitus pystyy, siksi se erillinen säätö vaaditaan.
X7 Xenonit kääntyy, ainakin ekassa faceliftissä. Halogeenien kanssa on erilliset kiinteät kaarrevalot.
Xenonit ei käänny paikallaan, auton pitää liikkua.
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
|
|