Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Pintaruosteiden korjaus
ViestiLähetetty: 26.09.2024 12:34 

Suhteellisen uusi (vain 10 v) sitikkani vaatisi jo nyt oven alereunojen pintaruosteen poistoa ja maalausta. Maalarilla työ olisi 1200 € ja ei luvannut työlle takuuta. Tämä pisti miettimään, että eikös näissä "uusissakin" autoissa voi käsittelyn tehdä yhtä hyvällä takuulla itse?
Mutta oma kokemukseni on ajalta ennen "luontoaktivismia" jolloin rättärin pohjatyöt teit porakoneen metalliharjalla ja silloisen laivateollisuuden käyttämällä harmaalla "maalilla". Ei ole mennyt tuolla käsitellyt paikat vieläkään puhki (tosin kuljin seissyt 20 vuotta kuivassa mutta kylmässä...).

Eli kysymys kuuluukin että jos / kun pintaruoste on poissa, mikä aine nykyään olisi paras aine pintaan vedettäväksi ennen pintamaalia?

Ruosteen poistoon sorruin tilaamaan säkin puhallushiekkaa ja 40 € halpis puhalluskannun kompuran perään... saa nähdä onko siitä mihinkään.

Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa

Viestin otsikko: Re: Pintaruosteiden korjaus
ViestiLähetetty: 27.09.2024 14:34 

Itse olen laitellut vastaaviin 1k-Epoksipohjamaalia, se on aika hyvin pysäyttänyt kosteuden (ruosteen kulkemisen) maaliin saakka. Oven alareunoissahan voi usein olla, jotta ne ovat aloittaneet syöpymisen sisäpuolelta, jolloin tuo toimii kivasti, toki sallien myös hiomisen ja toimimisen pohjana muille pohjatöille.

https://www.motormarket.fi/kemikaalit-j ... 04-174414/

Toinen jota meinaan nyt kokeilla rättäriin, on ihan happopohjamaali. Sille luvataan myös hyvää korroosionkestävyyttä, mutta ei ole omia kokemuksia. Olisiko muilla kokemuksia jotta ajaako asiansa?

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 2 viestiä ]