Moro!
Vaihdoin uuden "virallisen" Vartan akun Citroën C4 Picassoon vm. 2010 ja 1,6tbo. Oli economy mode active päällä jatkuvasti ja starttasi laiskasti, välillä ei ollenkaan ensimmäisellä, toisella, joskus vasta kolmannella jopa neljännellä kerralla laiska startti.
Uuden akun myötä sama jatkuu. Koitin nollata BSI tä yhdentoista kohdan ohjelmalla jonka patonki sivuilta löysin ja lopuksi koodinlukijalla (Launch 29) vikakoodit pois. Yksi koodi ei poistu kuin hetkeksi. Ei kerro mitään koodia / vikakoodin numeroa? Sama vika ollut jo ennen akun vaihtoa.
Akun hankalan sijainnin vuoksi miinus napa jäi laiskuuttani irroittamatta. Ohjeen mukaan molemmat navat pitäisi irroittaa ennen 3min. Odotusta/nollausta?
Olisiko pitänyt jotenkin "kertoa" autolle akun vaihto? Nollata jotain? Entä tuo molempien napojen irroituksen tarpeellisuus BSI n nollauksen yhteydessä?
Voisiko laiska starttaus johtua jostain muusta? Maavika tuli mieleen hyvistä patonkikeskusteluista päätellen.
Pitäisi saada Picasso pelittämään/luotettavaksi kun C5 vm. 2010 ja 2,0 dsl myös jumissa pihassa. Vanha akku oli kaiketi jäätynyt pihassa. Ei mitään halua startata uuden akun vaihdon jälkeenkään. En ole kerinnyt vielä tätä pähkäilemään!?
Kiitoksia jo etukäteen tietäjillä jos löytyy vinkkiä
