|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: XM 6-valot Lähetetty: 28.11.2009 21:47 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Rojetkia vähän toisenlaisista 6-valoista. Pieniä pyöreitä pitkiä ei saanut enää mistään, siis riittävän pieniä. Lyhyt on mallia Hella H7 ja se on päivitettävissä helposti vaikka Ollon Xenoneilla joka varmasti tulee tehtyä myöhemmin. Noiden pitkien ref on 12,5 / kpl. X-Y-suuntaiset säädöt sai toteutettua helposti. Hellan tuikkujen asennus vähän tökkäs kun eivät meinanneet myydä asennusrenkaita joten ne oli tilattava toisesta kaupasta. Hellojen mukana tuli 3 kätevää säätötankoa joilla säädöt onnistuu hienosti lampun kopan läpi takaa. http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... asilla.jpgVeikkaan että kun nuo saa keulalle niin ovaalit pitkät saattaa luoda vaikutelman leveämmästä keulasta samoin kuin se että lyhyt tuikku on todella äärimmilleen tungettu nurkkaan.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 29.11.2009 15:38 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Onkos sisimpinä pitkät, kun lasissa on siinä kohtaa hieman rihlausta pitkälle? Meinaan vaan että sekottaako lasi kuviota?
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 30.11.2009 08:58 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
zX-files kirjoitti: Onkos sisimpinä pitkät, kun lasissa on siinä kohtaa hieman rihlausta pitkälle? Meinaan vaan että sekottaako lasi kuviota? Ne rihlaukset eivät sanottavasti muuta pitkien kuviota. Olen kokeillut sekä laseilla, että ilman... http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,6442.0.html
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 30.11.2009 09:57 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
OK! Tätä täytyy alkaa itsekin kehitellä eteenpäin, esimerkiksi Valeolla on myös noita valoelementtejä joita ei kuitenkaan oikein tahdo löytyä Suomesta 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 30.11.2009 15:53 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Kyllä vaan väittäisin että se rihlaus siellä pitkien lasissa jotain sille valokuviolle tekkee..: viewtopic.php?f=9&t=311&p=10000#p10000jasu kirjoitti:  Originaali-kaukovalo... Ilman päällyslasia nämä testit... Hieman tuo lasi hajottaa tuota kaukovalokuviota originaalilla, sille on lasissa jotain juttuja tällätty...  Ja se alkuperäinen kaukovalo. Nyt se ei ole enää ollenkaan niin pistemäinen kuin ilman tuota päälilasia..! Tai sitten miun silimät, ja seinä, on ihan väärässä..? Näissä "testeissä" tuo umpilo oli just samassa kohdassa pöytää, eikä tuota hyllyäkään minkä takaseinään valoa heijastelin kukaan siirrelly, niin jotenkin voisin epäillä jotta tämä "testi" olisi ainakin jollain tasolla luotettavan oloinen...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 01.12.2009 08:26 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Uskottava se kai on, vaikken itse omissa virityksissäni eroa huomannut.. 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 07.12.2009 13:09 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
No sotkee ja sotkee... mun pitkät ovat täysin kirkkailla laseilla, ilman rihloja, ne ovaalit siis eli se mitä tuo orkkis lasin rihla sotkee niin se ei juuri kauheasti sotke vääristelevästi. Täällä etelässä nuo pitkät ovat oikeasti ihan vitsi. Ne oikeasti edes muista koska olis tilanne että vois ajaa pitkät päällä. Tosin mun tekis mieli koittaa valmistaa lasi näihin umpioihin niin että nuo uudet valot kurkkis suoraan ulos ja "lasi" vain kiertäisi nuo valot ulkokehää mukaillen. Valmsitus vaan ei ole ihan helppo. Polykarbonaatista vois jyrsiä ja sovitella jollain tiivistekumilla. Lopputulos ei kyllä välttämättä ole häävi, olettaisin. Mulla on käynyt mielessä että XM:ssä on oikeasti hyvät valot jos tekee niin että ajaa AINA pitkät päällä mutta suuntaa ne ensin sopivan alas. Se ei olis yhtää hullumpi tapa ajaa täällä etelässä koska tosiaan ei täällä tule tilannette että vois ajaa pitkät päällä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 07.12.2009 13:48 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Tuo on totta, pääteillä ei tosiaan juurikaan pääse "pitkittelemään". Liikaa liikennettä!
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 07.12.2009 17:51 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Ja pykälien mukaan valaistulla tiellä ei saa käyttää pitkiä. Tuosta tuli mieleeni, jotta koiraa ulkoiluttaessani heilahtaa händy helposti sellaiseen italialaiseen tapaan, jos joku urpo vaihtaa pitkille juuri näkökentässäni. Tarkennuksena sanottakoon, että kävelen yleensä valaistua tietä heijastinliiviin sonnustautuneena. Jos ei olisi rukkasia käsissä, saattaisi osa sormistakin olla koukussa 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
see5
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 14.12.2009 14:44 |
Viestit: 23 Paikkakunta: Kaarina
|
Linkkivinkki127EUR kaikkineen, UPS toimitti kotiovelle V
C5X shine bizniz-23, e-c4-23. ex-sitikat: C5 aircross 130 HDI Shine A-19, C4 Cactus II 110-19, C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 14.12.2009 15:11 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Ainoa vika on se että jos kiinalainen ei mainitse e-hyväksyntää niin voi olla varma ettei sitä ole...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 17.12.2009 02:42 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Ihan oikeat Xenonit maksaa 99 tuossa Järvenpäässä, virtalähteineen. Lailliseksi ne syntyy sillä että se valokaluste johon tuo asennetaan sallii Xenonin (Hellan linssikaluste sallii) ja kun muu sonta eli automaattinen korkeuden säätö ja pesurit on niin ei ole äpättämistä konttorilla.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 18.12.2009 10:45 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Cikatti kirjoitti: Ihan oikeat Xenonit maksaa 99 tuossa Järvenpäässä, virtalähteineen. Lailliseksi ne syntyy sillä että se valokaluste johon tuo asennetaan sallii Xenonin (Hellan linssikaluste sallii) ja kun muu sonta eli automaattinen korkeuden säätö ja pesurit on niin ei ole äpättämistä konttorilla. Mikäs tuon hellan linssiumpion tyyppi on? Mikä hintaluokka jne? Onko dataa jossain netissä? Olisi kiva tuohon xanttuunkin viralliset xenon puolikkaat saada.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Jankos
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 18.12.2009 11:15 |
Viestit: 1229 Paikkakunta: Jokioinen
|
Onkohan ne nämä hellan xenon umpiot? http://www.meronet.com/catalog/product_ ... cts_id=557Sisujen kuorkeissa noita käytetään ja ihan ok valot on. Eli alle 350€ tulee ihan viralliset xenonpuolikkaat noiden kanssa maksamaan.
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 24.12.2009 01:23 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Hellan PN on: 1BL009071-001 Minusta ne oli semmosita tyyppiä että tarvike xenon vaan tungetaan sisään. Virallinen vastaava Hellan linssisatsi xenonilla maksaa 650 eur virtalähteineen.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 30.12.2009 01:50 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 30.12.2009 08:29 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Sitten vielä kuvaa keulasta päivänvalossa kuusvaloilla kiitos. Ja huonoja umpioitahan nyt pitäisi myydä rakennusalustoiksi eikä hyviä mutta tehottomia 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 30.12.2009 11:57 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 30.12.2009 14:25 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
 Nuo ovat muuten uskomattoman kiitolliset valmistaa. Nyt kun on yhdet tehnyt niin toisen parin tekoon menee aikaa noin tunti siitä kun purkaa vanhan sisuskalut. Sähköihin käytin piltema-tyylistä valorelesarjaa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 30.12.2009 17:45 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Hienon näköistä työtä. Tarvis varmaan itsekkin alkaan väsään jotain vastaavaa että sais noi lyhkäset valot näyttämään edes jotain. Aikaahan mulla on vaan ei rahaa  . Minkälaiset umpiot ovat taustapuolelta, paljonko olet purkanut muovia?
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 30.12.2009 18:43 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Muovin purkua on vähän. Ainoastaa sisäheijastimet pois eli ensin kaivat nuo horisontaalit ja vertikaalisäätimet pois, kierrä ja nyppää voimallisesti. Pitkien asennus on ihan leikkiä koska kotelon päälle vaan 6-8 mm reikä molemmilla ja pultilla ja nylockilla kiinni. (näkyy kuvassa, ympyröity valkoisella). Ainoa askare on tuo Hellan linssivälon asennus levy. Sen sovitin hiomalla Dremelillä (2 mm paksulla hiomalaikalla) kolme uraa muovikotelon ylä- ja alaosaan ja kolmas lovi päättyyn (nuolet kuvassa, 3 kpl), jolloin 100x100 millinen asennuslevy loksahtaa paikallaan. Epoksilla liimasin hiotut urat täyteen jottei linssivalo värise. Säätötangot vaan kiinni asennuslevyyn ja tarvittaessa kotelon taa reikiä joista säätötangot mahtuu työntymään ulos... Tosin valojen säätö on etu puolte helpompaa koska siinä on suoraa ristipäät tarjolla. http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... tykset.jpg
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
xs2jammu
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 30.12.2009 21:01 |
Viestit: 983 Paikkakunta: Vihti
|
Kiitos. Nyt täytyy hommata pari lyhtyä mistä rakentaa valoa kansalle.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 01.01.2010 19:14 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM 6-valot Lähetetty: 01.01.2010 19:28 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Ja jos ollaan ihan rehellisiä, niin ei pitäs mennä Y3-laseilla alkuperäisetkään valot "sellaisenaan" katsastuksesta läpi..!
Tätä ihmeteltiin viimeks karsastuksessa, leimaelukan kanssa. Ei meinannu millään uskoa lasista löytyviä merkintöjä, niiden perusteella "kumpaankin ruutuun" kuuluisi sekä lähi- että kaukovalo, joissa kummassakin olisi referenssiä 30. Yhteensä näistä sitten tulisi kivat 120, sallitun ollessa se 75. Eppäili ensin että tuo lasi olisi ns. vanhan säännön aikainen, siinä sitten piti palauttaa hänelle mieleen että vanhan säännön aikaan sallittu lukema oli vain 100...
Ehkä jossain päin maailmaa tuollaiset valot sitten olisivat olleet sallittuja, että olisi neljä pitkää ja lyhyttä valoa keulilla, mutta ainaskaan Xm:n tuotantoaikana Euroopan alueella ei tällaista ole ollut, väitti tämä karsastaja.
Siinä sitten jutusteltiin asiasta että "mitäs jos korvais tuon alkuperäisen lähivalon sellaisella mikä antaisi sitä valoa ihan umpiosta uloskin asti", niin vastaus oli seuraavantyyppinen..: "Tuo umpio on hyväksytty kokonaisuutena, eikä sinne saisi mitään muutoksia sisälle tehdä. Eli jos tuota päälilasia meinaatte käyttää ja sinne sisälle laittaa jotain muuta, niin laittomaksi menee. Mutta, jos muutoksen tekee siististi, valokuviossa ei ole huomauttamista, eikä muutenkaan laittomuuksiin ryhdytä (esim referenssin ylityksien muodossa), niin hän ei usko että näiden takia jätettäisiin leimaa antamatta".
Ja tuon kun olisi saanut kirjallisena...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
|