Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tuulilasin vaihto
ViestiLähetetty: 16.06.2025 11:23 

Napsahti kivi lasiin. Uuden vaihto tilattu. Kustannusarvio hommalle 1200-1400 €. Sopivan kallista...Onneksi on lasivakuutus, niin omavastuulla selviää. Edellinen lasin vaihto taisi olla 90-luvun alussa, GT-Visaan.

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

Viestin otsikko: Re: Tuulilasin vaihto
ViestiLähetetty: 16.06.2025 14:04 

Siis millä hiton Cädilläkillä sinä ajat? Eikö viisisataa ole enää nykymaailmassa hirveä hinta tuulilasista? Mun täytyy harkita tuulilasivakuutusta uudelleen, edellisessä mulla se olikin.

Jätin tuulilasivakuutuksen pois, kun se ei enää kattanut umpioita. Ceevitosessa mulla oli kääntyvät xenonit ja silloin ajattelin, että kalliit lyhdyt tekivät tuulilasivakuutuksesta kannattavan. Jälkikäteen katsottuna olin väärässä, ei mennyt vaihtoon tuulilasi eivätkä umpiot.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.06.2025 14:21 

Tuon hinta-arvion heittivät, kun kysyin. Ei ole mikään muu kapistus, kuin se myyntitilastoja johtava itselataava merkki, jonka nimeä ei tällä palstalla kannata huudella.

Palaan asiaan, kun uusi lasi asennettu. Selviää se hintakin.

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 16.06.2025 16:01 

Profiili WWW
Ei toi oo edes paha hinta lasille. Mitsubishi Outlander PHEVin lasi maksoi ainakin toissa vuonna 1800-1900 euroa eikä saanut kuin orkkiksena.

Poissa

ViestiLähetetty: 16.06.2025 17:19 

Kyllä lasinvaihdolle äkkiä uudemmissa autoissa hintaa tulee jos on lämmitettävä malli ja muita avustavia laitteita siinä kiinni.
Tuulilasin kalibrointi.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 9f6b80d1a4

Poissa

ViestiLähetetty: 16.06.2025 19:16 

982€, enkä minäkään tiennyt että tuulilasi pitää kalibroida, mä luulin että riittää että kalibroi ne anturit vaan :roll: , ja niillekin riitti vikamuistin nollaukset.

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 18.06.2025 01:03 

Väkisinkin tässä alkaa miettiä, että järkevää on ostaa vähän ajettu, mutta hieman vanhempi auto.

Kuinka vanha, siitä voi olla sitten montakin eri mielipidettä.

Varaosien saatavuus ja käyttöautoon liian heikko kolariturvallisuus, ne kai lähinnä estävät liian vanhojen suosimisen.

Minä ostin vuosi sitten 2014 vuoden Pösö 3008:n, jolla oli ajettu vain 70.000 km eli hodarille tosi vähän.

Edellinen auto oli C5, ja kyllä minä koen selkeästi alaspäin vaihtaneeni. Vastaavaa ceevitosta ei vain tullut vastaan, mielelläni minä olisin Hydractivessa pysynyt mutta alle satkun ajettuja kohtuuhintaisia ceevitosia ei tuolloin vastaan tullut (THP-mallit skippasin suosiolla).

Tällä mennään.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.06.2025 08:42 
Käyttäjän avatar

pvalila kirjoitti:
Jätin tuulilasivakuutuksen pois, kun se ei enää kattanut umpioita.

No eihän noi umpiot edes ole lasia olleet enää moneen vuoteen ;)

Mutta siis joissain tosiaan on rajoitus koskien vain sitä tuulilasia. Siihen ei siis kuulu lasikatto, eikä sivu- taikka takaikkunat, vain ja ainoastaan tuulilasi. Omakohtaisesti onko tuota tässä vuosien varrella jo 4 tuulilasia mennyt vakuutuksen piikkiin ja jokaisessa omavastuu on ollut tosiaankin vain murto-osa kokonaisuuden hinnasta, yhdessäkin kun oli lämmitettävä ja erilaista tutkaa sekä anturia lasissa ihan riittävästi.

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 18.06.2025 10:12 
Käyttäjän avatar

Transporterin T4 malliin sai lasin vaihtoineen 220€ hintaan.
Mulla oli Transporter T4 California, eli matkailuautoversio. Siihen lasivakuutus olisi maksanut reilussa vuodessa lasin hinnan ja vaihdon. vakuutuksen hinnoittelu perustui ilmeisesti integroitujen matkailuautojen lasien korvauksiin. Niissä kun tuulilasi on linja-auton lasin kokoinen ja ilmeisen kallis.
Jätin lasivakuutuksen ruksaamatta ja vaihdatin lasin aikoinaan ilman vakuutusta. Lasinvaihtaja sanoi suoraan, että hän tekee vaihdon edullisemmin ilman vakuutusta.

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 18.06.2025 10:55 

HiTec kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Jätin tuulilasivakuutuksen pois, kun se ei enää kattanut umpioita.

No eihän noi umpiot edes ole lasia olleet enää moneen vuoteen ;)

Mutta siis joissain tosiaan on rajoitus koskien vain sitä tuulilasia. Siihen ei siis kuulu lasikatto, eikä sivu- taikka takaikkunat, vain ja ainoastaan tuulilasi. Omakohtaisesti onko tuota tässä vuosien varrella jo 4 tuulilasia mennyt vakuutuksen piikkiin ja jokaisessa omavastuu on ollut tosiaankin vain murto-osa kokonaisuuden hinnasta, yhdessäkin kun oli lämmitettävä ja erilaista tutkaa sekä anturia lasissa ihan riittävästi.

Ceevitosen lasiin osui ihan loppuvaiheessa kivi sen verran, että sen olisin voinut vaihdattaa. Eli parinkymmenen vuoden ajalta olen kai yhden lasin onnistunut vakuutusyhtiön piikkiin vaihdattamaan ja toisenkin olisin voinut, mutta en sitä juuri ennen autonvaihtoa enää tarpeellisena pitänyt.

Kasko kattaa myös lasit, mutta siinä on tietenkin omavastuunsa ja bonusmenetyksensä.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.06.2025 16:35 
Käyttäjän avatar

Juuh ja Beksiin 120 eurolla vaihdettuna. 12 vuotta sitten Tallinnassa. Olisi ehkä informatiivista kertoa tuo ajankohta ainakin ;) .
Tuntuu että autopalvelu- ja lasivakuutusten hinnat on tulleet vähän alaspäin viime vuosina, ehkä ovat tehneet jotain tekoälyä että hinta on oikeasti mallikohtainen eikä Beksiin tarjota Teslan hinnalla "keskimäärin kattaa kaikki asiakkaat". Jätin silti sen 35 euroa pois, sen verran vähän tulee kilsoja ja pari lasia on varastossa odottamassa käyttöä (toinen em. Tallinnan keikalta, Pilkington, maksoi 80 euroa peräkonttiin nostettuna).
C5:een on kyllä tullut ikävän näköinen halkeama, mutta eiköhän tuokin loppukesästä vaihdu kuin itsestään, pihassa on purkujonossa melko tuoreella lasilla oleva.

Tuo tuulilasien vaihdon hinta kyllä selittää hyvin sen miksi huutokaupasta ja nettiautosta löytyy niin paljon halpiksia jossa on jakopään lisäksi tehtävä tuulilasinvaihto ennen leimaa.

Aakku kirjoitti:
Transporterin T4 malliin sai lasin vaihtoineen 220€ hintaan.
Mulla oli Transporter T4 California, eli matkailuautoversio. Siihen lasivakuutus olisi maksanut reilussa vuodessa lasin hinnan ja vaihdon. vakuutuksen hinnoittelu perustui ilmeisesti integroitujen matkailuautojen lasien korvauksiin. Niissä kun tuulilasi on linja-auton lasin kokoinen ja ilmeisen kallis.
Jätin lasivakuutuksen ruksaamatta ja vaihdatin lasin aikoinaan ilman vakuutusta. Lasinvaihtaja sanoi suoraan, että hän tekee vaihdon edullisemmin ilman vakuutusta.

2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa

ViestiLähetetty: 18.06.2025 16:47 
Käyttäjän avatar

Kaapelimies kirjoitti:
Juuh ja Beksiin 120 eurolla vaihdettuna. 12 vuotta sitten Tallinnassa. Olisi ehkä informatiivista kertoa tuo ajankohta ainakin ;) .
Tuo mun T4 lasivaihdon hinta ei ollut noin kaukaa, vaan vuodelta -22

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 30.06.2025 18:38 

-07 C5 lasinvaihdosta maksoin pari vuotta sitten 400€.Melko yhdentekevä kulu kun ei ole vuosiin romuun menossa

Poissa

ViestiLähetetty: 04.07.2025 13:40 

Uusi lasi autossa. Huollon aikana käytössä BZ4X -sähköpeli. Mielenkiintoinen laite...

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ]