eskere kirjoitti:
Hyvä kun homma meni maaliin.
Ymmärsinkö oikein koekäytön, eli kun hihna oli paikoillaan niin otit lukitukset pois ja pistit auton käyntiin jolloin myös hihna lähti vaeltamaan..?
Se kampiakselin pieni jakohihnan vetopyörä on lukittava tiukasti sinne kampiakselia vasten joko sillä apulaitehihnapyörällä ja pultilla tai vastaavalla määrällä prikkoja ym täytettä moottoria käytettäessä. Nyt se taisi pyöriä kiilan varassa ja se kiila ei kaiketi ole se joka pitää sitä pientä hihnapyörää vedossa, vaan sen on sen puristustiukkuus jolla se lukitus tapahtuu.
Luultavasti olit onnekas kun mitään isompaa ei sattunut, korkeintaan jako siirtyi ihannekohdasta hiukan. Viittaan tuolla edellä kirjoittaneiden Mikaelin ja Akselin ohjeisiin jaon asettamisesta prikulleen kohdilleen.
Joo juuri noin tein, ymmärsit oikein . Olin kyllä lukenut ja tiesin että se ei ole käytännössä millään kiinni. En tiedä ihme aivopieru siinä tuli kun kuitenkin pistin sen käymään. Sitten kun tajusin asian niin asetin jaon uudelleen .
Joo onnea siinä oli todellakin ettei koko kone kilahtanut. Ajattelin kertoa tuon täällä ettei kukaan vaan tekisi samaa virhettä.