Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 27.08.2025 18:28 

Viestit: 228
Paikkakunta: Sipoo
Eli Xsara Picassossa alkoi nopeasti rattia edestakaisin käännellessä ohjaus paukkumaan ja takertelemaan. Selvästi kuuluu nuo paukahdukset auton sisälle. Kokeilin myös raidetangon päät irti, sama homma. Eli ei voi johtua esim. Iskarin yläpäästä. Rauhallisesti kun kääntelee niin toimii hyvin. Mitään väljää en mistään tuntenut. Onko kellään mitään ajatuksia mikä tuota saattaisi vaivata?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 27.08.2025 20:42 

Viestit: 1090
jousi poikki???


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 27.08.2025 20:51 

Viestit: 1090
laitat kaverin kääntelemään ja käyt kuuntelemaan, pitäisi löytyä äänen aiheuttaja.....kääntölaakerit voivat tehdä samaa kun paino päällä, olen nähnyt ihan tomuksi menneitä laakereita ja rasvaa ei ole näkynyt missään......


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 27.08.2025 21:01 

Viestit: 228
Paikkakunta: Sipoo
vinosilmä kirjoitti:
jousi poikki???

Ei ole jousi poikki. Kokeilin myös niin että raidetangon ulkopäät ovat irti eli silloinhan ei liiku mitkään pyöräntuennan/ jousituksen osat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 27.08.2025 21:32 

Viestit: 1220
Paikkakunta: Turku
Tuleeko samoja kolinoita, kun kääntelee tankoa ratista vs. työntelee itse raidetankoa eestaas?

Tuleeko auto käynnissä / sammuksissa samoja vai erilaisia kolinoita?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 27.08.2025 21:59 

Viestit: 228
Paikkakunta: Sipoo
yason kirjoitti:
Tuleeko samoja kolinoita, kun kääntelee tankoa ratista vs. työntelee itse raidetankoa eestaas?

Tuleeko auto käynnissä / sammuksissa samoja vai erilaisia kolinoita?

Täytyy huomenna testata lisää. Sen kyllä testasin kun auto sammuksissa, renkaat ilmassa käsin käänteli renkaita niin ei mitään ylimääräistä ääntä eikä juminut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 27.08.2025 23:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2763
Paikkakunta: Koria
C5X7:issa on ollut jonkin verran hammastangon kiinnityskorvan murtumisia. Oliskohan picassossa samaa vikaa...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 28.08.2025 10:59 

Viestit: 228
Paikkakunta: Sipoo
Nyt testailin lisää. Eli sammuksissa ollessa ei kuulu ääntä eikä takertele. Käynnissä ollessa kun rattia kääntelee nopeasti edestakaisin niin silloin paukkuu ja takertelee. Mitään väljää ei tunnu missään kun kaveri samaan aikaan rattia kääntelee. Myöskään hammastanko/ ohjausvaihde ei heilu mihinkään suuntaan. Kiinnitys pisteet näyttää ehjältä. Eli missään ulkoisessa liikkuvassa osassa ei tunnu väljää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 28.08.2025 11:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Sammuksissa tietty tarvitsee voimaa enemmän ja sitämyöten voi väljät mennä piiloon. Xantioissahan paukkui rattiakselin ristikot, ettei sieltä tulisi?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 28.08.2025 19:42 

Viestit: 5850
Paikkakunta: Lahti
Lainaa:
Käynnissä ollessa kun rattia kääntelee nopeasti edestakaisin niin silloin paukkuu ja takertelee


Minkäslainen ohjaustehostin noissa on?



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 28.08.2025 21:18 

Viestit: 228
Paikkakunta: Sipoo
Teuski kirjoitti:
Sammuksissa tietty tarvitsee voimaa enemmän ja sitämyöten voi väljät mennä piiloon. Xantioissahan paukkui rattiakselin ristikot, ettei sieltä tulisi?


Ristikonkin tarkistin. Xantiaan kun viime vuonna sen laitoin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 28.08.2025 21:19 

Viestit: 228
Paikkakunta: Sipoo
Xari kirjoitti:
Lainaa:
Käynnissä ollessa kun rattia kääntelee nopeasti edestakaisin niin silloin paukkuu ja takertelee


Minkäslainen ohjaustehostin noissa on?

Mekaanisella pumpulla ainakin on.
Se tosiaan tuntuu ja kuulostaa ihan siltä kuin joku osa ottaisi mekaanisesti johonkin kiinni. Mutta tuo on nyt muutamaan kertaan varmistettu ettei mikään siinä ulkopuolella liikkuva osa osu mihinkään. Ja sitä kun ei kuulu eikä tunnu sammuksissa eikä käynnissäkään ollessa jos rauhallisesti kääntelee.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 05.09.2025 15:41 

Viestit: 28
Näissä taitaa olla ulkopuolinen hydraulisylinteri auttamassa, olisko sen kiinnityksissä tai sisäisesti männässä jotain...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 06.09.2025 15:39 

Viestit: 5124
Joskus ilmakin aiheuttaa koviä ääniä ja tärinää, mutta luulisi poistuvan pikkuhiljaa, ei kai tuossa ole mitään letkuakaan imupuolella, josta pääsisi jatkuvasti imemään lisää, ja jos jatkuvasti imisi, niin se näkyisi kun pumppu sekoittaa ilmaa nesteeseen, huomaa nesteestä kun imaisee käytön jälkeen pois säiliöstä tai kuuluu pumpun äänestäkin, ilmeisesti nesteen määrä on kuitenkin tarkistettu?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 07.09.2025 22:28 

Viestit: 228
Paikkakunta: Sipoo
olli__o kirjoitti:
Joskus ilmakin aiheuttaa koviä ääniä ja tärinää, mutta luulisi poistuvan pikkuhiljaa, ei kai tuossa ole mitään letkuakaan imupuolella, josta pääsisi jatkuvasti imemään lisää, ja jos jatkuvasti imisi, niin se näkyisi kun pumppu sekoittaa ilmaa nesteeseen, huomaa nesteestä kun imaisee käytön jälkeen pois säiliöstä tai kuuluu pumpun äänestäkin, ilmeisesti nesteen määrä on kuitenkin tarkistettu?

Joo nesteen määrä on kyllä tarkastettu kuten myös tuon sylinterin kiinnitys. Vikaa ei ole löytynyt mutta normaali ajoa tuo ei haittaa, tulee ilmi vasta todella nopeissa ratin liikkeissä. Aika mysteeri vika...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Hammastanko rikki?
ViestiLähetetty: 08.09.2025 09:43 

Viestit: 127
Paikkakunta: Tuusula

Profiili WWW
Onko se ohjaustehostimelle menevä putkiletku yhdistelmä alkuperäinen vai mahdollisesti korvattu jollain muulla virityksellä? Xantiaan joskus korvasin sen alkuperäisen letkun tavallislla hydeletkulla, niin se ei toiminut vaan aiheutti ylimääräisiä värinöitä. Ilmeisesti alkuperäinen letku on joustavampi ja toimii jonkinlaisena vaimentimena.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: