|
Kirjoittaja |
Viesti |
svc
|
Viestin otsikko: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 11:57 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Viime kesänä vaihdettu Motox LHM+ tuntuu myös jäykistyvän pakkasella (-10C). Onkos muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Väri näyttäisi kyllä olevan normaali neon-vihreä. Noilla liemillä on ajettu alle 10000 km. (Suodattimetkin tuli samalla putsattua.) Pitänee imutella nuo Motoxit pois, kun ei meinaa ohjaus tai jarrut toimia ensimmäisen kilometrin matkalla. Motox LHM+ tulee Motonetin mukaan "isolta eurooppalaiselta valmistajalta". Kävi väkisinkin mielessä, ettei vain olisi samaa, kuin Valeon tekemä.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 12:12 |
Viestit: 2699
|
LHM jäykistyy liikaa pakkasella. On aina jäykistynyt. Laita Neste Hydrauli Super 15, esimerkiksi.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 12:22 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
r_a_n_u kirjoitti: LHM jäykistyy liikaa pakkasella. On aina jäykistynyt. Laita Neste Hydrauli Super 15, esimerkiksi. Ei nyt sentään -10 asteessa. Laita laadukkaampi LHM+. Myyjä varmaan maksaa vaihdon, ainakin Valeon tapauksessa..
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 12:27 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Aikaisemmin olen käyttänyt Totalia ja Bendixiä. Niiden kanssa ei tuollaista jäykistymistä tosiaan tapahtunut ainakaan täällä Hangossa, jossa -10 astetta tosin on jo ihan hillitön pakkanen...
Mutta jos Motox jäykistyy tuosta vielä lisää, sen kanssa ei kyllä lähdetä mihinkään itä- ja pohjois-Suomen pakkasiin.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 13:39 |
Viestit: 2643 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Onneksi ei siis ole tullut maksettua tuota motonet-lisää että sais käyttää niiden omaa merkkiä, Yaccot on systeemissä olleet aina, kun halvemmallakaan en ole mistään löytänyt.. Liekö muuten Jaakollakin tullut tuota samaa erää, kun on samaa firmaa Totalin kanssa? Värieroja en ole kyllä huomannut noita litkuja pönttöön kaadellessa.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 15:17 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Olin yhteydessä Motonetin asiakaspalveluun, josta lupasivat selvittää asiaa ja testata kyseisen toimituserän.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 18:11 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Motoxia onkin reservissä, tiedä sitten mitä erää, mutta laitan pullon pihalle ja katson tuleeko LHM ulos. Itse olen käyttänyt Bosch+ joka tuntuu toimivan hyvin, Varsinais-Suomessa.
|
|
|
|
 |
mn41
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 18:30 |
Viestit: 109
|
Motox LHM+ minäkin kesällä puhdistusöljyjen jälkeen panin, ja on nyt tosi jäykkänä ohjaus, ja jarrut toimii viiveellä,kun on ollut pakkasta yli 15 astetta.Eivät edes puhdistunesteet viime talvena olleet näin jäykkiä.Sitten kun lämpenee kone ja öljyt,niin toimii, paitsi jarrut ei niin herkät kuin tavallisesti.
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 18:59 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Vastaavaa oireilua huomattu myös AD:n "omassa" LHM:ssä.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 20:13 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
RPekka kirjoitti: Vastaavaa oireilua huomattu myös AD:n "omassa" LHM:ssä. Broman Group omistaa sekä AD Varaosamaailman että Motonetin... 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 31.12.2009 22:17 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
svc kirjoitti: RPekka kirjoitti: Vastaavaa oireilua huomattu myös AD:n "omassa" LHM:ssä. Broman Group omistaa sekä AD Varaosamaailman että Motonetin...  Totta mutta Auto Distribution on vähän isompi kokonaisuus. Toki on mahdollista että Motonetin LeHMi on tilattu samasta lähteestä. Tuon AD:n liemen kanssa oireilu ei ole ihan niin pahaa kuin joittenkin ketjuun (tai toiseen) kirjoittaneiden kokemuksissa mutta mahdollisesti johtuu kuitenkin ko. liemestä.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 02.01.2010 22:50 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
heh,mistä tässä tietää enää mitä lhm.ää voi turvallisesti ostaa,kaikki tuntuu tempppuilevan pakkasessa. Mitään korvike nesteen tms tuotteita en autooni laita
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 02.01.2010 22:55 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
black_van kirjoitti: heh,mistä tässä tietää enää mitä lhm.ää voi turvallisesti ostaa,kaikki tuntuu tempppuilevan pakkasessa. Mitään korvike nesteen tms tuotteita en autooni laita Varmaankin varminta ostaa asiantuntevasta Citroën-varaosaliikkeestä jotain joka ei ole uutta erää.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 02.01.2010 23:25 |
Viestit: 2699
|
black_van kirjoitti: Mitään korvike nesteen tms tuotteita en autooni laita Ei missään nimessä kannatakaan. Jos vaikka muuten, mutta ei periaatteesta. 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 03.01.2010 02:30 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
r_a_n_u kirjoitti: black_van kirjoitti: Mitään korvike nesteen tms tuotteita en autooni laita Ei missään nimessä kannatakaan. Jos vaikka muuten, mutta ei periaatteesta.  Ei voi kuin nauraa vedet silmissä! Täytyy kyllä sanoa että nämä Nesteen ja jopa Shellin saranarasvat ovat hemmetin hyviä hydeöljyjä hintaansa nähden. LHM on kuin uskonto, jos kumarrat muille pyllistät ihan oikealle LeHMä-nesteelle. Buaahhahhaa! Minä olen Citroenin suurkuluttuja ja en ole vuosiin työntänyt yliarvostettuja LeHMä-nesteitä autoihini ja todellakaan en ole vuosikymmeneen todennut hydrauliikkaongelmia Citikoissani. Tämä varmaan on myös syy miksi aikoja siten erosin kirkosta  ...ainiin!!! On muuten kumma juttu että näitä Nesteen ja Shellin hydeöölejä käytetään rankoissa olosuhteissa Lapin pakkasissa metsäkoneissa yms yms. Neljänneksi ja viidenneksi vihaan Shelliä ja myös Nestettä mutta ne asiat eivät liity tähän hydeöölin 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 03.01.2010 08:46 |
Viestit: 2699
|
Miksi ostaja valitsee kaasunestejousitetun auton? Yleisin syy kait miellyttävä jousitus. Sen moitteeton toiminta kaikissa olosuhteissa on siis erittäin tärkeää. Jotta se toteutuisi, muutamasta asiasta auton omistajan on huolehdittava. Yhtenä niistä tärkeimmistä hydrauliöljyn laatu ja puhtaus. black_van kirjoitti: heh,mistä tässä tietää enää mitä lhm.ää voi turvallisesti ostaa,kaikki tuntuu tempppuilevan pakkasessa. Mitään korvike nesteen tms tuotteita en autooni laita Sanalla korvike on vähän halventava merkitys. Miksi käytät sitä tässä yhteydessä? Viitsitkö vähän tarkentaa? Minkälaisia kokemuksia sinulla on vaikkapa tuosta mainitsemastasi Nesteen tuotteesta? Ihan mielenkiinnosta kysyn. Asia ehkä kiinnostaa muitakin. 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 03.01.2010 10:35 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Myös minua, koska Nesteen moottori- ja vaihteistoöljyistä on parhaat kokemukset. Myös Shell:n manual-ATF- öljyistä. Nesteen m-öljyn sai huoleti pitää BX:ssä koko vaihtovälin, kun taas vastaava Mobilin öljy oli vaihtokunnossa jo n. 7tkm:n jälkeen ollen poislaskiessa varsinaista litkua.
|
|
|
|
 |
Xantippa
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 03.01.2010 11:30 |
Viestit: 1709 Paikkakunta: Kuopio
|
Enpä tiedä mitkä litkut on omassa autossa (Sujulla laitetut jo vajaa 2 vuotta sitten  ), mutta on toiminut yllättävänkin hyvin näillä keleillä. Esim. eilen lähtö 20 asteen pakkasesta 20 minuutin eberityksen päälle eikä jäykistelyä havaittavissa. Auto seisoi tätä ennen 2vrk pihalla vähintään 15 asteen pakkasessa. Toki kyyti on ensialkuun normaalia pomppuisempaa tolla kelillä mutta luulen että siihen vaikuttaa muutkin asiat kuin LHMt. Enpä taida kiirehtiä litkujen vaihdon kanssa ainakaan näillä lumilla. 
C5 HDi 240 Tourer
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 03.01.2010 11:34 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Puolisen litraa tuota Motoxia oli ulkona yön yli -15 asteen pakkasessa. Verrokkiannos autotallissa lämpimässä. Ei se kylmässä mitenkään erityisesti jäykistynyt. Pulloa heilutellen tuntuisi notkeammalta, kuin lämmin 10W-40 moottoriöljy. Lämmin LHM on toki notkeampaa. Tosin ohuissa putkissa pienikin viskositeetin kasvu tuntuu.
Pitäisiköhän puhua firman laboratoriopäälliköltä lupa lainata viskositeettimittaria ja pakastimia (-80 ja -150 C)
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 03.01.2010 11:43 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
r_a_n_u kirjoitti: black_van kirjoitti: Mitään korvike nesteen tms tuotteita en autooni laita Ei missään nimessä kannatakaan. Jos vaikka muuten, mutta ei periaatteesta.  En minäkään juo kun Ruosalaista maitoo.. 
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 03.01.2010 19:01 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
ealab kirjoitti: Motoxia onkin reservissä, tiedä sitten mitä erää, mutta laitan pullon pihalle ja katson tuleeko LHM ulos. Itse olen käyttänyt Bosch+ joka tuntuu toimivan hyvin, Varsinais-Suomessa. Yön ja 15 asteen pakkasen jälkeen molemmat litkua.
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 03.01.2010 23:48 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Lähinnä se pelko että ampuu jostain tiivisteestä läpi,tms niin mieluiten sitten varman päälle. Jos olisi joku romu mihin testailla muita niin se varmaan vakuuttaisi, kuitenkin lhm.ää käyttää 95% citroenisteista niin ei muutaman kommentin perusteella uskalla muita hydrauliöljyjä laittaa. En suinkaan väheksy mielipiteitä mutta kun harvat sanoo ja ainakin minulle on elintärkeää että xantia vie paikasta a paikkaan b ilman mitään ylläreitä
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 04.01.2010 16:52 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Tuntuu tuo -20 olevan jonkinlainen raja LHM+:lle. Sen alapuolella ei toimi jarrut, ohjaus ja jousitus on tönkkö. Toki muutaman jarrutuksen jälkeen jarruihin jotain eloa tulee, ohjaustehostuskin herää jonkin ajan kuluttua ja 10-15 kilometrin jälkeen jousituskin rupeaa tuntumaan siltä kuin pitää. Ei tuollaisia tullut eteen AeroShellillä...
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Motox LHM+ jäykisyy pakkasessa? Lähetetty: 04.01.2010 21:33 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Eki kirjoitti: Tuntuu tuo -20 olevan jonkinlainen raja LHM+:lle. Sen alapuolella ei toimi jarrut, ohjaus ja jousitus on tönkkö. Toki muutaman jarrutuksen jälkeen jarruihin jotain eloa tulee, ohjaustehostuskin herää jonkin ajan kuluttua ja 10-15 kilometrin jälkeen jousituskin rupeaa tuntumaan siltä kuin pitää. Ei tuollaisia tullut eteen AeroShellillä... Ei mikään ihme. LHM+:n viskositeetti -40 asteessa on speksien mukaan jossain 1100-1200 cSt välillä, VI 320-350. Aero Shell fluid 41:llä 434 cSt ja VI yli 370.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
|
|