JKor75 kirjoitti:
Vikakoodit on luettu ja tokihan niitä löytyy, mutta onko näillä yhteyttä tuohon vikaan:
- P0495, Fan assembly, temporary
- B1808, Fault in unlocking on the immobiliser by the engine management ECU, intermittent
- B1163, Number plate lighting, intermittent
- U1F42, No communication with air conditioning ECU, intermittent
- B1003, Secure configuration faulty, present
- B151C, video connection fault, termorary
- U1F1A, Fault with transmission by the top of column on the lin, temporary
- B1137, Fault rh dipped beam, temporary
- U1F00, Absence of recording in the faults log, permanent
- U1F00, Fault not recorded in the bsi interface log, permanent
- B1380, Driver and passenger exterior mirrors unfolding, temporary
- B11B1, Fault in wiping reference value from the bsi
Noi voisi ainakin olla, jos kerran on valoistakin näytössä herjannut, näkikö tuossa uudestaan edellisen/poistuneen viestin näytöstä, jos painoi viiksen päädystä tai joku muu nappi/tapa (ja useampia viestejä järjestyksessä kun paineli nappia lisää)?:
- B1163, Number plate lighting, intermittent
- B1137, Fault rh dipped beam, temporary
(muistelen yhtä italialaista, joka yllätti heittämällä tauluun Service ja ison oranssin valon, näytti hieman moottorilohkolta josta sinkoili moottorin osia - no se ei onneksi pätkinyt, symboli esitti taiteellisesti polttimoa ja auto kertoi että yksi seisontavaloista edessä oli palanut)
Syy voi olla niinkin simppeli kuin heikko liitos, ainakin rekisterikilven valoissa enemmän kuin tyypillistä polttimon kannassa sama koskee etuajovaloakin, sitä ei oikein aina sisältä erota jos toinen valoista pätkii, esimerkiksi tärinästä ja töyssyistä, mutta se voi olla jossain muuallakin kuin lampunkannassa, caikka yhtä hyvin maadoituksenkin puolella.
Mitenköhän nuo vikatasot menee, onko temporary että vika on joskus käynyt päällä, mutta poistunut ja intermittant että toistunut monta kertaa (Eikös OBD puolella tasot ole Pending ja Permanent, eli yksittäinen vika(esim katkos liittimessa töyssystä) ei vielä sytytä vikavaloa, mutta jos se toistuu montakertaa koodista tulee Permanent.)
Jos tulee usein, niin voisi kokeilla nollata kaikki koodit ja ottaa lukija mukaan, heti kun piippaa koodia pysähtyy ja lukee koodit, tuleeko toinen tai molemmat, muuten täytyisi varmaan ajella kahdella autolla peräkkäin ja toisessa autossa apumies(henkilö) tarkkailee vilkkuuko tai välähteleekö ajovalo, kai rekisterikilvenkin valot pimeällä voisi erottaa takana seuraavasta autosta, ainakin jos siihe teippaa jonkun paperin heijastimeksi tms.
Mutta mitäköhän nämä voisi olla:
- B1003, Secure configuration faulty, present
- U1F00, Absence of recording in the faults log, permanent
- U1F00, Fault not recorded in the bsi interface log, permanent
Voisiko liittyä jotenkin ei täysin tuettuun kloonilukijaan jostain idän ihmemaista vai joku asetusongelma
- B11B1, Fault in wiping reference value from the bsi
Tämä ehkä liittyisi jotenkin pyyhkijöihin "Wiper" eikä virtuaaliseen datan pyyhkintään, merkkitesteri näyttänee kategorian, jonka alta tämä tuli.
Mutta mitäköhän moottoriin liittyvää voisi olla tullut, kaipa FAN voisi olla jäähdytystuuletin, tuleekohan siitä herja ja mikäköhän on immobilizer herja ja tuleekohan uudestaan? Tosin tuo tuuletin on Temporary, tarkoittaisikohan ettei ole toistunut vielä monta kertaa, eli samaa kuin pending, ehdollinen vikakoodi. No ei paljon apua, mutta "ääneen pohdintaa"