Ensin tuli DS ja sitten ID.......tämän mallin julkaisu tehtiin Pariisin autonäyttelyssä tällä päivämäärällä vuonna 1955, ensimmäisenä päivänä tätä mallia myytiin huimat 12.000 kpl. Suomeen tulivat neljä ensimmäistä DS mallia 29.7.1956. meillä suomessa ollaan totuttu juhlimaan tätä päivää kymmenen vuoden välein ja se on jo nyt tapahtumana lähtenyt liikkeelle suunnitelmissa ensi kesää varten, tästä tullaan tiedottamaan Citroen kerhon toimesta tarpeeksi ajoissa, olkaahan tarkkana ja talvi on aikaa laitella d-malleja kuntoon jos laittamista on, nähdään tuolla Hämeenlinnassa kesäkuun alkupuolella 2026........
Jotenkin ironista, että nimeä DS kantavat nykyisin sellaiset autot, joissa ei ole yhtäkään DS:ssä ollutta innovaatiota.
Ihan kauheasti ei niissä ole innovaatioita muistakaan lähteistä. Mutta bulkkia ovat toki muutkin nykyautot, irtiottoja massasta näkee aika vähän. Hyviä ja toimivia ovat toki uudet autot kautta linjan, halvatkin, mutta kovin saman muotin mukaisia.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.