Xari kirjoitti:
pvalila kirjoitti:
Hyundai Euniq Electric ja Mazda mx30 alkavat nekin lähestyä kymppitonnin hintaluokkaa.
Mazdaa mäkin olen joskus kuolannut, Leaf olis se järkivalinta, hyvän varusteet ja ihan napeilla toiminnat, onneksi vetopainojen puuttuminen estää ostamisen

hinnat ei oo enään pahoja.
Vetopainot eivät ole mulle enää tärkeä juttu, koska haen kakkosautoa. Samasta syystä ei se rangekaan niin kauhean tärkeä ole.
Oletko koeajanut Mazdan? Minä tykkäsin tosi paljon.
Leaf ja 28 kWh Hyundai Ioniq Electric toimivat kai molemmat ilmajäähdytyksellä, mutta jälkimmäisen akustolla on erittäin hyvä maine.
Yleensä olen asialinjalla autoja ostaessani, mutta jotenkin tuo Mazda olisi kiva saada punaisena...
-23 ja uudemmat ovat usein myyty 6 vuoden takuulla ja 11 kW:n latauksella. Myös pikalatausnopeus nousi surkeasta välttävään (40 ==> 50 kW). Pieni 30 kWh (käytettävissä oleva kapasiteetti) akku latautuu tuollakin nopeudella aika ripeästi.