Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: C5 X7 seisontajarru
ViestiLähetetty: 29.11.2025 21:33 

masa70 kirjoitti:
Ihan vaan sentakia ettei kysymykset lopu, niin kuka kertoo kuinka saan "holkkimutterin" puoleisen vaijerin irti yksiköstä ? Ja vielä onko tälläisen ropaamisen jälkeen opetettava jarru testerillä, että tietää rajansa. Kiitos.

Ainakin kun katsoo allegron kuvaa vaijerista se pää näyttäisi olevan vain pitkä ruuvi ja se on kiinni tuolla metallin värisellä uritetulla "korkkimutterilla", ainakin itse kokeilisin aukaista "korkin" joka pitää vaijerin kuorta kiinni yksikössä ja tutkisin mitä sen jälkeen löytyy.

Liitteet:
Screenshot 2025-11-29 20.27.39.png
Screenshot 2025-11-29 20.27.39.png [ 84.21 KiB | Katsottu 170 kertaa ]
Poissa

ViestiLähetetty: 30.11.2025 22:05 

Joo olen kyllä avannut korkin, mutta nyt vasta sain vaijerin irti holkkimutterista. Se on tosiaan pitkällä ruuvilla kiinni mutterissa, mutta on vasenkätisellä kierteellä. Nyt sain moottorinkin pois paikaltaan ja testasin virtalähteen kanssa, pyörii hienosti molempiin suuntiin eikä pidä outoa ääntä. Avasin moottorin kuoret halusin varmistaa, että rattaat on ehjät, ei mitään vauriota ja kokosin sen.
Pistin osat paikalleen, vielä täytyy hätäavaus vaijeri rakentaa. Mietin tota hätäavausta, jos joutuu käyttämään niin miten se on mahdollista virittää uudelleen avaamatta taas koko yksikköä.
Kiitokset kaikille hengessä mukana olleille.

Poissa

ViestiLähetetty: 01.12.2025 02:46 

masa70 kirjoitti:
Joo olen kyllä avannut korkin, mutta nyt vasta sain vaijerin irti holkkimutterista. Se on tosiaan pitkällä ruuvilla kiinni mutterissa, mutta on vasenkätisellä kierteellä.
...

Kattos vaan, vasenkätiset kierteet aina joskus yllättää, katsoin juuri jotain youtubevideota jossa purettiin jotain konetta, kolme samanoloista hihnapyörää tms. ja kahdesta katkesi pultti mutteripyssyllä, kolmattakin kokeili, mutta ajatteli sitten pureutua kahteen katkenneeseen irroitussarjan kanssa, rupesi poraamaan irroitustapille keskireikää ja huomasi että katkennut ruuviosa alkoi tulla ulospäin normi poralla... kolmas pultti irtosi sitten ihan nätisti kääntämällä mutterimopon suunta. Onneksi kiertyi poralla kun vastakierretapeilla ei olisi irronnutkaan ja katkennut karkaistu tappi voi tehdä kiusaa muilla menetelmillä yrittäessä.

Minun aivot ehtii myöd aina unohtaa sen vasenkätisen kierteen takaisin laitettaessa, vaistomaisesti kääntää väärään suuntaan...

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 28 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2