Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 03.01.2010 22:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Eli ACeeta pitäisi käyttää säännöllisesti jotta öljy pääsisi kiertoon. Puikula oli tänään reilun pari tuntia lämpimässä parkkihallissa, ja sieltä lähtiessä oli hyvä käyttää ACeeta viitisen minuuttia. Tuli muuten jääkaappikylmää! Samalla tsekkasin LHMmän ja mnuut nesteet, lämpimässä paljon mukavampaa kuin ulkona näillä kelelillä :mrgreen:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 04.01.2010 00:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
Kiitos muistutuksesta!



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 04.01.2010 00:41 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Onneks toi jenkki käyttää ac:tä automaattisesti aina kun puhallus on tuulilasille suunnattu :-D
Eli lähes joka kerta kun näillä talvikeleillä liikkeelle lähdetään :-D
Ja mikä parasta mun ZX farkun ac toimii nappia painamalla ikkunaa raottamalla (sekin on suotavaa vetreysharjoittelua talviaikana ettei pääse namiska "jumittamaan"). Ai niin ... eihän se farkku mulla juur nyt ole kun se on saamassa ansaittua hoitoa jotta pääsen taas nauttimaan oikeamerkkisestä kyydistä.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 04.01.2010 01:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ei käytä automaagi jos lämmöt menee miinukselle tuolla ulkoilmassa...



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 04.01.2010 12:29 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Ku ei oo automaagi muuta kuin vaihteistoltaa tuo ;-)



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 04.01.2010 13:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Olen kans huomannut että XM V6 osaa laittaa itse AC:n päälle kun vääntää tuulilasille, muistaakseni AUTO-moden ollessa päällä. Ja tapahtuu pakkasista riippumatta.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 04.01.2010 14:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Olen kans huomannut että XM V6 osaa laittaa itse AC:n päälle kun vääntää tuulilasille, muistaakseni AUTO-moden ollessa päällä. Ja tapahtuu pakkasista riippumatta.

Jaa, jotta oikeen kompura lähtee pörräämään?



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 04.01.2010 14:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Jotenkin voisin väittää vastaan ettei se ilmastointi olisi mukana pakkasilla, kun ilmastoinnin "sisäkennolla" on kuitenkin anturi mikä "kyttää" ettei kenno mene jäähän ja estää ilmastoinnin toiminnan jos kennon lämpötila menee alle +6'C..?

Ja tämä toiminto löytyy jo huomattavasti vanhemmistakin laitteista, ilman automatiikkaa olevista järjestelmistä, jo 70-luvun alkupuolen systeemistä on tuo anturi tullut vastaan ja näyttäisi olevan näissä Xm:nkin laitteissa, riippumatta siitä onko "täysautomaatti- vai puoliautomaatti-ilmastointi"...

Se, että merkkivalo taulussa väittää ilmastoinnin olevan päällä, ei kerro vielä kompuran käyvän. Joku innokas voisi siis käydä tarkistamassa asian todellisen laidan, V-kuukka-Xm:ssä varsinkin kun kompura on sillai kivasti tyrkyllä tarkastelua ajatellen... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 04.01.2010 14:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Juuri näin Jasu.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 04.01.2010 18:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
jasu kirjoitti:
Jotenkin voisin väittää vastaan ettei se ilmastointi olisi mukana pakkasilla, kun ilmastoinnin "sisäkennolla" on kuitenkin anturi mikä "kyttää" ettei kenno mene jäähän ja estää ilmastoinnin toiminnan jos kennon lämpötila menee alle +6'C..?

Totta. Ainakin Xantian ilmastoinnin sai kuitenkin oikeasti päälle kun auto oli ollut tolpassa lämpenemässä ja kävi sen jälkeen sisäkierto päällä puhallus tuulilasille. Kovinkaan kevyen kuuloisesti se kompura ei kuitenkaan pyörinyt...



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 05.01.2010 02:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1723
Paikkakunta: Parainen
Kun sitä öljyä ei kaipaa kuin kompuran akselitiiviste, on turha kierrättää kylmänkankeaa kompuraa hetkeä kauempaa, eikä piikkipakkasilla ollenkaan. Jos automatiikat estää pyöräyttämisen ulkolämpötilan alhaisuuden johdosta, niin kompuran magneettikytkimen liitin auki ja akusta plussaa kytkimelle. Ja liitin takaisin kiinni.



Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Muistakaa ACeen talvikäyttö
ViestiLähetetty: 05.01.2010 02:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
jptcool kirjoitti:
Jos automatiikat estää pyöräyttämisen ulkolämpötilan alhaisuuden johdosta, niin kompuran magneettikytkimen liitin auki ja akusta plussaa kytkimelle.


Ah, tätä olen pohtinut. Käyttöautossa on ns. "keinoilmasto" ja mielestäni se kuivattaa sisäilmaa kompuran avulla pakkasillakin. Näin ainakin käyttöohjeessa lukee ja olenpa jopa ollut huomaavinani, että jos automatiikan kytkee pois päältä (kaikkea pitää kokeilla!) niin aavistuksen käynti keventyy. Kesällä toi kompura rutisee kun joutuu töihin, mutta näin pakkasilla se vaan vähän vikisee välillä. Päässee helpommalla, vaikka vaihtokunnossa onkin.



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: