|
Kirjoittaja |
Viesti |
citsportsite
|
Viestin otsikko: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 30.12.2009 12:27 |
Viestit: 157 Paikkakunta: Varsinais-Suomi
|
Herra X on varakas ja varttunut herrasmies, joka omaksi ilokseen alkanut keräilemaan autoja. Pienen kokoelman muodostavat jo Audi 100 ja Saab 9000. Molemmilla on ajettu reilusti yli 200 tkm, mutta ne ovat molemmat erittäin siistejä, täysin alkuperäiskuntoisia suomi-autoja. Näkee, että ne ovat olleet omistajilla, jotka ovat pitäneet autoista hyvää huolta, pesseet ja vahanneetkin säännöllisesti. Herra X:n tarkoituksena onkin ostaa juuri tällaisiä häntä kiinnostavia autoja 80-luvun loppupuolelta, niillä kun ei vielä ole kovin suurta rahallista arvoakaan. Hyvästä yksilöstä Herra X kuitenkin on valmis maksamaan pari-kolmekin tuhatta euroa. Hän on oppinut, että sitä halpaa ja huonoa ei kannata ostaa ja hyvää kannattaa odotella vaikka useampi vuosi.
Nyt Herra X on päättänyt ostaa kokoelmansa seuraavaksi autoksi Citroen XM:n, vuosimalli 1990 ja taas siisti suomi-auto olisi tavoitteena. Hän on ikänsä ajanut saksalaisella autolla, joten varusteet tai tehot eivät ole tärkeitä, siis 2-litrainen manuaalivaihteinen perusmallikin riittäisi ja olisi varmaan helpommin ylläpidettävissä.
Tähän mennessä Herra X on käynyt katsomassa noin kymmentä ehdokasta ja joutunut joka kerta pettymään. Kaikki XM:t ovat olleet epäsiistejä, himmenneitä ja huonosti pidettyjä, kaukana siitä loistosta jota hän vanhoista esitteistä on ihaillut. Pari suoranaista pommiakin on osunut kohdalle, muttei vielä sitä hyvin hoidettua yksilöä.
Herra X on etsintämatkoillaan tutustunut pariin vanhempaan Citroen-harrastajaan, jotka ovat kertoneet D-mallien ja CX:ien kokeneen saman kohtalon aikanaan. Entisöityjä toki näkee nykyisin, mutta hyvässä alkuperäiskunnossa ja -maalissa olevia ei taida olla kuin muutamia? Herra X on hyvin hämmentynyt, hän kun on luullut että näitä kaikkien ihailemia isoja kissoja olisi erityisellä huolella pidetty...
Harrasteet: Xantia V6 Activa -97, Xantia 2.0i SX -93, GS Pallas -79, BX Sport -85 Käyttikset: C5 2.0i Confort -09, Berlingo XTR -06
|
|
|
|
 |
Fille
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 30.12.2009 13:47 |
Viestit: 38 Paikkakunta: Vaasa
|
Herra X voi ottaa yhteyttä vaikka YV:llä. Täältä löytyisi hieno XM yllämainituilla spekseillä ja hyvässä kunnossa. Vahattu lokakuussa  Ja eihän tämä oli koskaan tarkoitus myydä mut kun autokuume iski ja jotenkin pitäisi kalustoa harventaa ensin.
Citroën XM 2,0i -90, Citroën Grand C4 Picasso -07, Morris Marina 1,3 Coupé (MA) -73, Honda Civic 1,5 GL -86, Toyota Prius -09
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 31.12.2009 19:37 |
Viestit: 208
|
Saman oon minäkin huomannu. Ihmettelen sitä D-mallien ja CX:n tykkäämistä niin kovasti. Useimmat ryssitty pilalle pahemman kerran! Ja sellaiseen kuntoon, ettei niistä enää pienellä vaivalla ja rahalla saa kunnollista. XM:ssä sama tilanne. Laite vaatisi aktiivista ylläpitoa, näin kauniisti sanottuna! Mutta sitä ovat harvat valmiit antamaan. Alle 1000 euron XM.ää ei kannata lähteä mistään kauempaa hakemaan, ovat niin heikossa hapessa, että varaosiksi on suositeltavin kohtalo. Ruoste niissä näyttää etenevän kohtuuvauhdilla. Veikkaan ettei hyviä -90-92 XM:miä ole edes täyttä yhtäkättä sormilla laskettuna. Sama on kohtalo, kuin edeltäjämalleissa! Kaikki ajavat ne "halpoina" käyttiksinä loppuun ja vain harvat säilyvät!
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 31.12.2009 19:52 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
huoltomies kirjoitti: Veikkaan ettei hyviä -90-92 XM:miä ole edes täyttä yhtäkättä sormilla laskettuna Meillä on 2.. Harmi vain kumpikaan ei ole "alkuperäiskunnossa" Toinen on ruotsista uitettu V6 12V, asennettu nahkajakkarat.. Toinen on 2.0l karvalakki johon laitettu 2.1TD, nahkajakkarat, ilmastoinnit yms kaikki herkut siis.. V6:n on myynnissäkin, tunkankorva on parasta aikaa hitsauksessa. 2.1TD on ehkä myynnissä.. Molemmista kannattaa kysyä Sitikkapuoskarilta 
|
|
|
|
 |
ace
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 01.01.2010 21:10 |
Viestit: 128
|
Jeth kirjoitti: Toinen on ruotsista uitettu V6 12V, asennettu nahkajakkarat..
Onkohan tuo se minun aikanaan Ruotsista tuoma viininpunainen vaaleilla nahoilla oleva kutonen, jonka Puoskari pelasti n. 3 vuotta taaksepäin kun ei itellä kansiremppaan aika/rahkeet riittäneet? Kiinnostaa vaan tietää onko se vieläkin hengissä/ajossa 
C5 V6 240 HDi, C5 Aircross Hybrid (ex. C4, Xantia Activa TCT, Xm V6, BX 14RE)
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 01.01.2010 22:56 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Jeth kirjoitti: Toinen on 2.0l karvalakki johon laitettu 2.1TD, nahkajakkarat, ilmastoinnit yms kaikki herkut siis.. Mitenkäs karsea projekti moinen on, siis 2,0i => 2,1TD? Ja kommentteja siitä mikä on kulutus- & kulkuero? Ei muuta mutta diesel sopisi km-määrääni paremmin ja kun tuo on jo nyt tuunattu nahoilla & ACeella yms.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 01.01.2010 23:38 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
ace kirjoitti: Jeth kirjoitti: Toinen on ruotsista uitettu V6 12V, asennettu nahkajakkarat..
Onkohan tuo se minun aikanaan Ruotsista tuoma viininpunainen vaaleilla nahoilla oleva kutonen, jonka Puoskari pelasti n. 3 vuotta taaksepäin kun ei itellä kansiremppaan aika/rahkeet riittäneet? Kiinnostaa vaan tietää onko se vieläkin hengissä/ajossa  On se se.. 
|
|
|
|
 |
Jeth
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 02.01.2010 06:25 |
Viestit: 993 Paikkakunta: Seinäjoki
|
zX-files kirjoitti: Jeth kirjoitti: Toinen on 2.0l karvalakki johon laitettu 2.1TD, nahkajakkarat, ilmastoinnit yms kaikki herkut siis.. Mitenkäs karsea projekti moinen on, siis 2,0i => 2,1TD? Ja kommentteja siitä mikä on kulutus- & kulkuero? Ei muuta mutta diesel sopisi km-määrääni paremmin ja kun tuo on jo nyt tuunattu nahoilla & ACeella yms. Ei se itse tekniikan vaihto mikään maatamullistava ole, sähköjenkään kanssa ei tarvi hirveästi asuilla jos vähänkään tietää mitä tekee. Kulutus taisi olla 7l luokkaa aavistuksen syöttöjä/ahtoja lisättynä Ja kulkee kyllä paremmin kuin 2.0 bentsiini  Ja Ace:lle: Kyllä juuri sama kutonen jonka kanssa kävit meillä joskus monta vuotta sitten ja joka myöhemmin tuli meille omaksi asti. Laulaa aina vain... Tunkan korvat tuppasivat olemaan ruosteessa, tällähetkellä korjattavana sitä mukaa kun aikaa piisaa.
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 02.01.2010 19:25 |
Viestit: 208
|
Hyvä esimerkki männäviikolta! -98 V6 saattaa olla aivan paska! Kilometrejä n200tkm,mm. seuraavilla vioilla: moottori vuotaa runsaasti öljyä, pakoputki vuotaa kuin seula ja tietysti päästöt pilvissä, raidepää väljä ja ulkoinen kuntokin sisäisen mukainen. Voi voi, XM ei ole halpa auto ajaa ja ylläpitää, mutta onko tuolla autolla ajaminen nautintoa, jos ei oo varaa edes peruskuntoa ylläpitää!!
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 03.01.2010 12:07 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Jeth: Kulueroksi (2,0i vs 2,1TD) jäänee siis viitisen sataa euroa vuodessa minun ajoillani eli ei ihan hetkessä kannattavaa kun se tekniikkakin pitäisi jostain hankkia. Mutta jos tulee vastaan soppelisti niin muuttaa tilannetta Ylläpitämiestä olen hieman hämmentynyt. Mitä se oikein on? Pesen, vahaan, putsaan ja huollan itse aina autojani ihan normaaliin hyvään tapaan. Puikulaan on kaksi edellistä omistajaa (kuittien perusteella tehty johtopäätös, voi olla kolme tai enemmänkin kun niissä ei ole nimiä vaan paikkakunnat & liikekeet) tehnyt/teettänyt melkoisen määrän remppaa. Alapallot, jousipallot, tuulilasi, laturi, lämppärinmotti, AC-lauhdutin ja syyläri jne vakiojuttuja näillä kilsoilla. Minä jatkoin apulaitehihnojen, LHMmän ja lootaöljyn vaihdolla, koska niille oli tarve. En ole vaihtanut uudehkoja suodattimia tai tulppia, vaan vasta ajallaan sitten. Joidenkin vähemmän merkityksellisten sähkölaitteiden ongelmien kimppuun käyn keväällä kun ilmat sallii. Pidänkö käyttöautoani hyvin? Mielestäni kyllä. Ja nimenomaan haluan mukavan erikoisemman käyttöauton jollainen XM on. Museoautoa tuosta ei muutenkaan saisi helpolla kun varustelu on jälkiparanneltu. Auto maksoi 600 euroa ja on joka centin arvoinen, kaukana varaosa-autosta toimivana siistinä käyttöautona.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
IsoD
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 03.01.2010 12:49 |
Viestit: 609 Paikkakunta: Kouvola
|
Mm. Mobilistia lukeneena on ihan tutun kuuloista että myöhemmin halutut "hienot klassikotkin" ovat jääneet jossain vaiheessa tuuliajolle, lopulta nuorison potkimaksi jonnekin sorakuoppaan. Sitten jälkeenpäin kun niitä on alettu jälleen kaiholla muistelemaan, on todettu että miksi ihmeessä aikanaan näin kalliita ja hienoja autoja syrjittiin jo tyyllin 10 vuoden ikäisinä. Se on ehkä vähän samanlainen kysymys kuin että, "miksi astuit naulaan"? Eihän sitä kukaan varmaan tahallaan naulaan astu, siinä vaan kävi niin. Olisko siihen syynä että tällaiset, joihin mielelläni nämä kalliimman luokan vahat sitikat D:stä lähtien sijoitan, hienot näyttävät mutta hieman erikoiset (?) laitteet jossain vaheessa jäävät alempaan kastiin. Varsinkin kun ne kuuluisat "automiesten huhut" huonosta pidettävyydestä ja mystisistä vioista jne. niiden kilpeä himmentää. Tai sama se on mikä merkki on, jos se on ollut kallis ostaa, se on kallis käyttää Sitten sellaisen halvalla ostaneena ei enää piittaa, ajaa vaan, kunnes ne on siinä kunnossa että ne kelpaa vaan varaosa-autoiksi tai jollekin hullulle "projektiksi"... Esimerkiksi käy vaikka tutut "manne" -mallit: tolppa-Mersut ja Datsun Cedrickit. Taitaa olla XM nyt siinä pisteessä. Sama kait se on ollut esim. CX:n kanssa. Upea auto, mutta ei niitäkään hyvin (alkuperäisenä) säilyneenä kaiketi ole juurikaan? D:stä nyt puhumattakaan... Mikä on se tuleva "XM" joka tulee kärsimään samasta ongelmasta. C6??  Se on kait sitä auton elämää....
Mika Sivonen Chrysler Sebring Cabrio 1997
https://youtube.com/@MikaSivonen http://sites.google.com/site/citroendseries http://citroendseries.blogspot.fi sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
|
|
|
|
 |
Sitruunaseppä
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 03.01.2010 17:14 |
Viestit: 1242
|
Kyl maar on niin, että aikoinaan tutullani oli XM työsuhdeautona, kun sellainen oli jäänyt firmaan ja liisinkikuukaudet piti jonkun ajaa loppuun. Säälittiin kaveria oikein porukalla ja katkesihan siitä nokka-akselin pää, oli kuulemma tyyppivika.
Baltiassa niillä ajaa ihmiset, joilla ei ole muutakaan vaihtoehtoa...hinta/rahapula.
Jos kaikki tarjolla olevat XM:t on elinkaarensa lopussa, on aika loogista, että hyvä yksilö maksaisi joitakin tonneja Euroopassa, eikä Suomessa sellaista ole mynnissä. Miksipä edes menisin katsomaan halpaa sellaista? Lotossa voi voittaa eurolla, mutta suurin osa voitoista on napattu kymppien kupongilla.
Mistä sais Sitikan? Ne viedään käsistä?
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 03.01.2010 23:07 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Ishmael
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 04.01.2010 08:41 |
Viestit: 343
|
"Sitten sellaisen halvalla ostaneena ei enää piittaa, ajaa vaan, kunnes ne on siinä kunnossa että ne kelpaa vaan varaosa-autoiksi tai jollekin hullulle "projektiksi"...  Esimerkiksi käy vaikka tutut "manne" -mallit: tolppa-Mersut ja Datsun Cedrickit." Totta. Kelpaisi kumpikin em. "manne"-malli, vaan eipå löydy hyvää. Kummastakin on kokemuksia noin 20 vuoden takaa - mukavia olivat ajaa, enemmänkin. "Taitaa olla XM nyt siinä pisteessä." Olen aivan samaa mieltä  XM on nyt siinä pisteessä. Näiden perään itketään muutaman vuoden päästä... Joten: miksi myisin nyt "manne"-XM:n* "pullakahvilla" täällä Patongissa, kun sen käyttöarvokin on huomattavasti isompi? Ja keräilyarvo tulevaisuudessa...? *perusmalli. p.s. miksi kaikki tuntuu haluavan tällä palstalla haaveissaan sen V6-Xm:n kaikilla mausteilla, mutta käytännössä sitä ei sitten kukaan halua, kun on tarjolla (viittaus nikon ilmoitukseen Lahjoitetaan-palstalla)? Niinpä niin.
"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 04.01.2010 23:32 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Ääh, kaikki vaan haluu kuten uhmaikäiset... Ei veekuukkaa kukaan halua koska kuvitellaan sen olevan kallis ajaa. Minä taas en enää halua riisseliä koskaan, se pauke käy korville. Tuossa on yksi nyt paskana pihassa ja joutaa osiksi. Kannen tiiviste päätti poikia juuri pari päivää ennen myyntihetkeä, onneksi.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 05.01.2010 00:28 |
Viestit: 1878
|
off topic: On jostain kierosta syystä palkitsevaa lukea tätä thread'ia. Vanhassa Patongissa joitain vuosia sitten peräänkuulutin XM/Xm:n arvostusta ja tulevaa keräilyarvoa, eikä muistaakseni kiinnostanut kuin silloisia ko. mallin päähänpotkijoita. Kyllä se nyt tuntuis kelpaavan useammallekin. Jotta pysyn linjallani, pidän lippua korkealla Y3 V6 -mallien puolesta sillä ne on niitä joista tapellaan tulevaisuudessa.
Ja kyllä, harmittaa etten pystynyt pitämään niitä tallessa.
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 05.01.2010 00:57 |
Viestit: 1722 Paikkakunta: Korpilahti
|
kaseva: kiinnostaisiko "pelastaa" yksi -90 Y3 V6-12 tomaatti? tuossa takapihalla makaa, tällähetkellä menossa osiksi, tarkoitus että saan siitä muutaman piste-osan MustaKuukkaan... ns. pienellä laitolla leimalle pikkusen pitänee hitsata etutunkin korvaketta, oikoa muutama pellikupru ja laittaa diravi kuntoon  kangassisustus, alkuperäinen kattoluukku joka ei pelaa... kones vetää, vaikka pikkusen välillä naputtaakin, tomaatti toimii hienosti. ac tyhjä. 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 05.01.2010 01:18 |
Viestit: 1878
|
Missäs hitsaan, missä oion, missä laitan, missä korjaan tai missä täytän? Muuten kyllä! 
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Palloidiootti
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 05.01.2010 01:51 |
Viestit: 644 Paikkakunta: Vaasa
|
zX-files kirjoitti: Olenkos minä sitten se poikkeava keski-ikäinen jolle riittää kaksilitraisen suorituskyky ja taloudellisuus Nolo tunnustus: vaimo ajaa tehokkaammalla veekutosellisella autolla ja pieksee teinejä liikennevaloissa Siinä vasta perversio, keski-ikäinen nainen harmaan perhefarkun puikoissa, joka onkin ns sleeper  Hankipa vaimolle XM V6 Break, niin pääsee pieksemään niitä teinejä jousituksella varustetulla perhefarkulla.  Valitettavasti tuo oma farkku kuuluu tuohon väsähtäneiden XM:ien katraaseen, mutta puolustaudun sillä, että pikkuinen olisi suurella todennäköisyydellä jo joutunut kierrätykseen ellen sitä olisi huolinut. Ja pieksee pihistelykoneellakin yhden jos toisen valoissa. 
1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 05.01.2010 09:27 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
V6 24 Valve on hyvä tuossa moottoritielle liittyessä, siinä ehtii hienosti ladulle ilman että takaaa tuleva liikenne eds sitä huomaa. Ja ei se ihan juoppo ole vaikka olen nyt kovilla pakkasilla ajellut jonkin verran V6:lla. Ka näytti eilen illalle 12.2 litraa sadalla, 50% nurkka-ajoa ja 50% motaria. Ja kesällä kun kurnuttelee matkaa noin 90 km/h keskinopeudella niin se juopi 8,3 l/100km.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 05.01.2010 10:59 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
Kyllähän tuollainen Y3 24v on aivan mahtava kapistus.. Liikenteessä olevana vielä mahtavampi  Isällä on noita kaksi: toisessa on nokka akseli loppu ja toisessa on verosotkuja.. Kait se pitää itsellenikin joskus tuollainen hommata  Kyllä tuolla 12v versiollakin on ihan kiva siirtyä paikasta toiseen.. Varsinkin nyt talvella kun lämpöä riittää vaikka pariin viereiseenkin autoon. Ei enään harmita korkeahko kulutuskaan niin paljon. Eikä nuo kuukat lopunperin paljon enempää kuluta kuin esim. Turbo C.T. versio. Matka-ajossa menee ihan samoissa, kaupungissa kuukka haukkaa tietty hieman enemmän. Ja onhan nuissa sitten kaikki turhat ja tarpeettomat varusteetkin ilona  Olen kyllä itsekkin ihmetellyt aina miksi monet XM:ät annetaan rupsahtaa... Ensin sanotaan ettei viitsi hoitaa autoa kun se on vaan kulkuväline ja lopulta itketään kun ei kelpaa kenellekkään muulle kun romuttajalle. Ei se ainakaan mulle riitä että auto liikkuu eteen ja taakse ja tarvittaessa pysähtyy. Pitää ison edustusauton näyttääkkin hyvälle  Olen myös huomannut että itselleni on kehittynyt sellainen hinku pelastaa hyvän näköiset yksilöt romarilta.. Onneksi tilat hieman rajoittavat hamstrausintoa.. Ehkä vielä se yksi 24v kuitenkin...
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
xmlove
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 15.01.2010 17:19 |
Viestit: 6
|
Kenguru kirjoitti: Kyllähän tuollainen Y3 24v on aivan mahtava kapistus.. Liikenteessä olevana vielä mahtavampi  Isällä on noita kaksi: toisessa on nokka akseli loppu ja toisessa on verosotkuja.. Kait se pitää itsellenikin joskus tuollainen hommata  Kyllä tuolla 12v versiollakin on ihan kiva siirtyä paikasta toiseen.. Varsinkin nyt talvella kun lämpöä riittää vaikka pariin viereiseenkin autoon. Ei enään harmita korkeahko kulutuskaan niin paljon. Eikä nuo kuukat lopunperin paljon enempää kuluta kuin esim. Turbo C.T. versio. Matka-ajossa menee ihan samoissa, kaupungissa kuukka haukkaa tietty hieman enemmän. Ja onhan nuissa sitten kaikki turhat ja tarpeettomat varusteetkin ilona Joo, vähän "harmittaa" ajaa Turbo C. T. :llä, kun V6 ei veisi yhtään sen enempää..  Jos Xm:llä ajo nyt voi harmittaa.. Paljonko TCT aut. vie, jos kaikki kunnossa?
|
|
|
|
 |
Kenguru
|
Viestin otsikko: Re: Herra X ja hyvän XM:n metsästys Lähetetty: 16.01.2010 00:08 |
Viestit: 471 Paikkakunta: Kouvostoliitto
|
xmlove kirjoitti: Joo, vähän "harmittaa" ajaa Turbo C. T. :llä, kun V6 ei veisi yhtään sen enempää..  Jos Xm:llä ajo nyt voi harmittaa.. Paljonko TCT aut. vie, jos kaikki kunnossa? Jos meikäläisen TCT:stä nyt vois sanoa että kaikki on kunnossa niin 8 litraa menee matkassa.. Kaasujalasta riippuen kaupungissa muistelisin kuluvan jotain kympin tai kahdentoista pintaan..
C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
|
|
|
|
 |
|
|