Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 03.01.2010 13:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 338
Paikkakunta: Korpilahti
ja arvatenkin sijoituksen osasi jos lukemattakin tietää. :(



Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 03.01.2010 13:53 

Viestit: 103
Paikkakunta: Helsinki
mutta hämmästyttävintä oli että VW-konsernin tuote ei voittanut!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 03.01.2010 15:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 338
Paikkakunta: Korpilahti
Supi-1 kirjoitti:
mutta hämmästyttävintä oli että VW-konsernin tuote ei voittanut!


Niin Superbia ei tosiaan näkynyt testissä, olisko vienyt voiton sitten



Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 03.01.2010 16:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 38
Paikkakunta: Huittinen

Profiili WWW
Cibx kirjoitti:
Supi-1 kirjoitti:
mutta hämmästyttävintä oli että VW-konsernin tuote ei voittanut!


Niin Superbia ei tosiaan näkynyt testissä, olisko vienyt voiton sitten

Ulkonäkö- ja mukavuuspisteet C6:lle, mutta tuntuu olevan hieman moottoripuolella jäljessä. Teho, päästöt ja kulutus voisi olla parempaa tasoa. Mukavuudessakin muut merkit ovat aika lähellä. Hintakin hieman korkea. Toisaalta, jos minulla joskus olisi 60 kiloeuroa autoon laitettavaksi niin haluaisin juuri C6:n. :-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 03.01.2010 17:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
kyllä siihen mieluummin sen V6-koneen ottaisin silti... muutenhan tuossa on varusteet kohdallaan 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 03.01.2010 22:03 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
varaosahintoja kun katselin niin,miten mersun takajarrupalat voi maksaa 981euroa!!! olisko painovirhe vai tuleeko koko taka akselisto palojen mukana. :lol:



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 04.01.2010 19:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
cxtb2 kirjoitti:
kyllä siihen mieluummin sen V6-koneen ottaisin silti... muutenhan tuossa on varusteet kohdallaan 8-)


Häh? Oliko testissä 4-pyttyinen? Eihän niitä tuoda Suomeen.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 04.01.2010 19:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1722
Paikkakunta: Korpilahti
ju, testissä oli mukana C6 2,2 HDi A, kun muutkin osallistujat oli "pikkulohkoja".

tiedäsitten onko tuossa 4-koneisessa muutakin eroa V6-versioon kuin kones ja laatikko?...



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 04.01.2010 20:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
arzi kirjoitti:
varaosahintoja kun katselin niin,miten mersun takajarrupalat voi maksaa 981euroa!!! olisko painovirhe vai tuleeko koko taka akselisto palojen mukana. :lol:

Mersullahan on pitkä ruostumattomuustakuu mutta autoissa on silti ruostevikaa. Millä ne maksetaan muuten ;)



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 04.01.2010 20:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
cxtb2 kirjoitti:
tiedäsitten onko tuossa 4-koneisessa muutakin eroa V6-versioon kuin kones ja laatikko?...


...ainakin aktiivinen konepeitto sekä 3-asentoinen sähköinen takaspoileri uupuvat...



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 04.01.2010 21:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Voi kristus! C6 neloskoneella, sehän on ihan limusiinin irvikuva. Joo, saas nähä loppuuko sen valmistus tänä vuonna. Tuotantohan on kutistunut liki olemattomiin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 04.01.2010 23:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 108
Paikkakunta: Kalajoki
Jarski6944 kirjoitti:
Ulkonäkö- ja mukavuuspisteet C6:lle, mutta tuntuu olevan hieman moottoripuolella jäljessä. Teho, päästöt ja kulutus voisi olla parempaa tasoa. Mukavuudessakin muut merkit ovat aika lähellä. Hintakin hieman korkea.


Saisivat pistää c6:sen laihdutuskuurille: Painoa oli reippaasti verrattuna esim. volvoon 120kg (bemariin jopa 260kg).
Tehohan oli samaa luokkaa kaikissa testatuissa.
Taisi muuten sama 'paino-ongelma' vaivata myös c5:sta aikaisemmassa vastaavassa diesel -perheautojen testissä. :shock:



Samalla autolla jo vuodesta -89 kesät / talvet!
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 05.01.2010 01:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1878
Massa toki tuo vakautta kulkemiseen, pitää vaan olla tarpeeksi voimaa (vääntöä) sen kyseisen möntin kuljettamiseen. Sekin riippuu siitä, mihin on tottunut. Mistä päästäänkin lempiaiheeseeni, eli jousituksen vaikutukseen hyötysuhteeseen...

Väitän, että hyvin hydejousitettu auto tarvitsee 33% enemmän tehoa välittääkseen kuljettajalle saman "voiman" tunteen kuin vaikkapa hyvän "ajotuntuman" omaava saksalaisvalmiste. Verratkaa asiaa polkupyörällä ajamiseen, jousittamaton fillari tuntuu kiihtyvän tai vaikkapa "keulivan" huomattavasti kevyemmin kuin esim. hyvin kaasu/öljy/ilma -jousitettu pyörä. Silti poljinvoima on tasan sama kuin mitä polkijan reisistä tai em. tapauksessa neljäsylinterisestä HDi-koneesta lähtee.Teho itsessään ei huku mihinkään, ainoastaan "voiman" tunne.

Tosin tuossa jutussa todettiin myös se, että Mercedes saavuttaa saman mukavuuden - aivan tavallisella jousituksella (huom!!! siis ilman mitään outoja kikkailuja, hyvänen aika...) - kuin C6. No, makuasioita. Toiset tykkää kikkailusta ja toiset jostain muusta. Teho lienee makuasia yhtälailla.

edit: "voiman" tunnetta tarvitaan siis luomaan tehokkaan auton vaikutelma, oikea voima (vääntö) astuu peliin kun tarvitsee päästä ohi tukkirekasta tai puristaa se viimeinen sentti.... jos et tiedä mistä kirjoitan, tuskin olet ajanut CX Turbolla. :)



__________________________________________________________________
G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 05.01.2010 01:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 338
Paikkakunta: Korpilahti
bexmess kirjoitti:
Jarski6944 kirjoitti:
Ulkonäkö- ja mukavuuspisteet C6:lle, mutta tuntuu olevan hieman moottoripuolella jäljessä. Teho, päästöt ja kulutus voisi olla parempaa tasoa. Mukavuudessakin muut merkit ovat aika lähellä. Hintakin hieman korkea.


Saisivat pistää c6:sen laihdutuskuurille: Painoa oli reippaasti verrattuna esim. volvoon 120kg (bemariin jopa 260kg).
Tehohan oli samaa luokkaa kaikissa testatuissa.
Taisi muuten sama 'paino-ongelma' vaivata myös c5:sta aikaisemmassa vastaavassa diesel -perheautojen testissä. :shock:


Minkähänlaisia lujuusteräslaatuja Citikka käyttää esim. vrt. Volvoon vai tuleeko kaikki tekniikan ja suunnittelun puolesta?



Tallissa:Citroen Bx 16 valve 4wd, kesällä BMWR1250 GSA-19 käyttis: Transitcustom2.2tdci..☺️
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 05.01.2010 09:49 

Viestit: 181
Suomeen tuodaan hintatietojen mukaan sekä nelos- että kutosdieseliä. Bensakoneita ei.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 05.01.2010 09:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Onko Citikan mukavuus kupla...

Nyt, kun tiet eivät ole suolan liuottamia, vaan erilaista jään muodostamaa nimismiehenkiharaa täynnä, en ole oikein vakuuttunut tuosta paljon kehutusta citikan mukavuudesta. Sen paremmin uudehkon C5:n kuin myöskään BX:n tai XM:n jousitus ei vaan hoitele tuota täristystä mitenkään erityisen mukavasti. Melkoinen pärinä käy kabiinissa.

Tiukka-alustainen saku selviää noista nimismiehenkiharoista huomattavasti mukavammin. Ilmeisesti pyörä ei ehdi pudota joka kuoppaan ja lopputulos on parempi kuin citikan yritys poimia jokainen kuoppa erikseen.

C5:n (ja ilmeisesti myös C6:n, kun alustat ovat läheistä sukua) pahimpia puutteita on kuitenkin ulosjouston lyhyys. Jos hurauttaa sellaisen korotetun suojatien yli, niin jo sallittu nopeus aiheuttaa jättöpuolella sellaisen pamamauksen, että päässä vihloo. Ensikertaa ko. tilanteessa luulin eturipustusten irronneen.

Noh, kyllä hydejousituskin kiksejä antaa, isoissa heitoissa :mrgreen:. Vaan taitaa tuo mukavuus kuitenkin vaatia perustasaista maantietä...

Ps. Muotoilullisesti/tyylillisesti C6 on mielestäni testin selvä ykkönen. Ja pari kolme vuotta vanhana jopa testin edullisin hankkiakin ;)



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 05.01.2010 13:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Nimismiehenkihara onkin se akilleen kantapää hydealustalle...Mutta kyllä sitä enemmän tulee maantieajoa ajettua kuin nimismiehenkiharaa risteyksissä tai hiekkateillä? Ajoin tuossa viikonloppuna, ikävä kyllä, uudenkarhealla tojjoota korollalla jälleen kerran ja olin jo tyystin unohtanut miltä tuntuu ajaa "normaalilla jousituksella". Joka ikinen monttu tulee läpi persuksille asti, vaikka ajamani tie oli suhteellisen hyväkuntoinen kehä 2 :shock: Sitäkö se on se tunnokkuus minkä puutteesta ihmiset valittavat hydejousitettua citikkaa testatessa?



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 05.01.2010 13:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 82
Paikkakunta: Nokia
dieselflosse kirjoitti:
Onko Citikan mukavuus kupla...
Tiukka-alustainen saku selviää noista nimismiehenkiharoista huomattavasti mukavammin. Ilmeisesti pyörä ei ehdi pudota joka kuoppaan ja lopputulos on parempi kuin citikan yritys poimia jokainen kuoppa erikseen.


Eiköhän kyse kuitenkin ole enemmänkin nesteen virtaamisen fysiikasta ja sen rajoitteista. Loivissa heitoissa erinomaisesti toimiva hydejousitus ei vain kerkiä mukaan noihin teräviin epätasaisuuksiin koska nestettä ei saa kapoisessa putkessa liikkumaan määräänsä nopeammin. Kun tuohon vielä yhdistää suhteellisen lyhyet ulosjoustot ja niiden seurauksena syntyvän kolahtelun niin hienostuneisuus tietysti vähän kärsii. Tosin hieman yrittämistä tuon kolinan esiin saaminen kyllä vaatii tavallisessa ajossa, sen luulisi TM:n testiryhmänkin myöntävän.

Omat kokemukseni C6:n ja uuden vitosen jousituksesta ovat tämänkin "ääritilannekäytöksen" suhteen aika positiivisia. Perus-nelipalloisen jousituksen totaalista nimismiehenkiharoissa "halvaantumista" ei näissä mielestäni edes synny.

Edellämainitut rajoitteet mielessäkin minulle tuottaa vähän vaikeuksia ymmärtää tuon testin kommenttia C6:n jousituksen kapeasta toiminta-alueesta. Luulisi - ja omat mielikuvani autosta tukevat tätä - että tuollainen aktiivisesti säätyvä iskunvaimennus sekä muuttuva jousivakio nimenomaan laajentaisivat tuota toimintaikkunaa verrattuna vieterijousitukseen. Toki esimerkiksi Mersun vertailumallissakin taisi olla muuttuva vaimennuksensäätö.

Jotenkin vähän tuntuu että mitä paremmiksi nykyautot - Citroën mukaanlukien - kehittyvät, sitä ylikriittisemmin niistä kirjoittava lehdistö joutuu niitä arvioimaan. Toista se oli vielä parikymmentä vuotta sitten kun japsit olivat oikeasti rimpuloita, saksalaisissa oli kovat penkit eikä mitään varusteita ja ranskikset olivat mukavia ja ruostuvia. Erot olivat niin suuria että sokea mökinmummokin tiesi millä autolla kyydityksensä vanhainkotiin sai. Toisaalta valmistaja X saattoi keskittymällä tehdä ISON parannuksen olemassaoleviin kilpailijoihin nähden, ja kaikki uudet mallit olivat järjestään myös oikeasti parempia kuin edeltäjänsä. Nykyään tämäkään ei enää ole mikään vakio, kun autojenkehitystä tuntuvat ohjaavan monet kummalliset ulkoiset ja poliittiset tekijät enemmänkin kuin aito tuotteen kehittämisen halu (tai tarve).

Ylipainoisuus on todellakin jotain jonka karsimiseen Citroën saisi uusia malleja suunnitellessaan nyt panostaa ihan tosissaan. Mahtoiko käydä niin että turvallisuusvarustelun ja korinjäykkyyksien huumassa hetkellisesti painettiin painoasiat taka-alalle, ja nyt kun joka puolella kuulutetaan matalien CO2-arvojen perään niin tultiinkin yllätetyksi vähän bokserit nilkoista? Olisiko aika kaivaa Beksin konemuovien muotit esiin tekniikkamuseosta ja alkaa kaivertaa uusia muotoja niihin... ;)

Hieman haikein mielin tuota C6:n verilinjaa mietin - näinköhän tulemme pitkään aikaan näkemään tuotekehitystä tämän kokoluokan tiimoilta, kun ei tämän nykymallinkaan kanssa ilmeisesti oikein koskaan isketty myynnillisesti tavoitteeseen. Nykymaailmassa pitäisi pystyä olemaan erikoinen ja uskomaton niin tavanomaisella, vaatimattomalla ja virheettömällä tavalla että isojen kissojen luonne ja historia on kovin vaikea tuohon muottiin istuttaa.

Ja jotta ei tulisi väärinkäsityksiä niin itse olen hydromystiikan suuri fani, puutteistaan huolimatta tai juuri niiden takia kyseessä on ainakin omasta mielestäni se eniten elämyksiä antava tapa toteuttaa auton ajodynaaminen luonne tieliikenteeseen soveltuvalla tavalla.

Tästä tuli taas ihan liian pitkä vuodatus - pitäisi varmaan innostua kirjoittamaan useammin kuin kerran puolessa vuodessa tänne niin ei tarvitsisi roiskaista kaikkea yhteen viestiin... :roll:



BX 16 Soupapes '90 - Käyttökauppakassina vääränmerkkinen
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 05.01.2010 13:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
kaseva kirjoitti:
edit: "voiman" tunnetta tarvitaan siis luomaan tehokkaan auton vaikutelma, oikea voima (vääntö) astuu peliin kun tarvitsee päästä ohi tukkirekasta tai puristaa se viimeinen sentti.... jos et tiedä mistä kirjoitan, tuskin olet ajanut CX Turbolla. :)


Se viimeinen sentti puristetaan käyttämällä kierrosaluetta jolla tehokäyrän alle jää mahdollisimman suuri pinta-ala. Myös CX Turbolla. ;)




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 05.01.2010 15:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 169
Paikkakunta: Sastamala
Zamster kirjoitti:
Jotenkin vähän tuntuu että mitä paremmiksi nykyautot - Citroën mukaanlukien - kehittyvät, sitä ylikriittisemmin niistä kirjoittava lehdistö joutuu niitä arvioimaan.


Tämä on erittäin osuva kommentti ja pätee muuten suhteellisen moneen asiaan nykyään. Nyky-yhteiskunnan hetimullekaikkinyt näkyy ihan missä tahansa, mitä maailmalla tehdään tai yritetään tehdä. Tuntuu kuin jokaisesta asiasta pitäisi aina etsiä vain vikoja ja puutteita ja niiden varjolla häivyttää ne hyvät jopa parhaat asiat jonnekin taustalle. Tämän näkee hyvin testejä lukiessa, miinuksia on yleensä tupla määrä plussiin verrattuna. Ja tässäkin pätee se, mitä vanhemmat edellä sitä lapset perässä. Pelottaa ajatellakin, miten asiat ovat kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden päästä....

Noh, itse TM:n testiä en ole lukenut ja periaate melkein onkin, että en luekaan. Jotenkin olen oppinut sen, että mitä muut haukkuvat, se on juuri minulle se paras vaihtoehto :lol:
Ja mitä auton mukavuuteen tulee. Mielipiteitä on ihan yhtä paljon, kun on niitä peppujakin, jotka siihen kuskin penkille laskeutuu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 05.01.2010 17:48 

Viestit: 21
C6 oli testissä 18 tuumaiset pyörät kun muissa oli ”vain” 17 tuumaiset – eli varmasti C6:kin olisi ollut astetta mukavampi ja vielä hiljaisempi 17 tuumaisilla. Mielestäni hullua touhua näitten rengaskokojen kanssa. Varmasti DS:kin muuttuisi epämukavaksi jollain ”ghettonakeilla”. Kannattaa muuten katsoa BMW vastaan C6 laukkaradalla: http://www.youtube.com/watch?v=EAMnDF3ismQ
Ja kuten jo aikaisemmin ketjussa on todettu niin C6 on alunperin suunniteltu isommalle koneelle eli varmasti ihan eri auto uudella 3 litraisella kutos dieselillä. Ihmettelin myös ettei TM maininnut mitään karmittomista ikkunoista tai sekavasta keskikonsolista....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 05.01.2010 21:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Ramsi kirjoitti:
Zamster kirjoitti:
Jotenkin vähän tuntuu että mitä paremmiksi nykyautot - Citroën mukaanlukien - kehittyvät, sitä ylikriittisemmin niistä kirjoittava lehdistö joutuu niitä arvioimaan.


Tämä on erittäin osuva kommentti ja pätee muuten suhteellisen moneen asiaan nykyään.


Juuri näin. Eipä ole pitkä aika, kun jossain autolehdessä (TM/Tuulilasi?) toimittaja totesi olevansa jo "poispilattu" uusien hurjaa vääntöä tarjoavien turbodieselien kanssa. On vaikea arvioida ja arvostella jotain ihan muuta puolueettomasti, jos selkäytimessä on jo se "nyt lähtee"-ajofiilis ja 1.4 pikkumoottori tuntuu hengettömältä ja pitkän kytkinpoljinliikkeen kanssa laite hyytyy ensimmäiseen kadunkulmaan.

Kaivoin arkistosta esille vielä vuoden -90 TM:n, jossa kuutoskoneisia edustusautoja vertailitiin. XM sai huomattavan paljon lämpimämmän vastaanoton muihin ajokkeihin verrattuna, kuin C6 uusimmassa dieseltestissä. Niin ne ajat muuttuvat, myös toimittajien keskuudessa.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 06.01.2010 01:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Tuossa 170 HDIssä vain H3+, -ei 16 asentoista iskunvaimennusta jne!

En usko että sitikan mukavuus on mikään kupla vaikka uusien rautajousisten mukavuus onkin kohtuullisella tasolla. Tuli pari viikkoa sitten hurjasteltua tuolla uusikoppaisella E-sarjalaisella pitkin saksanmaata ja olihan se ihan ok, mutta kyllä parempana pidän jopa XM:ää. Se jokin mikä sitikoissa on mielestäni erinomaista on se että matka vaan jotenkin taittuu huomaamatta eikä tee mieli pysähdellä kahville kunnes on pakko menoveden loppuessa.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 06.01.2010 02:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Zamster kirjoitti:
Ja jotta ei tulisi väärinkäsityksiä niin itse olen hydromystiikan suuri fani, puutteistaan huolimatta tai juuri niiden takia kyseessä on ainakin omasta mielestäni se eniten elämyksiä antava tapa toteuttaa auton ajodynaaminen luonne tieliikenteeseen soveltuvalla tavalla.
[/quote]

Taputaputapu!!! :lol:

Se nyt vaan ON niin että toi outo nesteen ja kaasun yhdistelmä saa suun ihan vinkuralleen, joka kerta :D
Saa TM:n sedät vertailla ihan vapaasti.
Nykyään on rautajousetkin toki paljon paremmat kuin 80 luvulla Pajerossa. Jotain kehistystä on varmaan tapahtunut.
Mutta siksi on Sitikkamiehiä ja Mersumiehiä ja Tojotamiehiä jne. jne. (ja siis toki naisiakin!)

Että mää ootan kevättä... 8-)



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C6:n TM:n testissä
ViestiLähetetty: 08.01.2010 02:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Se nyt vaan ON niin että toi outo nesteen ja kaasun yhdistelmä saa suun ihan vinkuralleen, joka kerta"

Niin se kyllä on! Monet kerrat talouden ykkösnainen on itseään maalannut pelkääjän paikalla aurinkolipan peiliä vasten (tulee taas kerrattua tämä vanha hupa kokemus). Kerran on sitten jopa kommunikoitukin autoillessa kun ykkösdaami maalasi ripsiään rautajousisen kyydissä ja ihan moottoritiellä 110 taulussa (Citikan hydeillä se on kuin luodin päällä istuisi) no, siinähän ihan avautui keskustelu kun hän totesi 10 sekunnin yrittämisen jälkeen että eihän tästä tule p**kaakaan. Siihen oli helppo mun todeta että tämäkin keskustelu olis jäänyt käymättä hydejousilla. Eli, hydejousitus jopa vähentää keskustelun tarvetta :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: