Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia V6 vm.2001 kysely
ViestiLähetetty: 11.01.2010 11:41 

Viestit: 116
Onko kellään kokemuksia automaatti lootalla varustetusta xantian V6 koneesta tehot 140kW 190hP. Kuulin tuossa että ensimmäisissä xm:ssä olisi ollut ongelmaa automaatti lootien kanssa, koska ne oli suunniteltu ainoastaan 2.0 litraiselle koneelle eivätkä kestäneet 3.0 litraisen vääntöä. Pitääkö paikkansa ja onko 2001 vuosimallin xantiassa jo kestävämpi loota? Luultavasti kone on 24 venttiilinen eli onkohan kone hihna vai ketju vetoinen?
Kyselen siksi kun meinattiin saksanmaalta hankkia tällainen!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 vm.2001 kysely
ViestiLähetetty: 11.01.2010 16:04 

Viestit: 400
Moi
Ihan hyvin itselläni on V6 + automaatti pelittänyt Xantiassa, tosin vasta tuli 120tkm mittariin. Moottori on 24v hihnajakopäällä, ei näissä enää ollut ketjujakopäitä ja laatikotkin ovat huomattavasti uudempaa mallistoa kuin alkupään XM:ssa. Sen verran kannattaa katsoa, että hihnanvaihto on tehty tai jos on lähellä niin yrittää pyytää joko myyjää teettämään se tai sitten alennusta hintaan, sen verran hintava homma. Ajossa todella mukava, moottori vääntää hyvin eikä ainakaan itselläni ole ollut edes tarvetta käyttää laatikon sport asetusta ohituksissa. :)

Terv. Scrat


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 vm.2001 kysely
ViestiLähetetty: 11.01.2010 16:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 230
Paikkakunta: Oulu

Profiili ICQ
Kyllä minullakin on se käsitys, että laatikko on vaihtunut. Omalla ajettu 291000 km ja laatikko toimii niinkuin pitääkin. Ite olen ainakin tykänny tuosta moottori-laatikko yhdistelmästä.



DS7 eTense 4x4 300 - 2020
ID 20 D super - 1971
B11 Normale - 1955
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 vm.2001 kysely
ViestiLähetetty: 11.01.2010 17:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Xm:ssä oli ihan alkujaankin 4hp18, eikä sitä ollut ensialkuun edes "mopokoneista" versiota vaan ne parilitraiset tuli hetkeä myöhemmin tuotantoon kuin kolmelitraiset...

Tuotannon loppuaikoina sitten mukaan tuli sähköllä ohjattu 4hp20, joka vissiin sitten löytynee Xantiankin keulilta, remmikoneisen 24-venttiilisen V-kutosen kaverina. Taisivat käyttää "koekäyttöpukkina" Xm:ää tässä, testata että kuinka kivasti yhdistelmä toimii ennen Xantiaan tälläämistä... :roll:

Ja juu, remmillä on kone, varmasti Xantiassa...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 vm.2001 kysely
ViestiLähetetty: 11.01.2010 18:06 

Viestit: 574
Paikkakunta: Loimaa
Jos tunne myyjä,varaudu siihen et mittarista on ainekin ruuvattu 100.000.
Tai vie se paikalliseen Citroen korjaamoon jossa ne lukee tiedot sulle,pienellä korvauksella.
Mutta parempi se kuin huomata suomessa,et onkin ajettu jotain muuta.
Itse toin aikanaan muutaman auton sieltäkin,mut lopetin,kun kaikki ruuvattu,jopa huolto kirjat.
Hollanti olis parempi,joka vuotiset kilsat ylhäällä,samoin Ruotsi.
15000 kr juuri nytkin yksi v6.



jarmojuhani.cederlund@gmail.com
Loimaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 vm.2001 kysely
ViestiLähetetty: 14.01.2010 12:16 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
Vähän yli 200k lasissa -99 V6-Xantulla. Nou problems, paitsi tämä: Tyypi-ongelmana on rundimittarin johdon liitoksen hapettuminen jossain vaiheessa, jolloin loota menee "varoasentoon". Liitos löytyy puskurin takaa lähtevästä rööristä. En tiedä muista, mutta mulle on kerran niin tapahtunut. Tosin liitos voi olla paranneltu 01-mallissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia V6 vm.2001 kysely
ViestiLähetetty: 14.01.2010 14:19 

Viestit: 1496
Deesu kyselee täällä V6 Xantiasta ja toisessa ketjussa Hdi:stä. Minulla on juuri tuollaiset autot :D Hdi-kyselyysi jo vastasinkin. V6:n hankin vasta marraskuussa 2009, joten kokemusta ei hirveästi ole ehtinyt kertymään. Sen olen huomannut, että V6 automaatilla on hauskempi ajaa kuin Hdi:llä polttoaineen kulutuksesta huolimatta. V6:seni on vuosimallia 1997 ja mittarissa on reilut 180 000 km.

Auton käynnistyvyydessä on ollut jotain häikkää ja se onkin tällä hetkellä korjaamolla startin vaihdossa. Toivottavasti se tulee tuolla kuntoon. Asiallinen "kakkosauto" kaiken kaikkiaan 8-)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: