Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 10.01.2010 14:45 

Viestit: 27
Syksyllä tyhjäkäynti temppuili lähinnä käynnistyksessä,mutta uusi akku auttoi.Nyt kovemmilla pakkasilla auto(Xanttia -99 1.8 16V)kyllä käynnistyy hyvin,mutta jos auton joutuu sammuttamaan(esim.takaluukku kronaa)niin toisinaan käynnistys uudelleen on vaikeaa ja joutuu ajelemaan muutaman kilometrin ettei kone sammu tyhjäkäynnillä.Mikähän siellä nyt kummittelee,onko mielipiteitä??


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 10.01.2010 17:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Siis heti käynnistyksen jälkeen sammutus? Jotkut motronicit eivät tuosta tykkää, eivät niin yhtää. Mutta miten ihmeessä takaluukku vaikuttaa käynnistämiseen/sammuttamiseen? :shock: Emännän Xantiassakin on vähän ongelmaa paksin johtojen suunnalla, mutta ei se kyllä moottorin käynnistämiseen/sammuttamiseen ole vaikuttanut mitenkään...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 11.01.2010 18:38 

Viestit: 27
No,jos haluaa takaluukun auki niin joskus se ei onnistu ilman että kaukosäädöllä joutu sulkemaan ja avaamaan useamman kerran.Johtuisiko tämä sitten huonoista johdoista vai mistä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 11.01.2010 19:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
spicam kirjoitti:
No,jos haluaa takaluukun auki niin joskus se ei onnistu ilman että kaukosäädöllä joutu sulkemaan ja avaamaan useamman kerran.Johtuisiko tämä sitten huonoista johdoista vai mistä?
Niin, sama ongelma emännän Xantiassa, mutta en edelleenkään ymmärrä, miten se vaikuttaa moottorin käynnistämiseen tai sammuttamiseen.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 12.01.2010 00:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
laakeri kirjoitti:
spicam kirjoitti:
No,jos haluaa takaluukun auki niin joskus se ei onnistu
ilman että kaukosäädöllä joutu sulkemaan ja avaamaan useamman
kerran.Johtuisiko tämä sitten huonoista johdoista vai
mistä?
Niin, sama ongelma emännän Xantiassa, mutta en
edelleenkään ymmärrä, miten se vaikuttaa moottorin käynnistämiseen tai
sammuttamiseen.

Se vaikuttaa siten että kun kerran ei keskuslukko avaa takaluukkua, niin se on pakko käydä avaamassa avaimella, eikä ole muuta avainta tietenkään matkassa kuin se mikä on virtalukossa. Mitenkäs muutenkaan sen sieltä virtalukosta takaluukun lukkopesään saisi kuin sammuttamalla auton..? :roll:

Näin minä sen ymmärtäisin, varsinkin kun itselläni on Xm:ssä "hieman" tuota oiretta... Tosin asia on "ratkaistu" siten että takaluukkuun on oma avaimensa, vänkärin oveen eri avain, virtalukkoon kolmas eikä kuskinoveen käy mikään... Radiolla availlaan takaluukkua lukuunottamatta kaikki, paitsi yli kymmenen pakkasasteen, silloin avataan vain takaovet ja bensatankki...

Nämä on jänniä vempeleitä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 12.01.2010 01:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jasu kirjoitti:
Se vaikuttaa siten että kun kerran ei keskuslukko avaa takaluukkua, niin se on pakko käydä avaamassa avaimella, eikä ole muuta avainta tietenkään matkassa kuin se mikä on virtalukossa. Mitenkäs muutenkaan sen sieltä virtalukosta takaluukun lukkopesään saisi kuin sammuttamalla auton..? :roll:
Jaah, hyvin harvoin on tullut itsellä vastaan tilannetta, missä (eka) paksillakäynti on pitänyt tehdä vasta moottorin käynnistämisen jälkeen. Yleensä sinne tulee vietyä / sieltä haettua jotain ennen moottorin käynnistämistä, niin siinä vaiheessa voi sitten rouskutella auki-kiinni-yrityksiä muutaman.

Kesäkulkineessa miun kyllä täytyy sammuttaa moottori, jos haluan päästä tavaroita kyytiin laittamaan / pois ottamaan, kun laukkujen avain roikkuu virta-avaimen kanssa samassa avaimenperässä...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 12.01.2010 08:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
jasu kirjoitti:
Se vaikuttaa siten että kun kerran ei keskuslukko avaa takaluukkua, niin se on pakko käydä avaamassa avaimella, eikä ole muuta avainta tietenkään matkassa kuin se mikä on virtalukossa. Mitenkäs muutenkaan sen sieltä virtalukosta takaluukun lukkopesään saisi kuin sammuttamalla auton..? :roll:

Apropoo, onko muuten feislifti-Xantioissa takakontissa lukkopesä? Meillä ei ole tuossa breikissä. Ei ole kuin kuskin ovessa, ja jos siitä sattuu olemaan lukkopesä rikki, eikä kaukosäätö toimi, niin sisäänpääseminen on astetta hankalampaa... Nimim. "kokemjne" ;)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 12.01.2010 10:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Tulsku kirjoitti:
Apropoo, onko muuten feislifti-Xantioissa takakontissa lukkopesä? Meillä ei ole tuossa breikissä. Ei ole kuin kuskin ovessa,

Siinä -98:ssa joka edelleen seisoo tallilla ei muistaakseni myöskään ole. Helposti muistan kyllä väärinkin mutta apparin ovessa siinä kyllä on lukkopesä.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 12.01.2010 10:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Tulsku kirjoitti:
Apropoo, onko muuten feislifti-Xantioissa takakontissa lukkopesä? Meillä ei ole tuossa breikissä. Ei ole kuin kuskin ovessa, ja jos siitä sattuu olemaan lukkopesä rikki, eikä kaukosäätö toimi, niin sisäänpääseminen on astetta hankalampaa... Nimim. "kokemjne" ;)



Ei lukkopesää takaluukussa, mutta molemmissa etuovissa kyllä.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 12.01.2010 10:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Miullapa onkin vanin paksissa tuplalukko - voi lukita keskuslukolla ja lisäksi vielä erikseen avaimella paksin luukusta. Jos näin tekee, niin pitää myös avata sekä avaimella paksin lukosta, että keskuslukolla... ;)
Pitäisi kai joskus jaksaa laitella keskuslukottoman paksinlukon tilalle keskuslukollisen avauspainike, kuten asiaan kuuluisi....



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 14.01.2010 12:13 

Viestit: 27
Toista avainta ei tule kanniskeltua mukana,koska uudelleen käynnistysongelma on tietysti satunnaista,yleensä vähän kylmimmillä ilmoilla tai sitten ei....Koskaan ei tiedä mitä kulman takana odottaa.Siittä huolimatta kahta en vaihtais,toinen on xantia.
Tuli tätä kirjoittaessa mieleen että kun tämä patonki on niin hyvä foorumi niin tulee ehkä kitistyä aika pienistäkin asioista kun aina saa vastauksen ongelmiinsa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 14.01.2010 12:39 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Asenna radioohjattava keskuslukon ohjain ( 39e ) vanhan rinnalle ei tarvitse moottoria sammuttaa luukun aukaisun taki.ohjain avainnipussa.
Minulla oli yksi Xantia joka löi kanssa takakontin lukkoon itsestään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 14.01.2010 13:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Tapsa 550 kirjoitti:
Asenna radioohjattava keskuslukon ohjain ( 39e ) vanhan rinnalle ei tarvitse moottoria sammuttaa luukun aukaisun taki.ohjain avainnipussa.
Minulla oli yksi Xantia joka löi kanssa takakontin lukkoon itsestään.
Miksi pitäisi lisävirityksiä asentaa, eikä vaan yksinkertaisesti korjata sitä pikkuvikaa, joka tuon aiheuttaa?

Ja tosiaan kun painaa kaukosäätimestä ovet auki ja menee sitten paksille viemään/hakemaan tavaroita, niin kyllä siinä vaiheessa yleensä huomaa, avautuuko se paksi vai ei. Jos ei avaudu, niin lukitsee ja avaa ovet vaan niin monta kertaa uudestaan, että aukeaa. Sitten kun saa paksiin/paksista tavarat, niin senhän voikin jo sulkea ja siirtyä kuljettajan paikalle käynnistämään autoa. Matkan toisessa päässä voisi olettaa paksin olevan auki, mutta mikäli on tehty välillä pysähdyksiä niin aina ei näin ole. Samalla logiikalla silti onnistuu, eli kun pysähtyy ja sammuttaa auton, niin voikin sen jälkeen kävellä hakemaan tavaroita paksista. Mikäli ei avaudu, niin sulkee ja avaa vaan tarvittavia kertoja uudestaan. Mikä ihme tuossa nyt on niin vaikeaa?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 14.01.2010 15:58 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
spicam kirjoitti:
Syksyllä tyhjäkäynti temppuili lähinnä käynnistyksessä,mutta uusi akku auttoi.Nyt kovemmilla pakkasilla auto(Xanttia -99 1.8 16V)kyllä käynnistyy hyvin,mutta jos auton joutuu sammuttamaan(esim.takaluukku kronaa)niin toisinaan käynnistys uudelleen on vaikeaa ja joutuu ajelemaan muutaman kilometrin ettei kone sammu tyhjäkäynnillä.Mikähän siellä nyt kummittelee,onko mielipiteitä??


Niin ja voihan ne tavarat ottaa tai laittaa takapaksiin ja jos auto ei käynnisty niin kävelee kohteeseen kuntokin nousee.
Ei se sen vaikeempaa ole... :lol: :lol: :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 14.01.2010 16:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Laakeri: Jos siellä on piuhat ihan oikeesti poikki, niin ei se lukkojen avaaminen-sulkeminen edestakaisin miksikään tilannetta muuta. Tai ainakaan tuossa omassani ei ole reiluun vuoteen mitään takakontissa tapahtunu, teki keskuslukolla mitä hyvänsä, eli lukkopesälle avaimia kyllä tarvitaan tällaisissa tapauksissa...

Voidaan siis ihan hyvin unohtaa tällaiset "avaa ja sulje niin monta kertaa että konttikin avautuu" -tyyppiset ohjeet, ei ne vaan aina ja kaikissa toimi... Kyllä se vika pitäs oikeesti korjata, tai sitten tulla toimeen miten vaan toimeen tulla voi..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 14.01.2010 17:58 

Viestit: 5124
Takaluukun korjaus ei auta kuitenkaan tyhjäkäyntiin, mutta auttaisiko platina/iridium tulpat.
Ainakin vanhassa moottoripyörässä auttoi siihen vaivaan, joka tuli esille jos esimerkiksi joutui siirtämään vain satoja metreja eli sammutti melko pian käynnistyksen jälkeen tahtoivat tulpat kastua ja uudelleen läynnistäminen ja kaikkien sylinterien mukaan saaminen kesti pidempään.

Jos Motronicin vaiva on liika rikastaminen, diagnoosin teko vaatii että täytyy tutkia tulpan kunto silloinkun ei sahaamalla ole vielä käynnistynyt toista kertaa, jos nokinen ja märkä = silloin paremmat tulpat auttaa, muutoin tuskin on vaikutusta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 15.01.2010 10:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
jasu kirjoitti:
eli lukkopesälle avaimia kyllä tarvitaan tällaisissa tapauksissa...
Voidaan siis ihan hyvin unohtaa tällaiset "avaa ja sulje niin monta kertaa että konttikin avautuu" -tyyppiset ohjeet, ei ne vaan aina ja kaikissa toimi... Kyllä se vika pitäs oikeesti korjata, tai sitten tulla toimeen miten vaan toimeen tulla voi..?
Niin, voidaan tuo avaus ja sulkeminen toki tehdä ihan avaimellakin, jos se on mahdollista... eipä sillä niin väliä ole, kääntääkö siellä takana avainta vai painaako kaukosäätimen nappulaa. Ja tämähän todellakin on vain keino elää korjaamiseen asti. Tähän aikaan vuodesta ei kuitenkaan välttämättä pysty kaikkia remontteja tekemään ihan helposti, kun muovit tuppaavat olemaan vähän haperoita pakkaskelissä.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Tyhjäkäynti
ViestiLähetetty: 16.01.2010 11:32 

Viestit: 27
Olli-o ,voipi olla että tästä löytyisi syy,sillä tulpat ovat aika vanhat,n.40000 ajetut.Taidanpa ryhtyä hommiin.Kiitos vinkistä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 18 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: