Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/7 [ 173 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 16.01.2010 16:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tolpassa vuoto? Onko sama kuin tavallisissa santuissa?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 16.01.2010 19:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Eikös tuo ole se aktiivitsydeemi mikä tulee siihen kallistuksenvakaajaan kiinni mikä vuotaa eikä tolppa??



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 17.01.2010 00:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Jep, Activa sylinteri vuotaa, 400€ taisi olla kappale hinta? onneksi niitä on vaan kaksi :P

Kytkin on nyt kasassa, eipä siinä montaa kymmentä tuntia menny :O Vähän muuttui ajettavuus.. Tuli pistettyä LDS:tkin LHM:n tilalle :P


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 24.02.2010 19:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Jeth kirjoitti:
Jep, Activa sylinteri vuotaa


Eipäs vuodakkaan, paluuletku oli päässyt irtoamaan..

Tänään Activa sai tuoreen leiman :) Taas voidaan hyvin mielin ajella.

Vikakooditkin tuli luettua:

Kuva

Tuollaista herjasi jousituksessa, sitten mittailtiin solenoidia, eikä puhu mittään, eli se nähtävästi on sökö ja sen vuoksi jousitus on kokoajan kovassa tilassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 24.02.2010 20:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Jatkuva vika... hehee :D



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 25.02.2010 08:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Lexia taas sanoo vikakoodien nollauksen jälkeen hyvin optimistisesti "Ei enää vikoja". ;)



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 25.02.2010 18:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Tulsku kirjoitti:
Lexia taas sanoo vikakoodien nollauksen jälkeen hyvin optimistisesti "Ei enää vikoja". ;)


Ei sano sitten jos siellä oikeasti on jatkuva vika :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 25.02.2010 23:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Tälläinen pika paukkupullo viritys tuli tehtyä :?

Kuva

Tässä vielä bensa ja syttykartat jos joku haluaa ihmetellä :D

Kuva

Kuva


Jarrusatulat kaipaisivat hopeaa maalia..

Isot suuttimetkin asennin takaisin, saa taas nostaa ahtoja ylöspäin kun piisaa suuttimissa tuotto :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 17.03.2010 20:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Tänään tuli huitaistua "uus" talvirengas setti alle, kiitos Citsportsitelle :)

Kuva

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 17.03.2010 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Pysyyks lds _olennaisesti_ paremmin pakkasella activasylinterin tiivisteiden paremmalla puolella? Huomaako ajossa muuten eroa, alkaako systeemi heräämään nopeammin yms?

Mulla on puhtaat lhm:t (yacco) käytössä ja kyllä pakkasilla vaatii vähän kärsivällisyyttä ennen kuin uskaltaa liikkeelle lähteä.. Activa on kyllä hitain pumppusitikka tuossa suhteessa, mut siihen se hitaus jääkin. :twisted:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 17.03.2010 21:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Ei siinä mielestäni ole hirveitä eroja ollut, samallalailla taka activa sylinteristä tulee läikkä maahan talvella :P


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 18.03.2010 12:09 

Viestit: 221
Paikkakunta: Villeneuve
Se on mielenkiintoinen toi takasylinteri. Taitavat kaikki tiputtaa talvella? Ongelmahan on sen "keräilypussin" kovettuminen pakkasessa. Lisäksi paluuputki menee saamaan nippuun jousiyslinterien putkien kanssa. Kun aktiivisylinterin keräilypussi on alimpana, tulee myös jousisylinterien vuotonesteet sieltä ulos. Vastaventtiili activasylinterin paluuputkeen auttoi aikalailla. Laitoin myös keräilypussin ympärille letkusiteen kevyesti kiristettynä. Oli pari vuotta lähes tipaton (tammikuukin) talvi. Nyt näyttää taas vähän vihertävän, mutta sehän on nykyaikaa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 18.03.2010 18:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Miälenkiintoisia vinkkejä! Harkitsin jossain vaiheessa sen keräilypussin kiristämistä mutta tuo vastaventtiili on uus idea. Tuommoinen estää läikkien syntymisen vaikka nolo härveli onkin:

Kuva

Pahoittelen mainosta, muunkin merkkiset kannut kelpaa.... :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 18.03.2010 19:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
aapo kirjoitti:
Se on mielenkiintoinen toi takasylinteri. Taitavat kaikki tiputtaa talvella?



Kiitos tiedosta! Löytyi nyt selitys munkin talviselle vihreälle lätäkölle ...



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 19.03.2010 19:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Voihan ny perkele.

Taas on aihetta kaljanjuonnille.

Taka activa sylinteri on sanonut naps! Hintaa tuolla kaunokaisella on se 500€

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 19.03.2010 19:36 
Ei hyvältä näytä. Kippis!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 19.03.2010 21:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Ei helv... missä tilanteessa meni vai huomasko ajossa kun meni?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 19.03.2010 22:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Kooma kirjoitti:
Ei helv... missä tilanteessa meni vai huomasko ajossa kun meni?


Ei sitä huomannut kuin, että tuntui enemmän normaalilta sitikalta :D kyyti pehmeni huomattavasti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 19.03.2010 22:41 

Viestit: 287
Tuossa on erään ruotsalalaisen mietteitä Activan takasyintereistä:
http://www.fam-bjork.se/citroen/XANTIA/krangham.html
Yksinkertainen korjaus joka ainakin sillä toimii (ei vuoda talvella): tulppa pussiin ja letku tulppaan kiini ettei tule roskia.

Niin ja siellä on kaikkea muutakin mukavaa, kuten ilmastoinnin aineista... Se osio ainakin toimii, kokeiltu on ja hyväksi havaittu Bilteman kylmäspray 8-)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 20.03.2010 14:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Tulppaa letkun ja pussin ja sitten ei enää vuoda? Kuulostaa liian helpolta tavalta säästää 500€....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 20.03.2010 16:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Jos tuo toimii niin sehän meinaa että vuoto olisi pelkästään jousisylinterien ohivuotolehmää.. Mihinkäs activasylinterin ohivuoto menee sitten?

No, pitänee testata ja raportoida.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 21.03.2010 12:35 

Viestit: 287
lukkis kirjoitti:
Tuossa on erään ruotsalalaisen mietteitä Activan takasyintereistä:
http://www.fam-bjork.se/citroen/XANTIA/krangham.html
Yksinkertainen korjaus joka ainakin sillä toimii (ei vuoda talvella): tulppa pussiin ja letku tulppaan kiini ettei tule roskia.
)

Ei ...le. :x Siis letku tulpataan jollain 2 mm naulalla jättäen 5 mm pihalle tavaraa jos joutuu ottamaan tulpan pois ja sitten se putki takaisin pussiin.
Ehkä kannattaa vielä puhallella siihen pussin sisääntuloon paineilmaa hiukkasen että kaikki p..ska lähtee pois. Periaatteessa sylinterin ei saisi vuotaa ulospäin mitään, kaikki mitä sinne pussiin on tullut on mitä todennäköisintä jostain muualta tullutta.
Sen sitä saa kun ei ihan ajatuksella käännä :oops:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 23.03.2010 13:34 

Viestit: 221
Paikkakunta: Villeneuve
Kyllä se neste tulee tosiaan muualta paluujärjestelmästä. Ennen vastaventtiilin asentamista oli mullakin paluuletku tulpattuna ja keräilypussista letku vedettynä alustaan teipattuun muovipulloon. Ajelin viikonverran sillä koemielessä, eikä sinne pulloon mitään tullut!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 01.04.2010 19:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
Jahas taas tietää mitä viikonloppuna tehdään:

Kuva

Taidampa vaihtaa vain tuon takimmaisen, etummaiselle ei ole vielä tarvetta vaihtaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia Turbo CT Activa -97
ViestiLähetetty: 01.04.2010 20:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Saiko alennusta kun otti molemmat kerralla? ;)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/7 [ 173 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: