Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: TU-koneesta hävisi kipinä
ViestiLähetetty: 16.01.2010 23:17 

Viestit: 5125
HOTHeaDFIN1 kirjoitti:
...Lambdan otin irti ihan tukossa, antoi jännitteeksi 0.83 volttia eli todella rikkaalla käy.
Tulos ei muuttunut vaikka annoin kaasuakin. Kerron lisää kunhan saan lambdan laitettua.

Lambda-anturi toimii silloin oikein, jos seos on rikkaalla ja anturi antaa yli 0,45 V jännitteen.
Jostain syystä tuo lambda-anturin oikea lukema ei kuitenkaan säädä laihemmalle vaikka pitäisi:
- Lambdan johto tai liitos poikki (oikea arvo ei päädy eculle asti)
- lämpötila-anturi(t) vialla, tai niiden johto (rikastus päällä pahimmillaan)
- bensapaine liian suuri (paineensäädin rikki, paluuletku tukossa)
- jotain muuta (liittyyköhän tuohon yksipisteruiskuun jotain omia vikaerikoisuuksia)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU-koneesta hävisi kipinä
ViestiLähetetty: 17.01.2010 00:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
yrittänyt netistä löytää noita jännite tietoja, ja siellä oli vähän ristiriitaisia kommentteja.
Kuitenkin toi vikakoodi tuntuu olevan lambdaan viittaava aikakin jonkun taulukon mukaan.
Toki lämpötila-anturi varmaan kanssa pimeenä koska vaikka nappaa pistokkeen irti ei vaikuttanut mihinkään.
noilla aloitetaan ja voishan ton bensanpaineen säätimenkin huvikseen vaihtaa kun sellanen on ylimääräisenä.
Mites ton paluun saa tsekattua onko se tukossa? ilmanputsarin otin irti ja en kyl saanut selkoo tosta suuttimen suihkusta ainakaan lampun valossa.

Mikä on paras tapa mitata joita johtoja onko ne ehjät? ja mistä kohti tota johtosarjaa alkaa mittaamaan jos vika ei noilla jo edellä mainituilla asioilla korjaannu?
Jossain muuallahan ton vian luulisi olevan kun Lambda on musta kuin yö ja se on putsattu alle vuosi sitten.
No huomenna uudella energialla :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU-koneesta hävisi kipinä
ViestiLähetetty: 17.01.2010 01:46 

Viestit: 5125
Tarkista myös imusarjan paineanturin letkun kunto (ei halkeamia) ja paikallaan oleminen molemmista päistä (ilmeisesti MAP anturi siinäkin on jossain)

Bensapaineensäädintä en tiedäkään yhtään millainen on yksipisteruiskuissa vain onko se jonkun muun osana (pumppu?)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU-koneesta hävisi kipinä
ViestiLähetetty: 17.01.2010 12:37 

Viestit: 5125
http://www.autoelectric.ru/auto/citroen ... dy/hdy.htm
Mahtaakohan saxon sähkökuvat olla samanlaisia?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU-koneesta hävisi kipinä
ViestiLähetetty: 17.01.2010 13:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
No sama tekniikkahan noissa on. Lambda vaihdettu ja toi lämpötila-anturi samoin ja puhdistettu.
tulpat toi oli taas kastellut mutta niiden kuivaamisen ja putsaamisen jälkeen sain käyntiin. Ekana vaikutti hyvälle ei tullut hanki mustaksi.
Meinasin lähteä kokeilemaan polkasin kaasun tappiin ja tienoo mustan pilven peitossa eli noi nyt ei ainakaan pelastanut asiaa. jostain muualta toi vika nyt johtunee. Samalla kierrokset ei heti palannut vaan jäivät ylös palautuen todella hitaasti tyhjäkäynti kierroksille. Voiko toi kaasuläppä/asento tunnistin tehdä tuota ja antaa väärin signaalin eculle?
Magnetti marelli tossa on ruiskuna ja lähinnä mietityttää ton suuttimen kunto, saako sen toimistaa mitattua tai testattua?
tossa 1.4 motissa on eri ruisku mutta ton suuttimen saanee vaihdettua?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU-koneesta hävisi kipinä
ViestiLähetetty: 17.01.2010 13:31 

Viestit: 5125
Jos kierrokset jää ylös, voi viitata imusarjavuotoon, tarkistitko imusarjasta MAP anturille menevän letkun?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 31 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: