Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sitruunan moottoripesu?
ViestiLähetetty: 24.02.2009 18:01 

Eli onko kokemuksia? Pitäis vähän putsailla Xantian konetta kun jostain vuotaa öljyä mutta kun ei ota selvää tarkalleen mistä.

Auto on vm. -96 2.0 16v ja ajattelin että jos pesisi sitä. Onko joku pessy omansa moottoria ja millä lopputuloksella eli lähteekö enää koskaan käyntiin ja jos lähtee niin pelaako kone moitteettomasti? Isot pojat sanoo että ranskaliset on niinku oikeakin kissa eli ei tykkää vedestä.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Sitruunan moottoripesu?
ViestiLähetetty: 24.02.2009 18:13 
Käyttäjän avatar

;) kyll kones pelaa, ei siin mittää, mutta jos hyde-säiliöön onnistut vettä suihkuttamaan, alkaa ongelmat, varsinkin talvikeleillä... :twisted:

eli kannata suojata ja varmistaa, ettei hydrauliikan sekaan saa vettä, itse olen CX:n konehuonetta pessy moottorin osalta aika huoletta, toki ensin käyttäny lämpöseksi, että kuivaa paikat nopeammin.

CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2009 18:34 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Hyvin kestää pestä konetta. Tulpan johdot irti ja paineilmalla kunnon kuivaus (jos mahdollista) vähän varoa tietokone bokseja jos sattuu olemaan lähettyvillä. Enkä minä ole hyde säiliötä varjellut ja hyvin on pelannut, molemmat bx ja xantia.

Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2009 18:56 
Käyttäjän avatar

Mulla on samanlainen kulkupeli, eikä tuossa ongelmia ollut! Taisin tosin ECUn laatikon sekä sulakeboksin, mutta jos niitä pestessä vähän varoo ei tule ongelmia.. Itse pesin liuottimella ja letkuvedellä. Tuo pesurilla pesu tuntuu jotenkin liian raa'alta. Miksi toisaalta pitäisi edes pesurilla pestä?? Tästäkin voi olla montaa mieltä ;) ...

Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2009 19:17 

Kiitos kokemuksista! Itselläni on aiemmin ollu 405 pösö ja siitä pesin koneen oikein paineella (meinigillä upporikasta ja rutiköyhää) hyvin pelasi sen jälkeen ainakin vähän aikaa. ;) Sitten jonkun ajan päästä mittaristo loisti kuin joulukuusi. :evil: Taisi kuitenkin johtua jostain muusta sähköviasta. Sen takia vähän mietin tuota pesua. :|

Eli jos alottais sillä liuottimella ja pelkällä letkulla. Ja kun on hyvät renkaat pitää jännitystä etsiä muualta ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2009 22:14 

Omasta Xantiasta olen pessyt useammankin kerran, eikä ole ongelmia tullut. Siihen moottorin päälle ei kannata vettä laskea suoraan, kun vedet valuvat tulppien koloihin ja tulee turhaa lisätyötä, sen venakopan voi putsata ihan rätilläkin.

Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2009 23:43 
Käyttäjän avatar

Juu vettä konehuoneeseen vaan ja ne tulpan montut kuiviksi ilmalla. Kuivaamatta jättäminen aikaansaa vajaapyttyistä toimintaa. Pesua ei kannata kuitenkaan pelata, ei noissa mitään japanilaisia sähköjä onneksi ole.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2009 23:49 

Yksi ääni lisää hydrauliöljysäiliön varomiselle, helpompi varoa kuin katua. Pesin kerran säiliön sisältä ja oikein paineilmalla kuivasin. Nyt on kolmas talvi, kun olen joutunut hydraulijärjestelmää huuhtelemaan. Saattaa olla, että tuo 2006 vuoden säiliön pesu ei aiheuta ongelmia, mutta kuitenkin...

C8 HDi136 -07
Xantia HDi110 -99
BX TRD turbo -91
Poissa

ViestiLähetetty: 24.02.2009 23:57 

Jos en väärin muista, niin on joissakin Sitikoissa Mitsubishin laturi, joka melko varmasti tekee japanilaista sähköä. :D Ei hätää, samoin se japanilainenkin sähkö toimii, tulpanjohdot ja jakajankansi kuivaksi, niin auto lähtee käyntiin.

C8 HDi136 -07
Xantia HDi110 -99
BX TRD turbo -91
Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2009 09:06 

Paso kirjoitti:
Jos en väärin muista, niin on joissakin Sitikoissa Mitsubishin laturi, joka melko varmasti tekee japanilaista sähköä. :D Ei hätää, samoin se japanilainenkin sähkö toimii, tulpanjohdot ja jakajankansi kuivaksi, niin auto lähtee käyntiin.

Minun edellisessä autossani Xsarassa oli Mitsun tekemä laturi. Xantian konetta en ole vielä pessyt, mutta Xsaran ainakin kerran. Liuotin+vesiletku -menetelmällä pesun jälkeen ei ollut minkäänlaisia ongelmia auton toimivuudessa. Eli Esson baari oli taas väärässä ranskalaisten autojen moottorien pesusta :D

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2009 10:06 

Eli on BX pesty muutamia kertoja. Eli on syytä kuivattaa tulppakaivot ja -hatut hyvin. Eli on syytä välttää LHM- säiliöön päin ruiskuttelua. Eli on myös hyvä nostaa auto korkeimpaan asentoonsa, jotta voisi tohotella myös moottorin taakse, pyöräkoteloiden kautta.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.02.2009 10:31 

Kuva

Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ]