|
Kirjoittaja |
Viesti |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 12:21 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Onko kukaan rakentanyt lämmitystä hytrayliikkasäiliöön. Meinasin rakentaa esim. n.10W.tin lämmityksen itsesäätävästä lämmityskaapelista.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 12:48 |
Viestit: 2699
|
Autoonko? Miksi? 
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 12:57 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
-28 on muuten ohjaus ja muutkin paikat muuten pikkusen kankeet ,kun ei ole Nesteen 15 Artiga.. 
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 13:05 |
Viestit: 2699
|
Paljonko Xantian hydrauliöljymäärä on? 5 litraa? Arctic maksaa 20 €. Super alle 17 €.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 13:09 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Kuukausi sitten vaihdoin nesteet ei herkistynyt,väärät voiteet.. 
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 13:27 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
ei taida hyde-säiliön lämmitys auttaa, kun ongelma on varmaankin sen jähmeän öljyn kulkeminen metalliputkessa, jonka ulkohalkaisija on n. 3,5mm. sisähalkaisija ei taida olla edes 2mm. ja noita putkia kun kulkee semmoisissa paikoissa, ettei millään saa niitä pysymään lämpöisinä?
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 13:32 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
cxtb2 kirjoitti: ei taida hyde-säiliön lämmitys auttaa, kun ongelma on varmaankin sen jähmeän öljyn kulkeminen metalliputkessa, jonka ulkohalkaisija on n. 3,5mm. sisähalkaisija ei taida olla edes 2mm. ja noita putkia kun kulkee semmoisissa paikoissa, ettei millään saa niitä pysymään lämpöisinä? Asiaan löytynyt ratkaisu. kts.ranu-Tapsa keskustelu yleltä.. 
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 14:03 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
aha, no luulin, että se on teidän kahden välinen keskustelu, en ole sinne kurkannu 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
huoltomies
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 15:00 |
Viestit: 208
|
Hei! Nyt en kyllä ymmärrä, miksi puuhastellaan muiden rasvojen kanssa. Kun on suunniteltu LHM-neste, joka on laadukasta ja tehty Sitikan hydrauliikkaan. Sehän on täysin luonnollinen ilmiö että neste jähmettyy pakkasella. Muttei se ole koskaan ollut pitkäaikainen ongelma. Ohjauskin vertyy reilun 2 minuutin aikana ja se aika menee helposti lumien harjaamiseen. Eikä kylmää hydrauliikkaa ole järkevää heti kuormittaa, on tullut työkoneista tutuksi tää asia. Helposti tiivisteet vaurioituvat ja on tiedossa remonttia. D-malli toimi pakkasella, samoin GS, samoin toinen GS, BX vähän heikommin, CX hyvin ja Xantia hyvin, vaikka siihen oli lhm:t vaihdettu ekakerran vasta 139 tuhannen kohdalla. Ei ole tullut yhdessäkään autossa mieleen lämmitysvastus säiliöön. Se voisi olla hyvä yli 25 asteen pakkasilla. Mutta ensin oikeat nesteet järjestelmään!
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 15:25 |
Viestit: 1090
|
jos jonkun tekee mieli kokeilla tuota lämmitystä, niin tekee, niinkuin veli venäläinen rekkamies, kun se lämmittää dieseliä, se vetää ylimääräiset johdot halogeenipolttimolta, päähän polttimon liittimen ja polttimon ja upottaa sen polttimon nesteen sisään, halpaa ja toimii, olen nähnyt! en nyt kehota, mutta tulihan kerrottua......en ota vastuuta, älä tee tätä kotona ja jne......
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 19:20 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Minä kokeilen ,on valmiina 7W.tin vastas noin 40cm pitkä ,kumikaapeli n.1m,pistotulpalla,odotan kun tulee -25. Mutta kestääkö itsesäätävä (semeleks vai mikä se on)kaapeli LHM.n tai Nestaan 15 artikan ja miten kutistemuovi,(pitäs tehdä kokeita),siksi kyselin onko kellään kokemuksia. Elkää tyrmätkö jos ei ole kokemuksia. 
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 20:54 |
Viestit: 2699
|
Tapsa 550 kirjoitti: Mutta kestääkö itsesäätävä (semeleks vai mikä se on)kaapeli LHM.n tai Nestaan 15 artikan ja miten kutistemuovi,(pitäs tehdä kokeita),siksi kyselin onko kellään kokemuksia. Lakkaa hyvä mies ideoimasta! Jos tuota kokeilla meinaat, niin älä ainakaan sitä auton hydraulisäiliöön pane. Anna sen liota muutaman vuoden lasipurkissa jossa on hydrauliöljyä. Katso mitä tapahtuu. Sen jälkeen laita se öljy ongelmajätteisiin ja lämmityskaapeli roskiin. Auton hydraulisäiliöön vain ja ainoastaan puhdasta hydrauliöljyä. Niistä on jo ollut ihan riittävästi juttua. Ja ilmaa kunnolla jarrut. Koeta suunnata se "keksijäpelle" muualle kuin auton hydraulijärjestelmään. Lainaa: ...vastaan jos en ole saunassa. Varo, ettet saa häyryä.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 21:11 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Lämmityskaapelia myytävänä metritavarana jos ei kestä öljyä ( ei myyntiesitteessä mainittu ),tavataan käräjillä,eikös ne muutkin näin tee. Joko olet BX.n kaasupolkimen tarkistanut.??????,täytyy käydä heti nyt talissa Xantian tarkistaa... 
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 21:17 |
Viestit: 1128
|
Lämmittimen voi laittaa säiliön alle, ainakin beksin säiliö on metallia, niin ei sulakaan. Tosin ei se lämmitintä tarvitse.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 21:27 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
avbx kirjoitti: Lämmittimen voi laittaa säiliön alle, ainakin beksin säiliö on metallia, niin ei sulakaan. Tosin ei se lämmitintä tarvitse. Xantian pönttö on muovia.. Mietin tuossa jos olis pönttöuuni kylmä ja piippu kylmä ja lämmitän uunin lämpiää se piippukin.. 
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: LÄMMITYS HYTRAULIIAÖLJYSÄILIÖÖN Lähetetty: 30.01.2010 21:29 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
ps.ei se itsesäätäväkaapeli muovia sulata..
|
|
|
|
 |
|
|