|
Kirjoittaja |
Viesti |
jd69dj
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 14:52 |
Viestit: 56 Paikkakunta: Vantaa
|
jasu kirjoitti: RPekka kirjoitti: jd69dj kirjoitti: Takalasin tummennus pitäisi lailla kieltää niinkun tuulilasinkin, Moni asia ei jonossa ajaessa ärsytä yhtäpaljoa kun suuren auton pikimusta takalasi mistä ei yhtään näe mitä sen auton edessä tapahtuu. Taidatpa ajaa turhan lähelle jos edessä olevasta pitäisi katsoa läpi eikä ohi. Ilmeisesti liikennevalotilanteita tarkoitetaan tässä..? No, itselläni uskoisin olevan sellainen tummennuksen aste että sieltä vielä läpi näkyy edelläni oleva lisäjarruutteluvalo... Tai sitten ei, mistä näistä tietää tarkistamatta... Valoissakin, mutta lähinnä noissa pyhien jonoissa, kun mennään kymmeniä kilometrejä alle 20km/h Ei paljon autonmittaisia välejä ole varaa jättää, kun siihen tunkee hetkessä kymmenen höyrypääohittelijaa. Toki joissain tilanteissa ohikin näkee mutta usein myös ei ja niitä rekkoja ja kuorkkeja harvemmin niissä jonoissa näkee Eikö arvolastille ole kuormapeitettä, omat arvokuormat on ollut peitettynä jo kymmeniä vuosia, paljon ennen integroitujen kuormaverhojen keksimistä 
Kuvan Santtu kierrossa, nykyisin Relluillen. Sydänvertaitkien joudun nyt jo Ooppeloimaan.
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 15:15 |
Viestit: 2699
|
Puhelinnumeroissa väliviiva 123-456 7890. Turha.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 15:19 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Mitenkä mahtaa olla, löytyisikö vielä ketään jolla Cx:ssä se öljymäärämittari toimii? Minulla se on vain satunnaisesti saattanut näyttää lukemaa, joka saattaisi olla lähellä oikeaa."
Joo tosiaan toimii, ja hyvin toimiikin. -87 CX TRD II. Myös CX Pretigessä toimi luotettavasti. Yleensä se pimentyy sen johdotuksen takia. Pihat ovat anturilla siellä syvällä koneen takana ja niihin on vaikea ylettyä. Sillä menee liitokset helposti rikki/kupettuu.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 15:33 |
Viestit: 909
|
r_a_n_u kirjoitti: Vehvis kirjoitti: Autostereoiden kaukosäädin on laite jonka olemassaolon tarkoitusta en vielä keksinyt. Sinulla on ilmeisesti hyvinkin poikkeava ohjauspaneeli stereoissa? Yleensähän niissä on kymmeniä muutaman millin kanttiinsa olevia nipukoita, joten johonkin tiettyyn säätimeen osuminen autoa ajaessa on ihan tuurin kauppaa. Kaukosäätimessä sen sijaan on selkeät toiminnot. Esim. Blaupunkt-merkkisessä laitteessa on pikavalinnat rivissä alalaidassa ja vasemmassa päässä ylös/alasnuolet äänenvoimakkuudelle. Mikä siinä on niin vaikeaa, että tarvitaan kaukosäädin ? Kaukosäädintä ei tarvitse kuin korkeintaan takapenkillä, josta kädet ei riitä radion napeille. Ihan turha. 
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 17.02.2009 16:31 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
jd69dj kirjoitti: Eikö arvolastille ole kuormapeitettä, omat arvokuormat on ollut peitettynä jo kymmeniä vuosia, paljon ennen integroitujen kuormaverhojen keksimistä  On, Xm:ssäkin on rullaverho Breakissa, mutta eipä tuota tule mukana pidettyä kun kuskattavien listalla kuitenkin lähes päivittäin on myös pieni peto sekä lastenvaunut joista jälkimmäinen estää tuon muuten loistavan varusteen käytön...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
valkoturkkic5
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 19.02.2009 23:48 |
Viestit: 10 Paikkakunta: Kaakonkulma
|
En sanoisi lasien tummennuksia turhakkeeksi millään ja mitäs luulette tuon kuvan otuksen olevan asiasta mieltä. Auttaa nimittäin kesällä tosi paljon. En minä ainakaan toisten autojen läpi liikennettä katsele. Tuon kaverin takia se takalasin avautuminen oli hyvä, mutta ei välttämätön. Kun alkoi remppaamaan, niin otin johdot irti. Tuhkakuppeja ei varmaan monessa autossa enää tarvitse, alkuperäiseen käyttöönsä. Ei tuosta -02 varustuksesta turhakkeita löydy. Yksi puute on, ei ole vakkaria.
|
|
|
|
 |
12Soupapes
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 20.02.2009 00:41 |
Viestit: 255
|
Oma turhakkeeni on ollut puheohjattu autosoitin. JVC:n Chameleon vuodelta 2002. Muuten ihan asiallinen laite mutta se puheohjaus osoittautui hömpäksi, eikä sitä sen koommin ole tietääkseni mihinkään soittimeen rakennettu.
Arkikäytössä: XM V6 A Pallas Berline -91 XM TurboD12 A Break -98 Xantia 2.0i aut Break -98
|
|
|
|
 |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 22.02.2009 22:28 |
Viestit: 404 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
Pakollisista varusteista
AJOVALOJEN KORKEUDENSÄÄTÖ.
Säätöpyörän ainut relevantti funktio on todentaa toimiiko säätö.
--
Tää on varmaan jonkun virkamiehen tempaus saada itsensä ikuistettua lainsäädännön tukemana. Vertaan koko touhua kotimaiseen virkamieheen, jonka viranhallinnan takia Suomi sai odottaa kolmannen jarruvalon hyväksynnän. Onneksi virkamiehet eläkelöityvät, jonka ansiosta pikkuvirkamiehemme pantiin pois ja 3.jarruvalo laillistettiin. Virkamiehiä eivät yyteet koske, onne niin lellittyjä, taxillakin ajelevat veromaksajien l. Suomen kansan palkkatuloilla.
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 22.02.2009 22:32 |
Viestit: 2699
|
citrophoros kirjoitti: Pakollisista varusteista
AJOVALOJEN KORKEUDENSÄÄTÖ.
Säätöpyörän ainut relevantti funktio on todentaa toimiiko säätö.
--
Tää on varmaan jonkun virkamiehen tempaus saada itsensä ikuistettua lainsäädännön tukemana. Vertaan koko touhua kotimaiseen virkamieheen, jonka viranhallinnan takia Suomi sai odottaa kolmannen jarruvalon hyväksynnän. Onneksi virkamiehet eläkelöityvät, jonka ansiosta pikkuvirkamiehemme pantiin pois ja 3.jarruvalo laillistettiin. Virkamiehiä eivät yyteet koske, onne niin lellittyjä, taxillakin ajelevat veromaksajien l. Suomen kansan palkkatuloilla. Ihan hyvä varuste fieterijousitetussa, kunhan vaan pysyisi kunnossa.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 23.02.2009 12:42 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
Tossa jossain vaiheessa oli yhdeksi turhakkeeksi mainittu kuskinpuolen kauhukahva. Olin samaa mieltä, kunnes näin appiukon istuvan autoon kahvasta roikkuen. Se on oiva lisä huonosti liikkuville vanhuksille.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 23.02.2009 20:17 |
|
Ei taida olla yhtään sellaista turhake-ehdotusta, joka ei jonkun muun mielestä kuitenkin olisi käyttökelpoinen. Paitsi mun tuleva turhake tietenkin 
|
|
|
|
 |
c_5
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 23.02.2009 20:24 |
Viestit: 61 Paikkakunta: Lohja
|
C5 - 2ltr bensa - automaatti. Cruiserissa nopeudenrajoitin. Kelpaisiko?
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 23.02.2009 23:16 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
Ainakin mulle kelpaa oikein hyvin. 
|
|
|
|
 |
Amppman
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 24.02.2009 00:49 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Kajjaani
|
Öö kävisiköhän tuo silikoni jota myydään ovien tiivisteisiin tämmöseksi turhakeeksi, on muuten mukava aine jos joskus meinaat maalata autoa
|
|
|
|
 |
Exam
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 24.02.2009 01:22 |
Viestit: 14
|
Oiva turhake vois olla kuskinpuolen aurinkolipan meikkipeili, ainakin kaverit epäilee moisen tarpeellisuutta.  Enkä kyllä itsekään ole käyttöä sille löytänyt; taustapeili ajaa saman asian??? Vai löytyykö uros käyttäjiä? 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 24.02.2009 01:30 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Rättäri, paitsi ne joissa on GSA 1300 kone 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 24.02.2009 09:33 |
|
Cikatti kirjoitti: Rättäri, paitsi ne joissa on GSA 1300 kone  Tuskin millekään muulle kulkuneuvolle on keksitty yhtä paljon uusiokäyttöä kuin liikenteestä poistuneille rättäreille! Ei tuleva kasvihuone, leikkimökki tai postilaatikko VOI olla turhake!
|
|
|
|
 |
Laura78401
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 25.02.2009 08:18 |
Viestit: 217 Paikkakunta: Lieksa
|
Exam: ei suinkaan kuskin puolen meikkipeili ole turhake!!! Olen tarvinnut monta kertaa...en kylläkään ajaessa. Se on tullut tarpeen esimerkiksi silloin, kun tulee maastosta ja pitää ennen ajoon lähtöä kaivella enimmät mäkärät ja itikat sarveiskalvoilta. 
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 25.02.2009 20:22 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Tirehtööri kirjoitti: En ole vielä sellaisessa autossa istunut, missä kuskin penkin saisi niin taakse, etten polkimiin yltäisi Käy siis testaamassa uudenkorinen Skoda Superb, niin haluan kuulla kommenttisi ... Kaverin kanssa käytiin ajolla moisella, itse istuin vuorostani hantin jakkaralla. Kaveri, 190, tempaisi kuskinjakkaran taka-asentoon, ohimennessään ehti huudahtamaan ja liukui hyvin kauas taakse. Ja tämä tarina on tosi. 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 25.02.2009 20:25 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
2cvkimmo kirjoitti: Tirehtööri kirjoitti: En ole vielä sellaisessa autossa istunut, missä kuskin penkin saisi niin taakse, etten polkimiin yltäisi Käy siis testaamassa uudenkorinen Skoda Superb, niin haluan kuulla kommenttisi ... Eiks tässä oo joku ristiriita 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 25.02.2009 20:30 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
niko kirjoitti: 2cvkimmo kirjoitti: Eiks tässä oo joku ristiriita  Hahhaa  ...mää arvasin tämän. Okei, jatketaan: kävin koeajamassa itseasiassa peräkkäin uuden C5:n HDillä, automaagina ja oikeilla jousilla. Heti perään sitten Superb 140 hp TDI:nä ja 7-pykäläisellä DSG:llä. Ja kaikesta Citikka-innostani huolimatta käyttöauton valintatilanteessa C5 jäisi kyllä kauppaan, valitettavasti.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 25.02.2009 21:20 |
Viestit: 2699
|
Muutama vuosi sitten matkustin Skodan, se kyllä oli Oktavia, takapenkillä kuskin takana n. 800 km. Ikuna en moiseen häkkyrään vapaaehtoisena enää mene. Kuskilla varmaankin oli ihan hyvät tilat, minulla ei. Ensimmäinen homma, kun reissu oli ohi, ennenkuin sisällä kävin, kokeilin kuinka paljon enemmän BX:n takana oli tilaa. Saman kokeen tein pihassa olleen Saabin takaistuimelle. Tämäkin tarina on tosi.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 26.02.2009 08:55 |
Viestit: 1496
|
2cvkimmo kirjoitti: niko kirjoitti: 2cvkimmo kirjoitti: Eiks tässä oo joku ristiriita  Hahhaa  ...mää arvasin tämän. Okei, jatketaan: kävin koeajamassa itseasiassa peräkkäin uuden C5:n HDillä, automaagina ja oikeilla jousilla. Heti perään sitten Superb 140 hp TDI:nä ja 7-pykäläisellä DSG:llä. Ja kaikesta Citikka-innostani huolimatta käyttöauton valintatilanteessa C5 jäisi kyllä kauppaan, valitettavasti. Kunhan 2cvkimmo vielä hetki jatketaan tätä Suberb -juttua, niin muut keskustelijat alkavat meidän kohdalla käytää palstan "vihamiehet -toimintoa"  . Uudessa Suberbissa en ole istunut, mutta sitä edellisessä kylläkin. Takajalkatilat siinä oli muistaakseni varsin hulppeat, mutta pää kolisee pitkällä ihmisellä kattoon, joten aivan kaikkien tilavuuskehujen arvoinen (vanha) Suberb ei ole. Tätä viimeisintä mallia en ole tutkinut kuin ulkopuolelta, mutta sinun yllytyksestä innostuneena käyn joskus kokeilemassa sen kuskin puolen rahin ja ilmoitan sitten yletyinkö polkimille  Moni (etenkin täällä) on varmasti eri mieltä, mutta uusi Suberb on mielestäni rujossa ulkonäössään jopa hieno. Ainakin on vähän eri näköinen kuin kilpailijat. Muutenkin Skoda on VAG-autoista ainoa, mikä ei saa automaattista inhoreaktiota aikaan, toisin kuin esim. Seat tai Audi. Mutta tämä keskusteluhan oli turhakkeista, joten lisätään tähän vaikka se uuden Suberbin Twindoor -takaluukku  Miksi luukun pitäisi auveta kahdessa eri koossa?
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 26.02.2009 09:55 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Tirehtööri kirjoitti: Mutta tämä keskusteluhan oli turhakkeista, joten lisätään tähän vaikka se uuden Suberbin Twindoor -takaluukku  Miksi luukun pitäisi auveta kahdessa eri koossa? Veit sanat suustani ... 
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
niko
|
Viestin otsikko: Re: Turhake Lähetetty: 26.02.2009 10:12 |
Viestit: 996 Paikkakunta: Nokia
|
Mun mielestä turhakkeita ei autossa juuri ole... Tirehtööri kirjoitti: Miksi luukun pitäisi auveta kahdessa eri koossa? Eikös tuo aukea niin, että hatchback-moodissa se on auki takalasin ylälaitaan asti -> helppo lastata. Ja sedan-moodissa taas ei herra presidentin takaraivo jäädy, kun kuljettaja laittaa salkun talakuukkuun. Vähän kuin XM:n tuplatakalasi 
// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti # 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
|
|
|
|
 |
|
|