Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 3/4 [ 87 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 17.02.2009 14:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 56
Paikkakunta: Vantaa
jasu kirjoitti:
RPekka kirjoitti:
jd69dj kirjoitti:
Takalasin tummennus pitäisi lailla kieltää niinkun tuulilasinkin,
Moni asia ei jonossa ajaessa ärsytä yhtäpaljoa kun suuren auton pikimusta takalasi mistä ei yhtään näe mitä sen auton edessä tapahtuu.

Taidatpa ajaa turhan lähelle jos edessä olevasta pitäisi katsoa läpi eikä ohi.

Ilmeisesti liikennevalotilanteita tarkoitetaan tässä..? No, itselläni uskoisin olevan sellainen tummennuksen aste että sieltä vielä läpi näkyy edelläni oleva lisäjarruutteluvalo... Tai sitten ei, mistä näistä tietää tarkistamatta...


Valoissakin, mutta lähinnä noissa pyhien jonoissa, kun mennään kymmeniä kilometrejä alle 20km/h
Ei paljon autonmittaisia välejä ole varaa jättää, kun siihen tunkee hetkessä kymmenen höyrypääohittelijaa. Toki joissain tilanteissa ohikin näkee mutta usein myös ei ja niitä rekkoja ja kuorkkeja harvemmin niissä jonoissa näkee 8-)
Eikö arvolastille ole kuormapeitettä, omat arvokuormat on ollut peitettynä jo kymmeniä vuosia, paljon ennen integroitujen kuormaverhojen keksimistä :P



Kuvan Santtu kierrossa, nykyisin Relluillen. Sydänvertaitkien joudun nyt jo Ooppeloimaan.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 17.02.2009 15:15 

Viestit: 2699
Puhelinnumeroissa väliviiva 123-456 7890. Turha.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 17.02.2009 15:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Mitenkä mahtaa olla, löytyisikö vielä ketään jolla Cx:ssä se öljymäärämittari toimii? Minulla se on vain satunnaisesti saattanut näyttää lukemaa, joka saattaisi olla lähellä oikeaa."

Joo tosiaan toimii, ja hyvin toimiikin. -87 CX TRD II. Myös CX Pretigessä toimi luotettavasti.
Yleensä se pimentyy sen johdotuksen takia. Pihat ovat anturilla siellä syvällä koneen takana ja niihin on vaikea ylettyä. Sillä menee liitokset helposti rikki/kupettuu.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 17.02.2009 15:33 

Viestit: 909
r_a_n_u kirjoitti:
Vehvis kirjoitti:
Autostereoiden kaukosäädin on laite jonka olemassaolon tarkoitusta en vielä keksinyt.

Sinulla on ilmeisesti hyvinkin poikkeava ohjauspaneeli stereoissa? Yleensähän niissä on kymmeniä muutaman millin kanttiinsa olevia nipukoita, joten johonkin tiettyyn säätimeen osuminen autoa ajaessa on ihan tuurin kauppaa.
Kaukosäätimessä sen sijaan on selkeät toiminnot.


Esim. Blaupunkt-merkkisessä laitteessa on pikavalinnat rivissä alalaidassa ja vasemmassa päässä ylös/alasnuolet äänenvoimakkuudelle. Mikä siinä on niin vaikeaa, että tarvitaan kaukosäädin ? Kaukosäädintä ei tarvitse kuin korkeintaan takapenkillä, josta kädet ei riitä radion napeille. Ihan turha. :?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 17.02.2009 16:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
jd69dj kirjoitti:
Eikö arvolastille ole kuormapeitettä, omat arvokuormat on ollut peitettynä jo kymmeniä vuosia, paljon ennen integroitujen kuormaverhojen keksimistä :P

On, Xm:ssäkin on rullaverho Breakissa, mutta eipä tuota tule mukana pidettyä kun kuskattavien listalla kuitenkin lähes päivittäin on myös pieni peto sekä lastenvaunut joista jälkimmäinen estää tuon muuten loistavan varusteen käytön...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 19.02.2009 23:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 10
Paikkakunta: Kaakonkulma
En sanoisi lasien tummennuksia turhakkeeksi millään ja mitäs luulette tuon kuvan otuksen olevan asiasta mieltä. Auttaa nimittäin kesällä tosi paljon. En minä ainakaan toisten autojen läpi liikennettä katsele.
Tuon kaverin takia se takalasin avautuminen oli hyvä, mutta ei välttämätön. Kun alkoi remppaamaan, niin otin johdot irti. Tuhkakuppeja ei varmaan monessa autossa enää tarvitse, alkuperäiseen käyttöönsä.
Ei tuosta -02 varustuksesta turhakkeita löydy. Yksi puute on, ei ole vakkaria.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 20.02.2009 00:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 255
Oma turhakkeeni on ollut puheohjattu autosoitin. JVC:n Chameleon vuodelta 2002. Muuten ihan asiallinen laite mutta se puheohjaus osoittautui hömpäksi, eikä sitä sen koommin ole tietääkseni mihinkään soittimeen rakennettu.



Arkikäytössä:
XM V6 A Pallas Berline -91
XM TurboD12 A Break -98
Xantia 2.0i aut Break -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 22.02.2009 22:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 404
Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
Pakollisista varusteista

AJOVALOJEN KORKEUDENSÄÄTÖ.

Säätöpyörän ainut relevantti funktio on todentaa toimiiko säätö.

--

Tää on varmaan jonkun virkamiehen tempaus saada itsensä ikuistettua lainsäädännön tukemana.
Vertaan koko touhua kotimaiseen virkamieheen, jonka viranhallinnan takia Suomi sai odottaa kolmannen jarruvalon hyväksynnän. Onneksi virkamiehet eläkelöityvät, jonka ansiosta pikkuvirkamiehemme pantiin pois ja 3.jarruvalo laillistettiin.
Virkamiehiä eivät yyteet koske, onne niin lellittyjä, taxillakin ajelevat veromaksajien l. Suomen kansan palkkatuloilla.



25 C5 X PureTech 225
21 C4 PureTech 130
19 C3 Aircross 110
15 C4 Aircross 1,6i
12 C4 VTi 120 Exclusive
05 C4 1,6i 16v VTR coupé
03 C5 2,0i 16v SX berline
98 Xsara 2,0i VTS coupé
95 ZX 1,9i Volcane berline
93 BX GTI berline
91 Visa 14 TRS berline
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 22.02.2009 22:32 

Viestit: 2699
citrophoros kirjoitti:
Pakollisista varusteista

AJOVALOJEN KORKEUDENSÄÄTÖ.

Säätöpyörän ainut relevantti funktio on todentaa toimiiko säätö.

--

Tää on varmaan jonkun virkamiehen tempaus saada itsensä ikuistettua lainsäädännön tukemana.
Vertaan koko touhua kotimaiseen virkamieheen, jonka viranhallinnan takia Suomi sai odottaa kolmannen jarruvalon hyväksynnän. Onneksi virkamiehet eläkelöityvät, jonka ansiosta pikkuvirkamiehemme pantiin pois ja 3.jarruvalo laillistettiin.
Virkamiehiä eivät yyteet koske, onne niin lellittyjä, taxillakin ajelevat veromaksajien l. Suomen kansan palkkatuloilla.

Ihan hyvä varuste fieterijousitetussa, kunhan vaan pysyisi kunnossa.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 23.02.2009 12:42 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
Tossa jossain vaiheessa oli yhdeksi turhakkeeksi mainittu kuskinpuolen kauhukahva. Olin samaa mieltä, kunnes näin appiukon istuvan autoon kahvasta roikkuen. Se on oiva lisä huonosti liikkuville vanhuksille.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 23.02.2009 20:17 
Ei taida olla yhtään sellaista turhake-ehdotusta, joka ei jonkun muun mielestä kuitenkin olisi käyttökelpoinen. Paitsi mun tuleva turhake tietenkin :D


   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 23.02.2009 20:24 

Viestit: 61
Paikkakunta: Lohja
C5 - 2ltr bensa - automaatti. Cruiserissa nopeudenrajoitin. Kelpaisiko?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 23.02.2009 23:16 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
Ainakin mulle kelpaa oikein hyvin. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 24.02.2009 00:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 221
Paikkakunta: Kajjaani
Öö kävisiköhän tuo silikoni jota myydään ovien tiivisteisiin tämmöseksi turhakeeksi, on muuten mukava aine jos joskus meinaat maalata autoa


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 24.02.2009 01:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 14
Oiva turhake vois olla kuskinpuolen aurinkolipan meikkipeili, ainakin kaverit epäilee moisen tarpeellisuutta. ;) Enkä kyllä itsekään ole käyttöä sille löytänyt; taustapeili ajaa saman asian??? Vai löytyykö uros käyttäjiä? :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 24.02.2009 01:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Rättäri, paitsi ne joissa on GSA 1300 kone :twisted:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 24.02.2009 09:33 
Cikatti kirjoitti:
Rättäri, paitsi ne joissa on GSA 1300 kone :twisted:

Tuskin millekään muulle kulkuneuvolle on keksitty yhtä paljon uusiokäyttöä kuin liikenteestä poistuneille rättäreille! Ei tuleva kasvihuone, leikkimökki tai postilaatikko VOI olla turhake!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 25.02.2009 08:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
Exam: ei suinkaan kuskin puolen meikkipeili ole turhake!!! Olen tarvinnut monta kertaa...en kylläkään ajaessa. Se on tullut tarpeen esimerkiksi silloin, kun tulee maastosta ja pitää ennen ajoon lähtöä kaivella enimmät mäkärät ja itikat sarveiskalvoilta.
:lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 25.02.2009 20:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Tirehtööri kirjoitti:
En ole vielä sellaisessa autossa istunut, missä kuskin penkin saisi niin taakse, etten polkimiin yltäisi


Käy siis testaamassa uudenkorinen Skoda Superb, niin haluan kuulla kommenttisi ...

Kaverin kanssa käytiin ajolla moisella, itse istuin vuorostani hantin jakkaralla. Kaveri, 190, tempaisi kuskinjakkaran taka-asentoon, ohimennessään ehti huudahtamaan ja liukui hyvin kauas taakse. Ja tämä tarina on tosi. :D



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 25.02.2009 20:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
2cvkimmo kirjoitti:
Tirehtööri kirjoitti:
En ole vielä sellaisessa autossa istunut, missä kuskin penkin saisi niin taakse, etten polkimiin yltäisi

Käy siis testaamassa uudenkorinen Skoda Superb, niin haluan kuulla kommenttisi ...

Eiks tässä oo joku ristiriita :mrgreen:



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 25.02.2009 20:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
niko kirjoitti:
2cvkimmo kirjoitti:
Eiks tässä oo joku ristiriita :mrgreen:


Hahhaa :D ...mää arvasin tämän.

Okei, jatketaan: kävin koeajamassa itseasiassa peräkkäin uuden C5:n HDillä, automaagina ja oikeilla jousilla. Heti perään sitten Superb 140 hp TDI:nä ja 7-pykäläisellä DSG:llä. Ja kaikesta Citikka-innostani huolimatta käyttöauton valintatilanteessa C5 jäisi kyllä kauppaan, valitettavasti.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 25.02.2009 21:20 

Viestit: 2699
Muutama vuosi sitten matkustin Skodan, se kyllä oli Oktavia, takapenkillä kuskin takana n. 800 km. Ikuna en moiseen häkkyrään vapaaehtoisena enää mene. Kuskilla varmaankin oli ihan hyvät tilat, minulla ei.
Ensimmäinen homma, kun reissu oli ohi, ennenkuin sisällä kävin, kokeilin kuinka paljon enemmän BX:n takana oli tilaa. Saman kokeen tein pihassa olleen Saabin takaistuimelle. Tämäkin tarina on tosi.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 26.02.2009 08:55 

Viestit: 1496
2cvkimmo kirjoitti:
niko kirjoitti:
2cvkimmo kirjoitti:
Eiks tässä oo joku ristiriita :mrgreen:


Hahhaa :D ...mää arvasin tämän.

Okei, jatketaan: kävin koeajamassa itseasiassa peräkkäin uuden C5:n HDillä, automaagina ja oikeilla jousilla. Heti perään sitten Superb 140 hp TDI:nä ja 7-pykäläisellä DSG:llä. Ja kaikesta Citikka-innostani huolimatta käyttöauton valintatilanteessa C5 jäisi kyllä kauppaan, valitettavasti.


Kunhan 2cvkimmo vielä hetki jatketaan tätä Suberb -juttua, niin muut keskustelijat alkavat meidän kohdalla käytää palstan "vihamiehet -toimintoa" :D . Uudessa Suberbissa en ole istunut, mutta sitä edellisessä kylläkin. Takajalkatilat siinä oli muistaakseni varsin hulppeat, mutta pää kolisee pitkällä ihmisellä kattoon, joten aivan kaikkien tilavuuskehujen arvoinen (vanha) Suberb ei ole. Tätä viimeisintä mallia en ole tutkinut kuin ulkopuolelta, mutta sinun yllytyksestä innostuneena käyn joskus kokeilemassa sen kuskin puolen rahin ja ilmoitan sitten yletyinkö polkimille :D Moni (etenkin täällä) on varmasti eri mieltä, mutta uusi Suberb on mielestäni rujossa ulkonäössään jopa hieno. Ainakin on vähän eri näköinen kuin kilpailijat. Muutenkin Skoda on VAG-autoista ainoa, mikä ei saa automaattista inhoreaktiota aikaan, toisin kuin esim. Seat tai Audi.

Mutta tämä keskusteluhan oli turhakkeista, joten lisätään tähän vaikka se uuden Suberbin Twindoor -takaluukku :lol: Miksi luukun pitäisi auveta kahdessa eri koossa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 26.02.2009 09:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Tirehtööri kirjoitti:
Mutta tämä keskusteluhan oli turhakkeista, joten lisätään tähän vaikka se uuden Suberbin Twindoor -takaluukku :lol: Miksi luukun pitäisi auveta kahdessa eri koossa?


Veit sanat suustani ... ;)



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Turhake
ViestiLähetetty: 26.02.2009 10:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Mun mielestä turhakkeita ei autossa juuri ole...
Tirehtööri kirjoitti:
Miksi luukun pitäisi auveta kahdessa eri koossa?

Eikös tuo aukea niin, että hatchback-moodissa se on auki takalasin ylälaitaan asti -> helppo lastata. Ja sedan-moodissa taas ei herra presidentin takaraivo jäädy, kun kuljettaja laittaa salkun talakuukkuun. Vähän kuin XM:n tuplatakalasi :)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 3/4 [ 87 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: