svc kirjoitti:
Voipi kyllä olla, että sen kutvosen vapaakytkin sanoisi dieselin perässä riks, raks ja poks aika äkkiä, kun se meinaa olla pulassa jo välittäessään 1,5 litraisen veenelosen raivokasta 115 Nm vääntöä.

Kaiken saa rikki, jos laitteen käytössä ei ole tolkkua. Ajoimme vajaat 100 tkm Saab 96:lla jossa oli vapaakytkin ja se oli lähes kaiken aikaa päällä. Ei minkäänlaista pulaa sen toiminnassa havaittu.
ealab sen idean vapaakytkimen käytöstä edellä kirjoitti:
Warrea kyllä voi ajaa ihan siististi.
Vapaakytkimen käytön ideahan on juuri äärimmäisen pehmeä juohea ajo. Kuten tuolla edellä oli juttua, pumppaamiset ja vielä vähemmän repimiset, eivät ole sitä.
rmattila kirjoitti:
Ei se minun käsittääkseni niinkään väännöstä hajonnut vaan osaamattomasta käytöstä: jos tyhjäkäynniltä nosti liian äkäseen kierroksia, ja vapaakytkin joutui liian rajusti nappaamaan vedon kiinni, saattoi rullasto pettää. Kun malttoi antaa kaasua rauhallisesti siihen asti, että veto oli päällä, sitten kärsi jo painaa ihan reippaasti.
Justiinsa. Ei vapaakytkin ole repijän eikä runnojan laite. Mitä sellainen edes vapaakytkimellä tekisi.