|
Kirjoittaja |
Viesti |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 09.02.2010 14:26 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Nousiainen
|
Jessus mitkä hinnat Imatralla!! Minkähänlainen bisnesmies siellä hinnoittelee?!?! On suuret luulot ja kuvitelmat kun kuvittelee, ettei ihmiset kauempaa leimaa hae kun hinnanero on 50 €!!! No omapa on bisneksensä... 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 11.02.2010 09:21 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
...näyttämässä Xantiaa, mutta inssi ei selvästi tykännyt, kun ei halunnut nähdä uudelleen.  Sanoi vain, että ei ole moitteen sijaa. Tosin, kaksi päivää ennen varattua katsastusta päätti Xantia alkaa vuotaa pakoputkesta, mutta jätti silti yhden illan vielä korjausaikaa.  Että Lexallekin tiedoksi, kunnossa se on vieläkin.  Ai niin, hinnat: savumerkkimittauksen hain yhdeltä korjaamolta (20 e), karsastuksen hinta oli 49 e (K1 Lpr). Hieman kun olisi älynnyt aikaisemmin varata ajan, niin olisi saanut 10-15 e halvemmalla...
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Cituning
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 11.02.2010 14:34 |
Viestit: 699 Paikkakunta: Keuruu
|
Kävin näyttämässä Keuruun A-katsastuksella BX 4WD:tä, 129e rekisteröintikatsastus ja pakokauhumittaus, sen kylkiäisiksi vielä 32e rekisteröinti omiin nimiin ja uudet rekisterikilvet. Niin, ja läpi meni heittämällä, jarrut testattiin pihamaalla.
C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
|
|
|
|
 |
Lexa
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 11.02.2010 16:08 |
Viestit: 323 Paikkakunta: Kalafornia
|
Tulsku kirjoitti: Että Lexallekin tiedoksi, kunnossa se on vieläkin.  Hyvä juttu! Mutta pakoputki vuotaa? Siitä takapöntön etupuolen liitoksestako? Sen hitsasin muutama vuosi sitten...vai jokohan siinäkin on syöpynyt se väliputki niin kuin vaimon Xantusta? Ja olitko joutunut kuitenkin sen vulkanisoidun hihnapyörän vaihtamaan? Kuitenkin piiiikkusen on sitä ikävä kun nyt 306 pösöllä pompottelen, heh. (Kauppareissut vain kun onneksi on vielä on toinen AUTO comforteilla tallella pitempiä reissuja varten  )
EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 11.02.2010 20:13 |
Viestit: 1982 Paikkakunta: JKL
|
Nyt se on nelkkukin käytetty eka kerran katsastuksessa. Oli muuten ensimmäinen diesel-katsastus meikäläisen autoiluhistoriassa. Tuli sekin nähtyä, että kierroslukumittari vaihtaa värin punaiseksi  kun tulee liikaa kierroksia. Hra katsastusherra etsi hetken runkonumeroa: löytyihän se heti, kun otti pois pissapojan/paisuntasäiliön päällä olevan suojamuovin. Siellä se oli, oikean iskarin yläpäässä, koriin hakattuna. Viranomainen tuumasi, että kunhan nyt suurin osa numeroista näkyisi...Turhan pahaan paikkaan ovat laittaneet. Niin, ja sitten alhaalta kiesiä tutkin: repsikan kohdalla, pohjan alla, on sellainen lauhdutin/jäähdytysritilä, ilmeisesti polttoaineen paluulinjassa. Liekö tuolla suurta merkitystä pohjolan oloissa? Ehkä kesähelteillä? Kai ne korkeat paineet vaativat mahdollisimman viileää polttoainetta, viisaammat kommentoikaa. Ei kai noita BMP-vaihteellisia sitten kauhian paljon ole, kun katsastusmieskin totesi mun auton olevan vasta toinen BMP-sitikka, minkä hän on katsastanut. Ai niin, leima tuli (tai oikeastaan uusi tekninen osa)  Kahden vuoden päästä sitten uudestaan 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 11.02.2010 20:49 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lexa kirjoitti: Mutta pakoputki vuotaa? Siitä takapöntön etupuolen liitoksestako? Sen hitsasin muutama vuosi sitten...vai jokohan siinäkin on syöpynyt se väliputki niin kuin vaimon Xantusta? Joo, se väliputki, tai oikeastaan etuputki, kun yhtä palaahan se on pakosarjalta asti siihen takapöntölle. Se laippaliitos petti, hain Motonetistä korjauspalan, eli alkuperäinen putki katin jälkeen poikki ja sisäkkäisliitoksella siitä uusi putki tilalle. Hyvin toimii.  Lexa kirjoitti: Ja olitko joutunut kuitenkin sen vulkanisoidun hihnapyörän vaihtamaan? Jep, vanha antautui ihan täysin varoittamatta. Onneksi kävi tuuri, eikä mennyt jakopään väliin suikaleita.  Tai no, okei, pari viikkoa ennen tapahtunutta vaihdoin sen apulaitehihnan automaattikiristimen ja silloin totesin, että alkaa olla väljää siinä hihnapyörässäkin... Tilasin uuden pyörän hajoamista edeltäneenä päivänä.  Lexa kirjoitti: Kuitenkin piiiikkusen on sitä ikävä kun nyt 306 pösöllä pompottelen, heh. (Kauppareissut vain kun onneksi on vielä on toinen AUTO comforteilla tallella pitempiä reissuja varten  ) No, meillä on nyt kakkosautona tuo ZX, eroa on suunnilleen kuin päivällä ja yöllä.  Eli tiedän tunteen.  Ja toisaalta, minä taas en valita yhtään, tuo Xantia on osoittautunut aivan loistavaksi autoksi, etenkin nyt talvikelillä on alkanut arvostaa sen vakaata kulkua.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
jjsalo
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 13.02.2010 20:49 |
Viestit: 96 Paikkakunta: Savonlinna/Heinola
|
Joo, kalliiksi käy veronmaksajalle kuten poliitikkojen päätökset yleensäkin. Ruotsissa ovat tässä(kin) suhteessa meitä fiksumpia.
Kun yli kymmenvuotiasta Sitikkaa vie näytille on hylkäys hyvin todennäköinen jo katsastajan periaatteellisista syistä: Pitäähän vanhoista ranskalaisista jokin vika löytyä, sitä paitsi neljännes autoista on hylättävä joka tapauksessa tilastojen täyttämiseksi. Tämän vuoksi Sitikka usein valitaan kun ei sitä muutenkaan ymmärretä.
Siispä Sitikkaan kannattaa jättää jokin kohtuullisen helposti korjattava täky hylkäyssyyksi. Katsastaja saa syyn hylätä, eikä sitten viitsi niin tarkkaan autoa muuten syynätä.
Alapallonivel on minun kulkuneuvoissani BX / Xantia / XM ollut se tavallisin hylkäyssyy. Toisaalta usein syystäkin, ne kun ovat kulutustavaraa. Olisi se Insinööri-Pierre kuitenkin saanut tätä osaa vähän vahvistaa aikojen kuluessa. BX:n teho ja paino ovat vähän köykäisemmät verrattuna XM:ään ja nivel on kuitenkin ihan sama, vai lienenkö väärässä.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 13.02.2010 22:58 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
jjsalo kirjoitti: Alapallonivel on minun kulkuneuvoissani BX / Xantia / XM ollut se tavallisin hylkäyssyy. Toisaalta usein syystäkin, ne kun ovat kulutustavaraa. Olisi se Insinööri-Pierre kuitenkin saanut tätä osaa vähän vahvistaa aikojen kuluessa. BX:n teho ja paino ovat vähän köykäisemmät verrattuna XM:ään ja nivel on kuitenkin ihan sama, vai lienenkö väärässä. Xantiassa ja XM:ssä voi sama olla, mutta BX:ssä on kylläkin tietääkseni erilainen.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 14.02.2010 09:57 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Ainakin BX ja Xantia, sekä Pg 406:ssä näyttäisi olevan sama. Siis motonet myy samalla numerolla!
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 14.02.2010 11:17 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
ealab kirjoitti: Ainakin BX ja Xantia, sekä Pg 406:ssä näyttäisi olevan sama. Siis motonet myy samalla numerolla! Jaa, minä kyllä muistelisin BX:ssä ja Xantiassa olevan erilaiset. Ja niin muistelee motonetin webbiluettelokin. Mutta ei tietenkään olisi eka kerta, kun väärässä ollaan. Mutta kun ovat sitrosellakin eri hintaiset, niin tuskin on samasta kyse sentään: Motonet/BX kirjoitti: Alapallonivel BX/P305/405 17-1108 BX V/O/A "Tarvike" [1983 - 1993] 10.20 € Alapallonivel BX/P305/405 OEM 17-1915 BX V/O/A laatumerkki [1983 - 1993] 16.90 € Motonet/Xantia kirjoitti: Alapallonivel PSA 17-1230 Xantia Alapallonivel v/o [1993 - 2001] 12.90 € Alapallonivel PSA OE-laatu 17-1480 Xantia Alapallonivel v/o OE-vaihtoehto [1993 - 2001] 17.90 € Sitronen kirjoitti: BX ALAPALLONIVEL 9,00 Eur XANTIA ALAPALLO 13,40 Eur
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 15.02.2010 09:25 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Kovasti samanlainenhan se toki on, mutta olisiko rakenteeltaan hieman eri? Sama hylsy pitäisi kuitenkin käydä.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 15.02.2010 10:12 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
zX-files kirjoitti: Syynäys 48e Kaarinassa ja ko hinnalla juniorin Roland Garros sai eilen uuden pitkän ajoluvan. Germaanian tuonteja = kehuttiin alustan kuntoa kuten lähes aina moisista  Vaimon germaanituonti leimattu, saldo ny kaksi kolmesta kunnialla läpi. Kysyin inssiltä leikilläni saiskos alennuskortin, sanoi että kysy päälliköltä mutta vakavissaan 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 15.02.2010 23:06 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Perjantaiksi olisi aika kehän autokatsastukseen,ensimmäinen katsastus xantialle mun omistusaikaan,mittarissa 599400km,ei taida ihan kuuttasataatonnia ehtiä. Kuukausi ainakin tulee lisää 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 19.02.2010 19:15 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
black_van kirjoitti: Perjantaiksi olisi aika kehän autokatsastukseen,ensimmäinen katsastus xantialle mun omistusaikaan,mittarissa 599400km,ei taida ihan kuuttasataatonnia ehtiä. Kuukausi ainakin tulee lisää  Nyt sekin tehty Kehän autokatsastuksessa Vantaalla. Tuulilasin halkeamasta odotettu korjauskehoitus,muuten ei ainuttakaan muuta kehoitusta. jarruerot parin prosenttiin luokkaa ja savuarvo 1.56. Inssi tuumasi että tällähän on sisäänajo juuri päättymässä kun mittarissa kohta 600tkm. Taisi olla varsin ranskalaismyönteinen katsastusmies 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.02.2010 15:49 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Mamman Xsara Diesel -98 aj.320tkm,huomautuksitta leima yksityisellä 39e,pakokaasut muualla 10e.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 26.02.2010 19:37 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
black_van kirjoitti: tällähän on sisäänajo juuri päättymässä kun mittarissa kohta 600tkm Ai niissä on niin pitkät sisäänajot... mie oon aina mieltänyt ottomoottoristen sisäänajoksi 300 Mm ja dieselmoottoristen 500 Mm... 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
PSAfani
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 03.03.2010 13:00 |
Viestit: 25 Paikkakunta: Kotka
|
Eilen tuli käytettyä Xsara katsastuksessa (JT-Katsastus, Mäntyharju), läpi meni,että heilahti  Maksoikin vain 45 €. (sis. obd, päästömittaukset)
Itsellä: Nissan Interstar 2.5dci-07 Perhepiirissä myös: Peugeot 308 2.0 Hdi Sw - 15, Citroen Xsara 1.6 X-Wagon -05,Subaru Targa Pickup -89
|
|
|
|
 |
pökkelö
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 20.03.2010 21:35 |
Viestit: 182
|
Xantialla Liedon yksityisellä Wp-katsastuksessa, joka kustansi 45 € ilman pakokaasumittausta. Asiakkaita oli ja toiminta kohteliasta. poissa oli kaikki kireä virkamiesmäisyys. Ja leima tuli huomautuksitta.
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 23.03.2010 16:19 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Asterix leimattu 3/2011 asti  Ilman merkintöjä! Jouduin kuitenkin pyyhkijänviiksen vaihtamaan, ennen katsastusta, rankkaa tämä harrastaminen 
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.03.2010 13:14 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Taas on C5 leimattu, nyt maksoi koko homma 80 euroa, kallista kuitenkin, no käytin korjaamolla päästö mittauksessa +OBD se teki 30 euroa, ja siihen katsastusmaksun sain tingittyä, 55 eurosta 50 euroon.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.03.2010 14:56 |
Viestit: 7763 Paikkakunta: Eurajoki
|
Ihan suorana mainostuksena sellainen juttu, että jos katsastaa useamman auton vuodessa ja omalla konttorilla on kallista, kannattaa harkita Autoliittoon liittymistä. 48€/vuosi maksaa, ja tämän vuoden alusta muuttui niin, että jäsenille K1:sellä määräaikaiskatsastus kiinteään hintaan 35€. Täällä Raumallakin maksaa 49€, joten siinä on jo 14 euroa säästöä. Tietty sitten jos se sattuu olemaan jo valmiiksi alle 35 euroa niin kannattaa pitää se kortti vaan suosiolla piilossa 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.03.2010 21:09 |
Viestit: 4679 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 käväisin tuolla juutuupin puolella vilkaisemassa mitä sanotaan otsikolla Citroen Hydraulic ja sivussa kuolaamassa taas cx:n perään .................. 
|
|
|
|
 |
PetteriP
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.03.2010 23:34 |
Viestit: 105 Paikkakunta: Espoo
|
C4_robotti kirjoitti: Nyt se on nelkkukin käytetty eka kerran katsastuksessa. Oli muuten ensimmäinen diesel-katsastus meikäläisen autoiluhistoriassa. Tuli sekin nähtyä, että kierroslukumittari vaihtaa värin punaiseksi  kun tulee liikaa kierroksia. Hra katsastusherra etsi hetken runkonumeroa: löytyihän se heti, kun otti pois pissapojan/paisuntasäiliön päällä olevan suojamuovin. Siellä se oli, oikean iskarin yläpäässä, koriin hakattuna. Viranomainen tuumasi, että kunhan nyt suurin osa numeroista näkyisi...Turhan pahaan paikkaan ovat laittaneet. Samat sanat, juuri käyty "katsastusten yössä" ja kolme inssiä etsii runkonumeroa. Löysivät sitten vihdoin omistajan oppaan avulla  Läpi meni, mutta huomautus tuli "ohjauksessa vasemmalla välystä". Huolenpitosopimusta vielä kuukausi jäljellä ja kun autolla ei ole vielä ajettu 50 000 kilometriä, niin käynpä kyllä Vehon huollossa näyttämässä.
Tällä hetkellä citikaton
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 26.03.2010 10:00 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Teuski kirjoitti: Ihan suorana mainostuksena sellainen juttu, että jos katsastaa useamman auton vuodessa ja omalla konttorilla on kallista, kannattaa harkita Autoliittoon liittymistä. 48€/vuosi maksaa, ja tämän vuoden alusta muuttui niin, että jäsenille K1:sellä määräaikaiskatsastus kiinteään hintaan 35€. Täällä Raumallakin maksaa 49€, joten siinä on jo 14 euroa säästöä. Tietty sitten jos se sattuu olemaan jo valmiiksi alle 35 euroa niin kannattaa pitää se kortti vaan suosiolla piilossa  Liitytty  Otin myös tuon Turvan jota toivottavasti en tarvitse kesän eskapaadeilla Euroopassa 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
|