|
Kirjoittaja |
Viesti |
Esa66
|
Viestin otsikko: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 00:04 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
miten tämän nyt sanoisi......minua on kiehtonut,jo pitkään ajatus,vanhempien citikoiden tuunauksesta.Toisaalta minua ei kiehdo,niiden muokkaaminen lasikuituhirviöiksi!Vaan sleeper henkisyys asiassa.Kuosiltaan alkuperäinen,mutta sydämmeltään raivokas,suorastaan irstas suorituskyky  Olisko tällä kannatusta YYA hengessä?Minulla ainakin olisi jouten,euroopan laajuisesti harvinainen BX Gt,johon voisi ajateltavan esim pikkusen viilattua 16v masiinaa.Asia sai siinä mielesä vähän vahvistusta,kun tajusin,että nuo alkuperäiset alut sopisivat jopa 16v jarruille?Onhan siinä juuson keltaisessakin ne(tosin milliset)
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 00:59 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Esa66 kirjoitti: BX Gt,johon voisi ajateltavan esim pikkusen viilattua 16v masiinaa. BX GT:n virittely kuulostaisi ainakin meikäläisestä hienolta idealta. Itsekin olen haaveillut ehkä jostain tuon tyylisestä, ehkä GTi:stäkin vähän laiteltuna. Mutta 16V pata ei kyllä oikein innostaisi, on se ainakin vakiona niin karmea 8-tappisiin verrattuna  Onhan siinä toki suorituskykyä, mutta itse tykkään enemmän ainakin 19 GTi:stä, kuin 16 soupapesista.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 01:37 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
En nyt ymmärrä sun pointias,tässä asiassa?Eihän tuossa ole mitään järkeä 
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 10:01 |
Viestit: 1496
|
Esa66 kirjoitti: miten tämän nyt sanoisi......minua on kiehtonut,jo pitkään ajatus,vanhempien citikoiden tuunauksesta.Toisaalta minua ei kiehdo,niiden muokkaaminen lasikuituhirviöiksi!Vaan sleeper henkisyys asiassa.Kuosiltaan alkuperäinen,mutta sydämmeltään raivokas,suorastaan irstas suorituskyky  Olisko tällä kannatusta YYA hengessä? Tuo on juuri se juttu, mikä omassa V6-Xantiassa viehättää. Ulkoisesti autossa ei ole mitään, mikä sen "kavaltaisi" V6:ksi...paitsi äänet... Muutaman kerran on ollut Skoda ja Audi-miehillä itsetunto kovilla kun tuollainen vanha ruppana Xantia poistuu paikalta liukkaammin kuin joku "teedeeii". Valoista kun kiihdyttää sallittuun nopeuteen ripeästi, niin kohta sieltä tullaan VAGgineella putkipunaisena ohi  Myönnän, että on lapsellista kiusata muita noin...
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 10:16 |
Viestit: 2699
|
Tirehtööri kirjoitti: Valoista kun kiihdyttää sallittuun nopeuteen ripeästi, niin kohta sieltä tullaan VAGgineella putkipunaisena ohi  Myönnän, että on lapsellista kiusata muita noin... Kiusata? Onko se kiusaamista jos häipyy edestä liukkaasti? Sellaisestahan ei takanatulijalla ole mitään haittaa. Ja tarkoitan tässä liikenteessä käyttäytymistä. Minusta se on harmillista kun junnataan edessä eikä edes tarjota ohitustilaa. Näin asioita nähdään eri tavoin.
Viimeksi muokannut r_a_n_u päivämäärä 10.02.2010 10:24, muokattu yhteensä 4 kertaa
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 10:19 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Pari oikaisua: keltainen 16V ei suinkaan ole Juuson vaan vaimonsa. Eikä ne alkuperäiset alut millisinäkään mene heittämällä jäähdytettyjen jarrujen päälle. Pitää jyystää satulasta aimo köntti pois. Mutta sitten menee.
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 10:42 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Itsellä on käynyt mielessä että kun olis ylimääräistä cäshiä, niin hankkisin vanin ja laitattaisin siihen vähän piristystä konepellin alle... tyylin Jeth'n viritykset....  Mitään ei siis saisi näkyä ulospäin...  Suomessa tosin on etenkin talvisin mukana jättää liikennevaloissa vierellä seisovia kun 4 vetävää tassua... eli 4 veto BX piristettynä olis kans kiva... Toi ameriikan ihme ei ole mikään tykki, mutta V6 vääntää ja jatkuva 4 veto pitää... on tullut muutama teiniviritys jätettyä risteykseen perävaloja katsomaan... pitää kuitenkin muistaa että se ei pysähdy yhtään paremmin kuin etuveto... 
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 10:52 |
Viestit: 1496
|
r_a_n_u kirjoitti: Kiusata? Onko se kiusaamista jos häipyy edestä liukkaasti? Sellaisestahan ei takanatulijalla ole mitään haittaa. Ja tarkoitan tässä liikenteessä käyttäytymistä. Minusta se on harmillista kun junnataan edessä eikä edes tarjota ohitustilaa. Näin asioita nähdään eri tavoin. Olisi pitänyt laittaa tuo kiusaaminenkin lainausmerkkeihin. Tarkoitin kiusaamisella sitä, että muutaman omasta mielestään kalliin, tehokkaan ja hienon auton omistajan olen huomannut provosoituvan siitä, jos joku muu lähtee nopeammin liikkeelle kuin hän itse. Sitten nämä provosoituneet kuittaavat "vanhan ruppanan omistajalle" ajamalla reilua ylinopeutta ohitse, kun kiihdytyksessä se oma hieno uusi auto ei pärjännytkään "vanhalle katiskalle". Ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan... V6-kuskit tietävät miten nopeasti se kaupunkirajoitusten kattonopeus 60 km/h lasahtaa mittariin kaasupohjassa kiihdytettäessä  Sataseenkin mennään ihan kohtuullisessa ajassa, vaikka mistään urheiluautosta ei olekaan kyse. Näitä tarinoita ei sitten kenenkään pidä ottaa liian tosissaan 
Viimeksi muokannut Lauri päivämäärä 10.02.2010 10:55, muokattu yhteensä 1 kerran
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 10:54 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Putää tunnustaa, että tämä "sleeper"-idea (-ideologia?) on meikäläiseenkin vedonnut siitäpitäen kun mitälie balttiarallaa neljännesvuosisata sitten luin V8-Magazinesta (kyllä, niitäkin tuli luettua  ) jutun vanhasta "punttiperä(oikeestihan se sanotaan vähän krouvimmin)Volvosta, joka oli ulkoisesti semmoinen linttaan painunut, kaksiosaisella tuulilasilla oleva Vokke, maali auringonpolttamaa alkuperäisharmaata jne. Pellin alle oli kuitenkin kenkälusikka- ja vaseliinimetodilla piilotettu pikkulohkokasi sopivasti prepattuna ja nappiautomaatti jatkona.....Kummelimiesten sanoin: "Kylä lähtee!"
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 10:55 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Esa66 kirjoitti: En nyt ymmärrä sun pointias,tässä asiassa?Eihän tuossa ole mitään järkeä  Se 19 GTI liikuttaa ainakin BX:ää varsin pirteästi, vähän piristeltynä varmaan vielä paremmin - miten olisi vaikka solmu kyljessä? Kyllähän se 16V:kin toki liikuttaa, mutta ainakaan minun kokemuksieni perusteella "ajettavuus" ei ole lähellekään samaa luokkaa, kuin tuolla 19 GTI:n moottorilla. Moottorien luonteet ovat siis kovin erilaiset ja minun vertailussani 8-tappinen vie voiton.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 11:13 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
Tirehtööri kirjoitti: Tuo on juuri se juttu, mikä omassa V6-Xantiassa viehättää. Ulkoisesti autossa ei ole mitään, mikä sen "kavaltaisi" V6:ksi...paitsi äänet... Muutaman kerran on ollut Skoda ja Audi-miehillä itsetunto kovilla kun tuollainen vanha ruppana Xantia poistuu paikalta liukkaammin kuin joku "teedeeii". Valoista kun kiihdyttää sallittuun nopeuteen ripeästi, niin kohta sieltä tullaan VAGgineella putkipunaisena ohi  Myönnän, että on lapsellista kiusata muita noin... Komppaan  Vaikkakin omassani on tuo Activan spoileri ja orkkis V6-lätkä perässä pilaamassa yllätystä... ja äänetkin nykyään semmoset että dieselistit saattaa ärtyä jo pelkästään niistä. 
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Scrat
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 12:50 |
Viestit: 400
|
Lainaa: Valoista kun kiihdyttää sallittuun nopeuteen ripeästi, niin kohta sieltä tullaan VAGgineella putkipunaisena ohi  Myönnän, että on lapsellista kiusata muita noin... Ei se ole kiusaamista, minulle opetettiin jo autokoulussa, että kun punainen valo vaihtuu keltaiseksi niin nostetaan kytkintä, autona oli kylläkin Scania 36 tyyppinen "raketti"  Toisaalta samoin on opetettu myös juuri autokoulussa olevalle pojalleni joka ajaa B-korttia. Lisäksi eikös taloudellisen ajon oppeihin kuulu, että kiihdytetään ripeästi nopeusrajoituksen mukaiseen nopeuteen  Jostain oudosta syystä nuo uusilla VAG konsernin tuotteilla ajelevat luulevat ajavansa jollain todella ihmeellisellä, samoin jos keulalla on "johtotähti" tai potkurin kuva logona Itselläni oli aikoinaan useampivärinen hitlerin kosto hieman piristetyllä koneella (otti kolmosella mittariin yli 120) Se tuntui olevan varsinainen silmätikku valoissa kaikille "paremmilla" merkeillä ajaville, kaksi kertaa kävi jopa niin Kehä I:llä, että kun lähdin valoista ja kiihdytin rajoituksen nopeuteen niin kohta porhalsi ohitse se valoissa vierellä ollut ja suoraan poliisin tutkaan...  Saattoi kavereita hieman hatuttaa, itselläni ei ole juurikaan ollut tarvetta ajella kilpaa ja ylinopeuksia V6 Xantia on kyllä aika hyvä sleeper, varsinkin hopeanharmaana farkkuna, tiedän kokemuksesta  Olisipa varaa hankkia siihen turbopaketti 
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 13:02 |
Viestit: 5864 Paikkakunta: Lahti
|
laakeri kirjoitti: Esa66 kirjoitti: En nyt ymmärrä sun pointias,tässä asiassa?Eihän tuossa ole mitään järkeä  Se 19 GTI liikuttaa ainakin BX:ää varsin pirteästi, vähän piristeltynä varmaan vielä paremmin - miten olisi vaikka solmu kyljessä? Kyllähän se 16V:kin toki liikuttaa, mutta ainakaan minun kokemuksieni perusteella "ajettavuus" ei ole lähellekään samaa luokkaa, kuin tuolla 19 GTI:n moottorilla. Moottorien luonteet ovat siis kovin erilaiset ja minun vertailussani 8-tappinen vie voiton. Onkohan se sun kokeilema sit ollut ihan kunnossa 16V:llä en tosin paljoa ole ajanut mut kyllähän se nyt 19 8V GTi:tä kivempi laite on, normiajossa on vääntöä ja tarvittaessa kulkee kun polkasee.
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
jpop
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 13:14 |
Viestit: 161 Paikkakunta: Kangasala
|
Scrat kirjoitti: V6 Xantia on kyllä aika hyvä sleeper, varsinkin hopeanharmaana farkkuna, tiedän kokemuksesta  Olisipa varaa hankkia siihen turbopaketti  Kyllähän siihen varaakin löytyisi (kuten kaikkiin oikeasti tärkeisiin asioihin), mutta vielä kun sen turbon saisi siihen Suomessa katulaillisesti asentaa  Nelivetokin olisi Xantussa vähintäänkin kiva - ainakin sen jälkeen, jos tuota voimaa otettaisiin tuosta pöntöstä enemmän irti. Mutta kun ei...
XM V6 -00 & Jumper 2.2 HDI -06 & C5 tourer V6 HDI -09
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 13:57 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Juuso kirjoitti: Pari oikaisua: keltainen 16V ei suinkaan ole Juuson vaan vaimonsa. Eikä ne alkuperäiset alut millisinäkään mene heittämällä jäähdytettyjen jarrujen päälle. Pitää jyystää satulasta aimo köntti pois. Mutta sitten menee. Tuttu kaveri,meinaan Aimo Könttiä.No pahus sentää,sittenhän nuo tuumaset on vielä naftimmat No,tietää ainakin mihin ottaa yhteyttä,kun ja jos 
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 14:12 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Ei tässä nyt vielä takalasitarroja olla painattamassa,mutta se täytyy sanoa,että tämmöselle tuntuu olevan kannatusta  Pitänee itsekin ryhdistäytyä ja ruveta katselemaan sopivaa elinten luovuttajaa
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 16:07 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Xari kirjoitti: Onkohan se sun kokeilema sit ollut ihan kunnossa  Ei tietoa asiasta. Persdynolla mitattuna tehot kyllä tuntuivat olevan tallessa, eikä jalkoihin jäänyt ja mittarinneulan taisi kelata johonkin 230 tietämille. Voisihan sitä yrittää päästä jotain toista yksilöäkin kokeilemaan toki...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Igor
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 21:04 |
Viestit: 1599 Paikkakunta: Tampere
|
jpop kirjoitti: Scrat kirjoitti: V6 Xantia on kyllä aika hyvä sleeper, varsinkin hopeanharmaana farkkuna, tiedän kokemuksesta  Olisipa varaa hankkia siihen turbopaketti  Kyllähän siihen varaakin löytyisi (kuten kaikkiin oikeasti tärkeisiin asioihin), mutta vielä kun sen turbon saisi siihen Suomessa katulaillisesti asentaa  Nelivetokin olisi Xantussa vähintäänkin kiva - ainakin sen jälkeen, jos tuota voimaa otettaisiin tuosta pöntöstä enemmän irti. Mutta kun ei... Onhan noita Suomessa laitettu ihan katulaillisestikin, ainakin 406 pösöön. Halpaa se ei ole VTT:n testeineen päivineen. Helpommin ja halvemmalla sitä tehoa saa TCT-myllystä, olis köykäsempikin. Omassa kuukassa oli muuten dynon mukaan vakiona 156kW, ja nyt 3" mölyputkella 162kW...
- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006) - ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
|
|
|
|
 |
Juuso
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 10.02.2010 21:53 |
Viestit: 533 Paikkakunta: Mäntyharju
|
Esa66 kirjoitti: Tuttu kaveri,meinaan Aimo Könttiä.No pahus sentää,sittenhän nuo tuumaset on vielä naftimmat No,tietää ainakin mihin ottaa yhteyttä,kun ja jos  No jopas napsahti! Aimo K. oli kansakoulussa broidin luokalla ja Jouko K. mun. Mistä sä ne - tai siis ainakin Aimon - tunnet?
[size=50] DS19 58 DS21ieH 5v. 71 C8 V6 04 BX19GTi 16V 90 Xantia TCT Activa 96 Xantia V6 Break 98, 2 x 00 14 x Xantia 1.8-2.0 95-01 Traction avant B15H -54 (projekti)
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 12.02.2010 14:30 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Miulla oli joskus 90 luvun alussa, sellainen vehje, päältäpäin kuin todellinen pappa peli. Sattui kerran kun oli töistä tulossa liikennevaloihin vierelle sellainen 1.9 gti 16v Bx, kaveri siinä kaasutteli ja valojen vaihduttua ampaisi liikkeelle, mutta ei siinä mennyt kuin hetki kun olin rinnalla ja ohi. Ajaoin sitten läheiselle huoltsikalle ja kaveri tuli perässä kyselemään, että mikä se toi tollanen tykki on? Avasin pellin auki ja sieltä paljastui kaverille 2.0 moottori, tupla weberit, ja pelti sarja, piilossa oli sitten keventty vauhtipyörä, suht jyrkkä nokka ja pikkasen laskettu kansi. Ai niin ja Auto oli 76 mallinen Ford escort kyljissä 1,1. Ainut mikä antoi pikkasen ulospäin viiteitä oli 2 tuuman pakoputki, ei siis mikään iso kuitenkaan. Sillä autolla menetin myös ajokortin viikoksi tosin vain.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
artturi2
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 12.02.2010 15:56 |
Viestit: 352 Paikkakunta: Hollola
|
Jaa, mitenkähän se olisi, minkälaisen apumoottorin tuonne pihalle ilmestyneeseen 1,6gti beksiin innostuisi väsäämään. Katsotaan nyt mitä juniori on mieltä aiheesta mutta luulen että ei se ihan tavalliseksi jää. 
Citroen C4 Cactus -14 Citroen Berlingo XTR -08 Harley-Davidson Softail Heritage -99
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Pappatuuninki Lähetetty: 16.02.2010 15:35 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Xari kirjoitti: laakeri kirjoitti: Esa66 kirjoitti: En nyt ymmärrä sun pointias,tässä asiassa?Eihän tuossa ole mitään järkeä  Se 19 GTI liikuttaa ainakin BX:ää varsin pirteästi, vähän piristeltynä varmaan vielä paremmin - miten olisi vaikka solmu kyljessä? Kyllähän se 16V:kin toki liikuttaa, mutta ainakaan minun kokemuksieni perusteella "ajettavuus" ei ole lähellekään samaa luokkaa, kuin tuolla 19 GTI:n moottorilla. Moottorien luonteet ovat siis kovin erilaiset ja minun vertailussani 8-tappinen vie voiton. Onkohan se sun kokeilema sit ollut ihan kunnossa 16V:llä en tosin paljoa ole ajanut mut kyllähän se nyt 19 8V GTi:tä kivempi laite on, normiajossa on vääntöä ja tarvittaessa kulkee kun polkasee. Mulla on molemmat ja kyllä tykkään huomattavasti enemmän 16V:stä  Kasiventtiilisessä toki enemmän alavääntöä mutta on 16-tappisessakin ihan riittävästi 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
|