No niin, nyt tarvittaisiin tosissaan apuja ja myötätuntoa. Kiitos!
Kävin katsastamassa ...
Etuvalot näyttää minne sattuu, tämä ei ongelma. Kuulemma yleistä, että H7:t asennetaan päin persikkaa ja siitä syystä valokuvio on mitä sattuu. Tämä lienee helppo tarkistettava, sen kun vaan katsoo miten joku rähmäkäpälä ne valot sinne on asentanu.
Varsinaisen ongelman tuo leidi kehitti siinä katsurin nosturilla. Alkoi vuotamaan naftaa siten, että tankin alapinta oli märkä ja siitä putoili n. tippa / 10 sek. Jotenkin tuntui, että vuoto hiukan rauhoittui kun auto kävi. Tänään tuo on alkanut, koska eilen työpaikan tallissa ei ollut läikkää lattialla eikä nafta haissut.
Nyt ongelma on siis selvittää mistä nafta tulee. Olisko ideoita?
Pumppu on päältä märkä (siis tankissa oleva siirtopumppu) katsottuna apparin puolen takapenkin alta. Pumppu siis on tällä hetkellä vahva veikkaus. Sitä ei vaan viitsisi hankkia turhaan. Se mikä tuossa pumpussa häiritsee on, että miten se voi vuotaa jos auto ei ole käynnissä / virrat päällä. Ei kai se nafta sieltä mihinkään silloin pitäisi liikkua? Menoletku se ei oikein voi olla, koska auton käynnissä ei ole mitään häiriöitä. Paluuletku se tietenkin vois olla. Mutta sekin pitäisi sitten olla pettäny juuri tuon pumpun kohdalta, siis sen yläpuolelta.
Voiko tuollainen siirtopumppu hajota niin, että alkaa vuotamaan jotenkin hassusti ylös päin???
Seuraava operaatio lienee tankin yläpuolen puhdistus ja sitä kautta ehkä selviää tuo vuotokohta.
PS. Hauska nyanssi tässä käynnissä oli, että dsl-arvot oli tasan 0. En tiedä miten on mahdollista, mutta putkesta ei tullu sauhua ollenkaan, pelkkää höyryä. Ajoin kyllä +20 kilsaa 4000 kierroksella ennen testiä. Ehkä poltti niin täydellisesti, että lukema tosiaan oli 0. Tai sitten katsurin testerissä oli joku vika. Tiedä sitten ... Lämmityspolkaisuilla kyllä tuli sauhua, mut sitten kun testeri oli paikallaan ei mitään.
