XM-Hannu kirjoitti:
Mutta eikö tehtaat teetä alihankintaosia useammassa paikassa. Jos yksi alihankkija ei vaikka lakon vuoksi pysty toimittamaan osia määräpäiväna, niin käytetään toista. Tai kolmatta.
Vaikka alihankkija ilmoittaakin olevansa vaikka Citroenin jousipallojen alkuperäisvalmistaja, ei se tarkoita, että tämä olisi ainoa alkuperäisvalmistaja.
Aika usein näin toimitaan ja varmistetaan osien saanti mahdollisten lakkojen tai muiden syiden takia. Saksan metallilakko opetti 80-luvulla aika montaa autonvalmistajaa tässä asiassa. Sitten on kuitenkin joitain osia joita tekee vain yksi valmista ja silloi voi tulla ongelmia kuten esimerkiksi C5:sen kohdalla oli nämä ekat surullisen kuuluisat ns. peltivanteet jotka oli pelkästän Michelinin tekeleitä. Muistaakseni myös COM2000:nen oli alussa yhden alihankkijan varassa.