|
Kirjoittaja |
Viesti |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 25.02.2009 22:50 |
|
black_van kirjoitti: onhan vani ihan hiton upea peli (silmä tottunut)  Niin, kaikkeen (lähes...paitsi se jääpuikkojuttu tietenkin) tottuu, en ollut alussa kovinkaan ihastunut vaniin, mutta siedätyshoito on tehonnut 
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 25.02.2009 22:57 |
Viestit: 2699
|
citrotar kirjoitti: black_van kirjoitti: onhan vani ihan hiton upea peli (silmä tottunut)  Niin, kaikkeen (lähes...paitsi se jääpuikkojuttu tietenkin) tottuu, en ollut alussa kovinkaan ihastunut vaniin, mutta siedätyshoito on tehonnut  Sekin kannattaa huomioida, että Vani on heikosti äänieristetty, jos vaikka vertaa TRS-malliin. Tosin, askaroimalla sitä saa paljon hiljaisemmaksi. Vaneja aina silloin tällöin putkahtaa myyntiin yllättävän pienillä kilometreillä ja hyväkuntoisina. "Suo siellä, vetälä täällä."
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 25.02.2009 23:27 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
citrotar kirjoitti: Paljonkohan vanin korotettu katto lisää polttoaineen kulutusta? Litran verran bensakoneella, epäilisin että puolisen litraa dieselillä? Itsellä oli 1,6 litrainen 1-pisteruisku, jolle berlinessä ilmoitettiin maantiekulutukseksi 6,5l/100km, itse pääsin sillä vanissa 7,5l/100km ihan yrittämättä pihistellä. Diesel vapaastihönkivänä automaattina vie siinä 6,5-7l/100km. Kaupunkiajossa saa bensakoneeseen lisätä 2 litraa, dieseliin litran noihin kulutuksiin.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
rmattila
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.02.2009 00:10 |
Viestit: 852 Paikkakunta: VT 2
|
r_a_n_u kirjoitti: Oliskohan tuohon kulutukseen jonkinlaisena selityksenä bensaVanin vaihdelaatikko? Semmoinen on tuossa omassa 1,77-litraisessa kilometrinnielijässäkin, ja silti mennään alle kuuden. Ruiskutus on kyllä säädetty nuukalle, ja ajo on isolta osin rauhallista maantieköröttelyä kakkostien päästä päähän, mutta isolta tuo ero silti tuntuu. Ajopäiväkirjamerkintöjä on kahdelta 1,9-Vanilta, yhdeltä 1,77-vanilta sekä vaimon 1,9-breakilta yhteensä reilusti yli puolen miljoonan kilometrin matkalta, ja harvassa ovat olleet yli 7 litran tankilliset. 600-700 km pruukaa olla tripissä tankilla käydessä, ja harvemmin sinne yli 40 litraa mahtuu. Bensakoneen laatikko ja 1,77 vapari on muuten asennetta vaativa yhdistelmä ajaa: nelosvaihteella loppuu koneesta kierrokset 80 km/h jälkeen, ja viitonen alkaa vetää vasta 90:n tienoilla. Jos maantiellä joutuu jostain syystä pudottamaan vauhdin kahdeksankympin alle, pitää odottaa seuraavaa alamäkeä ennen vitoselle vaihtamista. Mutta pienellä menee, se on pääasia.. 
Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka. http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/ http://alstuttu.org/
|
|
|
|
 |
wanhustiina
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.02.2009 00:46 |
Viestit: 309 Paikkakunta: Renko
|
Itse kun väännän liikenteessä 16 valve laiteella on bensa pihistys vähän niinkuin muiden homma. Tuon laatikossa välitykset on sillain että kun on 90 km/t on kierroksian sen 3000. Siinä sitä hermo lepää. Matkailuautona tuo kone ja dieselin laatikko ois kai se onni.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.02.2009 11:29 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
wanhustiina kirjoitti: Itse kun väännän liikenteessä 16 valve laiteella on bensa pihistys vähän niinkuin muiden homma. Tuon laatikossa välitykset on sillain että kun on 90 km/t on kierroksian sen 3000. Siinä sitä hermo lepää. Matkailuautona tuo kone ja dieselin laatikko ois kai se onni. 16 valve dieselin lootalla olisi varmaan hyytyisi maantiellä jokaiseen ylämäkeen, ellei kolmoselle vaihtaisi 1.9 GTi 8v dieselin lootalla voisi sitten taas olla ihan mukava. On se 8v vaan niiiin paljon kivempi citrotar kirjoitti: Niin, kaikkeen (lähes...paitsi se jääpuikkojuttu tietenkin) tottuu, en ollut alussa kovinkaan ihastunut vaniin, mutta siedätyshoito on tehonnut  Mitä? Vanihan on autoista komein. Tai no, ehkä jotkut CX Tissierit kilpailevat tästä tittelistä tehokkaasti Vanin kanssa. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.02.2009 12:11 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Höps, 16V beksissä on tosi kiva koneena. Kuin kaksi moottoria, 1000-3000 rpm voi huoletta antaa vanhalle äiteelle ajettavaksi ja sitten kun uskaltaa painaa +4500 rpm niin alkaa tapahtua On myös ollut 8-tappista (1,6 ja 1,9) käytössä vaikka tuosta 1,9 onkin jo toistakymmentä vuotta aikaa..
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.02.2009 14:45 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
Kaapelimies kirjoitti: citrotar kirjoitti: Paljonkohan vanin korotettu katto lisää polttoaineen kulutusta? Sehän vähentää kulutusta merkitsevästi varsinkin kesäaikaan. Pimeässä kun pitää munkin ajella.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.02.2009 15:41 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tane N. kirjoitti: Kaapelimies kirjoitti: citrotar kirjoitti: Paljonkohan vanin korotettu katto lisää polttoaineen kulutusta? Sehän vähentää kulutusta merkitsevästi varsinkin kesäaikaan. Pimeässä kun pitää munkin ajella. Ei se kesäaikaan mitään vaikuta. Ei minulla ainakaan Vanin katto ole mitenkään FZR:n kulutukseen vaikuttanut 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.02.2009 17:56 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
Tota, puhuin ehkäpä enempi omasta puolestani. Tämä Kaapelimieheltä ostettu vani (mallimerkki: Mixed) toimii kyllä kuin Suomessa tehdyn junan vessa, mutta ulkoinen habitus vaatii vielä silmän tottumista. Parinkymmenen vuoden kuluttua sitä voisi pitää jopa erikoisena. Tosin erottuuhan se jo nyt tiellä kulkevista munankeittimistä, mutta että edukseen  Joka tapauksessa hieno peli, vaikka väkisin. 
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.02.2009 19:05 |
|
laakeri kirjoitti: Mitä? Vanihan on autoista komein. Tai no, ehkä jotkut CX Tissierit kilpailevat tästä tittelistä tehokkaasti Vanin kanssa.  ZX on Maailman Kaunein Auto, ja jos onnistun löytämään Vanin, niin sitten mulla on lisäksi komein auto, unohtamatta talviunilla olevaa rättäriä, oliskohan se sitten upein. Kyllä naapurit silloin ovat varmaan kateellisia, heh heh  Edit: Toivottavasti en saa häätöä koko alueelta romuineni...
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 26.02.2009 21:32 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
citrotar kirjoitti: Kyllä naapurit silloin ovat varmaan kateellisia, heh heh  Edit: Toivottavasti en saa häätöä koko alueelta romuineni... Vähän samanlaiset fiilikset tässä minullakin, jänskätän aika paljon sitä päivää, kun uskallan vihdoin vanin ajaa tuohon tienposkeen parkkiin. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 00:27 |
Viestit: 2586 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
Tulsku kirjoitti: ..vanin ajaa...  Mitäh, joko se liikkuu  ? Tännenäyttämäänheti! Ja BX-Parque on pakollinen käyntikohde!
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
Amppman
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 00:45 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Kajjaani
|
Ja BX-Parque on pakollinen käyntikohde!. nimenomaan
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 09:04 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tane N. kirjoitti: Tota, puhuin ehkäpä enempi omasta puolestani. Tämä Kaapelimieheltä ostettu vani (mallimerkki: Mixed) toimii kyllä kuin Suomessa tehdyn junan vessa, mutta ulkoinen habitus vaatii vielä silmän tottumista. Parinkymmenen vuoden kuluttua sitä voisi pitää jopa erikoisena. Tosin erottuuhan se jo nyt tiellä kulkevista munankeittimistä, mutta että edukseen  Joka tapauksessa hieno peli, vaikka väkisin.  Vani on komia ja löytyy parkkipaikalta helposti (miksi ne kaikki muut autot katoavat sen ympäriltä?). Kaapelimiehen kauttahan kaikki maailman Vanit ovat kulkeneet. Sieltähän minun punainen paholaisenikin. 1.6 Si:nä tuli, TRS:n penkeillä tosin. Mutta olisikohan jo RSi, kun on keskuslukitus? Vielä kun saan sähköglaassit asenneltua, niin saa ne TRS:n ovipahvitkin paikoilleen... mistähän tuohon sävylasit ja sähköpeilit keksisi... Kaksiosaisena taittuvaa takapenkin selkänojaa siihen ei kyllä tule. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
aapo
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 09:16 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Villeneuve
|
Paras kuulemani määritelmä BX-vanista: Bertonen painajainen. 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 11:09 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
aapo kirjoitti: Paras kuulemani määritelmä BX-vanista: Bertonen painajainen.  Haha  Pitäisikin nyysiä vaikka jostain Astra Coupésta Bertone-merkki ja liimata se Vaniin... onhan sekin periaatteessa Bertonen muotoilema 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 13:27 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Kaapelimies kirjoitti: Tulsku kirjoitti: ..vanin ajaa...  Mitäh, joko se liikkuu  ? Tännenäyttämäänheti! Ja BX-Parque on pakollinen käyntikohde! Tietysti se liikkuu, ajamallahan se tänne nurkille ajettiin.  Leimassa se ei vain ole vielä, kun rahatilanne ei sitä vielä salli ja sopivasti on tässä muutto päällä jnejnejne. Parque kyllä kiinnostaisi kovasti, mutta tiedä sitten, riittääkö siviilirohkeus moiseen. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 14:46 |
Viestit: 3150 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tulsku kirjoitti: Parque kyllä kiinnostaisi kovasti, mutta tiedä sitten, riittääkö siviilirohkeus moiseen.  Miksei riittäisi..? Siellä on tullut itsekin käytyä niin Bx:llä kuin Xm:llä, ainoa ero oli että Xm:llä sai ajaa jonon perällä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 16:01 |
Viestit: 1589 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Ei siinä itse matkassa mikään (luottamus Vanin tekniikkaan on melko vahva), mutta se itse tapahtuma sitten...  Hirmuisesti uusia ihmisiä jne. Tunnustettakoon reilusti: meillä tuo perheen pää olisi jo lähdössä, mutta minä tässä nyt vielä pohdiskelen. 
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 16:08 |
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 17:24 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
citrotar kirjoitti: Älä siis aikaile sitikkakauppojen kanssa. Eikös täällä patongissakin ole vastikään pari komiaa ollut myynnissä - 16 automatiqué ja 16 soupapes?
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 17:26 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
12Soupapes
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 17:33 |
Viestit: 255
|
Toi ambulanssi kelpaisi minullekin. Eikä pyynti ole kuin 1000€ ja vielä jos oikein ymmärsin niin neuvoteltavissa....
Arkikäytössä: XM V6 A Pallas Berline -91 XM TurboD12 A Break -98 Xantia 2.0i aut Break -98
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: bx-katoava luonnonvara Lähetetty: 27.02.2009 18:31 |
|
laakeri kirjoitti: Älä siis aikaile sitikkakauppojen kanssa. Eikös täällä patongissakin ole vastikään pari komiaa ollut myynnissä - 16 automatiqué ja 16 soupapes? Tiedän mitä haluan: 1. sen on oltava punainen, manuaalivaihteinen. Mustakin voi tulla kyseeseen 2. töiden jälkeen ei huvita lähteä 4-6 tunnin ajomatkan päähän katsomaan, suuri osa kun on ollut noin kaukana. Silloin on jo pimeääkin, joten vain viikonloput käyvät 3. sen on oltava ajokuntoinen ja katsastettu 4. en halua varata näkemättä Seuraava kohde on jo näköpiirissä, saa nähdä tuleeko taaskin kamala petymys... En muista kenen allekirjoitus on "leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä", mutta sopis mullekin, saiskohan sitä lainata...
|
|
|
|
 |
|
|