|
Kirjoittaja |
Viesti |
Odyssee
|
Viestin otsikko: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 05.03.2010 18:56 |
Viestit: 60 Paikkakunta: akaa
|
Vihdoin sain aikaiseksi liittyä foorumiin ja muutaman kuvankin galleriaan 
xantia break hdi -00, bfg 1300 -83
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 05.03.2010 23:33 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Hyvä, että säkin tänne tulit, sulla on kuitenkin aito Citroenin moottori tuossa  . Hatun noston arvoinen teko tuoda suomeen yks BFG lisää  . Ps. tulpanjohtoja kait oltais tilaamassa, laitan sulle privaa  (muutkin Geesumiehet saa kysellä)
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 06.03.2010 02:10 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Törkeän hienoa todella hommata upeakuntoinen BFG Suomeen. Siinä on simppelin komea Gallian kukko. Onnittelut teosta! Nyt voi jo järkätä kokoontumisen kun näitä lienee vasta kaksi kappaletta.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 06.03.2010 10:08 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Mitenkäs noita kuvia pääsis näkemään? -linkki?
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 06.03.2010 10:38 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Komia on BFG. Asiaankuuluvasti erikoisen näköinen verrattuna "tavallisiin" saman aikakauden pyöriin. Tulevaisuuden kuvien lisäilyä varten sellainen vinkki, että "perinteinen" ja helppokäyttöisempi paikka citikoihin liittyville kuville on tietenkin unkin SitruunaGalleria.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 06.03.2010 10:49 |
Viestit: 2699
|
Sitikkapuoskari kirjoitti: Mitenkäs noita kuvia pääsis näkemään? -linkki? Täällä ne kuvatToisin sanoen: Kirjaudu sisään ja klikkaa vasemmalta yläkulmassa olevasta valikosta Kuvagalleria ja siellä sivu 3, jossa ne ovat viimeisinä. Sisäänkirjautumisen vaatii myös tuo linkki.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 06.03.2010 11:17 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Kiitos. Hiano peli- paljonkohan moiset maksaa- josko sitä vielä ostaisi prätkän 
|
|
|
|
 |
Odyssee
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 06.03.2010 21:17 |
Viestit: 60 Paikkakunta: akaa
|
Sieltä leboncoin:in kauttahan näitä löytyy, etelä Ranskasta on vain hyvin vaikeaa saada vastausta ainakin englanninkielisiin viesteihin. Katso myös täältä http://www.lva-moto.fr ,BFG-Clubin sivuilla on myös ilmoituspalsta http://bfg.asso.fr/ . Näillä alkuun, varaosia löytyy melko hyvin clubin kautta, vaatii jäsenyyden ja Bfg:n omistuksen.
xantia break hdi -00, bfg 1300 -83
|
|
|
|
 |
Odyssee
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 06.03.2010 21:20 |
Viestit: 60 Paikkakunta: akaa
|
Cikatti kirjoitti: Törkeän hienoa todella hommata upeakuntoinen BFG Suomeen. Siinä on simppelin komea Gallian kukko. Onnittelut teosta! Nyt voi jo järkätä kokoontumisen kun näitä lienee vasta kaksi kappaletta. Kiitos. Viime kesänä ei ehtinyt Keuruulla poiketa, josko nyt tulevana sitten.
xantia break hdi -00, bfg 1300 -83
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 06.03.2010 23:41 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
mtkoskin
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 07.03.2010 00:27 |
Viestit: 114 Paikkakunta: Piikkiö
|
Nyt ei kukaan saa suuttua ... Haluan kuitenkin kommentoida tätä ...
Mielestäni (huom. oma mielipide) tuo pyörä on ulkomuodoiltaan melkein yhtä ruma kuin jotkut bemarit. Ko. pyörän tekniikasta en tiedä mitään, joten sen jätän kommentoimatta.
Millainen pyörä on ajoltaan?
--- Nick *mtkoskin=new beeäx-td(*reqs); Xsara 2.0 HDi Aut. Break -02 Mondeo 2.0i Sedan -95 Vålvå 850 TDi STW -97
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 07.03.2010 01:53 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tosiaan, tuo koneen edessä oleva kuttaperkka on kauhea ja aika turha... Suurin osa citikoista on muutenkin rumia ja varsin jos oma kulkineisto on luokkaa citroen-volvo-ford-vulva.
Näistä makuasioista on vaikea tosiaan vängätä joten ei meloneita ja rantapalloja neniin. Prätkien ajo-ominaisuuksissa on hurjasti eroja... Olikos BFG-kuskillamme kokemusta muista pyöristä?
Mun kokemus on kauhian rajallinen, Monkey, Suzuki 650, Tunturi pappa, Honda CBX 1000. Paras on ollut Monkey ja sitten Pappa. Huonoin (orkkiksena) CBX mutta paranee kun saa uudet jouset taa ja täysin upgreidatun etupään jarruineen.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 07.03.2010 10:48 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
On kyllä pyörissä hurjasti eroja. Itse veikkaisin, että ei tuon aikakauden pyörä voi vaan olla hyvä. Itsekään en ole pahemmin eri pyörillä kyllä ajanut. Muutaman kevarin lisäksi vain CB 350S:llä ja FZR 1000 EXUP:lla. Kuitenkin pyörien tekniikka on kehittynyt huimasti tuossa 80-luvun aikanakin. Paras tähän mennessä ajamani pyörä mutkateille on ollut RG 125F Gamma. Tukeva, mutta painopiste riittävän ylhäällä ketterään kääntymiseen ja mielettömän hyvät jarrut. Nykyisellä FZR:llä tykkään kyllä ajaa, mutta jarrut ovat jonkin verran huonommat (no ehkä ne toimisivat myös yhtä hyvin kuin RG:ssä, jos painoa olisi saman verran eli 100 kg vähemmän). Kuitenkin FZR on mutkatiellä hidas ja raskas viedä, koska painopiste on alhaalla.
CB:ssä taas vanhanaikainen rakenne tuntui selvästi noihin kahteen verrattuna. Ajo-ominaisuudet olivat stereoperän ja "oikeinpäin" olevan heiveröisen keulan takia aika vaatimattomat. Jarrut eivät mitkään erityiset olleet, mutta letkut teräspunoksiksi päivittämällä ihan asialliset pyörän muihin ominaisuuksiin nähden. Painopiste oli huomattavasti FZR:ää korkeammalla. Veikkaisin tuolla kuitenkin ainakin itseni olleen mahdollista ajaa mutkatietä FZR:ää nopeamminkin, jos tuntee pyörän (lähinnä takajousituksen) rajat hyvin. FZR taitaakin olla parhaimmillaan, kun nopeusmittarin neula näyttää vähintään suoraan ylöspäin (yli 200 km/h). Ja onhan se 20-venttiilinen EXUP:lla varustettu kone hieno paketti.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Odyssee
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 07.03.2010 21:22 |
Viestit: 60 Paikkakunta: akaa
|
Terve! Ranskalainenhan on aina hyvä ajettava, BFG:n kuivapaino on 290kg, painopiste alhaalla ja pitkä akseliväli tekevät ajettavuudesta hyvän, tosin kankea käsiteltävä kaupungissa ja pyörän raskaus aina tuppaa yllättämään pysähdyttäessä. Mitä , muotoilu on hieno, vaikka onhan olemassa yksi äänestys, jossa ko. pyörä valittiin aikanaan maailman rumimmaksi sarjavalmisteiseksi... Pyöriä ei tällähetkellä ole muita lisäksi kuin vm.1977 BMW R75/7 muita on ollut Sporster 1200, Suzuki GS 850 -79, Vespa -58 ja Pannonia-62
xantia break hdi -00, bfg 1300 -83
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 07.03.2010 21:47 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tuo miun FZR ei paina kuin jotain 235 kg kait. Suoralla kulkee kuin juna ja kääntymiseen tarvitsee lentokentän. Matalalla oleva painopiste tekee tuossa ainakin sen, että tuntuu pysähtyessä kevyemmältä, kuin mitä 190 kg CB tuntui (oli paljon yläpainoisempi).
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 08.03.2010 02:19 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Jooh, tuossa Gallian kukossa on samaa tukevuutta varmaan matka-ajossa kuin 300 kg CBX:ssä... Unohdin elvistellä että olen kokeillut kerran vajaa tunnin MV Agusta F4:ää. Se on kuin heittäs keilakuulan ränniin ajotuntumaltaan ja nopeudella ei ole mitään väliä. Jos pyörä on liian hyvä ajettavaksi niin se itseasiassa muuttuu hengenvaaralliseksi. BFG:n "etu" on järkevä teho. Paljos siihen muuten on sitä ilmoitettu? Hupaa muuten kun nuo kaasarijalan pakokaasureiät on jätetty näkyviin. Se pakokaasulämmitys on Geesussakin täysin turha.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Odyssee
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 08.03.2010 21:11 |
Viestit: 60 Paikkakunta: akaa
|
Cikatti kirjoitti: Jooh, tuossa Gallian kukossa on samaa tukevuutta varmaan matka-ajossa kuin 300 kg CBX:ssä... Unohdin elvistellä että olen kokeillut kerran vajaa tunnin MV Agusta F4:ää. Se on kuin heittäs keilakuulan ränniin ajotuntumaltaan ja nopeudella ei ole mitään väliä. Jos pyörä on liian hyvä ajettavaksi niin se itseasiassa muuttuu hengenvaaralliseksi. BFG:n "etu" on järkevä teho. Paljos siihen muuten on sitä ilmoitettu? Hupaa muuten kun nuo kaasarijalan pakokaasureiät on jätetty näkyviin. Se pakokaasulämmitys on Geesussakin täysin turha. Tehoja on ilmoitettu 70 hv DIN, tiedä sitten mistä nuo ylimääräiset 5 tulevat GSA:han verrattuna, eroja vain pakoputkisto ja elektroninen sytytys. Ensimmäisissä, vuodelta -82 lähti pakokäyristä kiinteät putket kaasarinjalkoihin. Eipä näillä tämän ajan vehkeillä täysiä tehoja tule useinkaan käytettyä edes pienimmillä vaihteilla, fiilis ratkaisee. 
xantia break hdi -00, bfg 1300 -83
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: BFG:n kuvat kuvagalleriaan Lähetetty: 29.04.2010 23:20 |
Viestit: 5864 Paikkakunta: Lahti
|
|
|
|
 |
|
|