Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: kysymyksiä 01 pikacosta
ViestiLähetetty: 17.03.2010 22:12 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
kuskinpenkin istuimen vasen sivutuki on lissahtanut,passaako penkin alla olevat liittimet nyppiä irti toisistaan ettei sivu bäkki laukee? kun pitäs irrottaa penkki korjauksen ajaksi, meneekö systeemi vikatilaan siitä?



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kysymyksiä 01 pikacosta
ViestiLähetetty: 17.03.2010 22:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kyllä kärsii.........joku asia ellet ota toista akkukaapelia irti sieltä jakkaran alta. ja sitten kärsiin " ehkä " radion koodaus joten koodi ensin etsintään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kysymyksiä 01 pikacosta
ViestiLähetetty: 17.03.2010 22:51 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
juu sitä koordista ei tietoo,kai siinä mankussa sellanen on ehkä? siksi akkukaapelin irrottaminen hirvittää :roll:



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kysymyksiä 01 pikacosta
ViestiLähetetty: 17.03.2010 23:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
kun hommasit kotteron ,nii kai sait avaikoodin ja siinä mukana myös mahdollisen radiokoodin.. tosin sen koodin saat maahantuojalta myöhemminkin. mutta aika on oleellinen joten kun ruuvaat jakkaraa irti niin ota viimeiseksi ne liittimet ja erityisesti ne ORANSSISET liittimet. muut voit riipiä irti milloin vain.ja kun irroittelet sitä oranssia niin kissa pois lähettyviltä ja tamineet saavat olla semmoisia jotka eivät aiheuta staattista sähköä. muita voit käsitellä vapaasti. riski on pieni ,mutta on olemassa kuten noissa ydinvoimaloissa ja muussakin tieliikenteessä. en murehtisi liikaa. kun jakkara on irti niin kaapeli takaisin paikoilleen. kun aikanaan asennat takaisin niin taas nopeata toimintaa sähkökytkennöissä niin vikailmoitukset eivät häiritse. tää on tätä tietokonetekniikkaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kysymyksiä 01 pikacosta
ViestiLähetetty: 18.03.2010 17:44 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Jos se on orkkisradiolla niin ei siinä mitään koodeja ole, ainakaan 02 mallissa ei ole vaan on yhdistetty BSI poksiin.

Foorumin puolella on hyvä keskustelu mitä pitää tehdä kun picassosta otetaan akku irti ja kytketään takaisin. Vaatii vähän enemmän töitä kuin vanhemmat autot.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kysymyksiä 01 pikacosta
ViestiLähetetty: 18.03.2010 23:02 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
eipä löytynyt akkuasiasta juttua,mutta paljon muuta tarpeellista,täytyy etsiä vielä. putkahti mieleen myös semmonen asia että tuossa näkyy olevan "lohkolämmitin" öljypohjan kupeessa eli öljynlämmitin onkohan hdi koneeseen saatavana myös nestettä lämmittävää vastusta johonkin roppuun tai letkuun olis kiva kun olis kumpikin.



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kysymyksiä 01 pikacosta
ViestiLähetetty: 19.03.2010 00:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Jankos kirjoitti:
Jos se on orkkisradiolla niin ei siinä mitään koodeja ole, ainakaan 02 mallissa ei ole vaan on yhdistetty BSI poksiin.

Foorumin puolella on hyvä keskustelu mitä pitää tehdä kun picassosta otetaan akku irti ja kytketään takaisin. Vaatii vähän enemmän töitä kuin vanhemmat autot.



Tätä kai tarkoitettiin:

oikea menettely - akun irroitus ja uudelleen kytkentä

Älä koskaan vie akun lähelle avotulta tai kipinöitä, sillä ne voivat aiheuttaa akkuräjähdyksen. Akku sisältää laimennettua rikkihappoa, joka on voimakkaasti syövyttävää. Suojaa silmät ja kasvot aina, kun työskentelet akun lähellä. Jos happoa pääsee iholle, huuhtele kohtaa välittömästi runsaalla vedellä.

Toimenpiteet akun irrottamiseksi (3 minuutin sääntö).

Mikäli ajoneuvon akku on irrotettava, sammuta kaikki laitteet, sisävalot, radio, jne. sulje ovet jättäen kuljettajan ikkunan auki. Katkaise sytytysvirta ja poista avain sekä kaikki diagnisointilaitteet.

Odota täydet 3 minuuttia ennen kuin irrotat akun.

BSI:n pitää päästä SLEEP (=uni) moodiin eli power save moodiin. Älä koske tänä aikana mihinkään. Muista, että konepellin avaaminen herättää BSI:n mikäli autossa on hälyytysjärjestelmä.

Jos akku on konepellin alla, avaa konepelti ensiksi ja jätä se auki. C8:ssa akku voidaan irrottaa kuljettajan ikkunan kautta, irrota lattian peite ensin. (huom. Kuvat ovat pelkääjän penkin alla.) Irrota aina kaikki diagnostiikkalaitteet äläkä koske toisten ajoneuvojen laitteisiinkaan tuona 3 minuutin jakson aikana.

- Irroita akun johdot. Anna olla kun piuhojen irti 45min ajan.

Akun uudelleen kytkeminen

Jos ei tuotekohtaisissa ohjeissa muuta mainita, on BSI:n herättämiseksi aina noudatettava pehmeää buuttausta, jotta varmistutaan siitä ettei BSI korruptoi omaa ohjelmistoaan. Varmistu, että akun irroitus on tapahtunut oikein ja kuljettajan ikkuna on auki.

1. Kytke akku. ÄLÄ AVAA MITÄÄN OVEA.
2. Odota 10 sekuntia
3. Kytke ajovalot päälle sivuikkunasta (kuulet bong-äänen)
4. Kytke virta päälle mutta älä käynnistä autoa. Auton elektroniset järjestelmät tarvitsevat tämän ajan perusasetustensa
palauttamiseen. Odota pari minuuttia ja käynnistä auto.
5. Säädä monitoiminäytön asetukset (päivämäärä, kelloaika, kieli, välimatkan ja lämpötilan yksiköt).
6. Jos autossa kattoluukku, niin Kattoluukun turvalaite pitä sopeuttaa.
7. Sopeuta kaikki ikkunalasien turvalaitteet (sulkemisenesto) ja jaksotoiminen säätö.(ikkuna ala-asentoon ja pätkittäin ylös) sitten alas ja ylös.

HUOM: Jos mikä tahansa BSI:n ohjaama toiminne, kuten sisävalo, kytketään päälle BSI:n sisäisen toiminnan aikana, saattaa BSI rikkoa konfikuraation ja ohjelmistonsa.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: kysymyksiä 01 pikacosta
ViestiLähetetty: 20.03.2010 15:25 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
kiiiitos! olipas hyvät ohjeet.



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron