Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Four-Eye ! (=>rillipäille)
ViestiLähetetty: 18.03.2010 16:11 
Käyttäjän avatar

Tane N. kirjoitti:
PS. Puolituttu näyttelijä, joka esitti muistaakseni Instrun mainoksessa silmälääkäriä teetätti palkkiorahoilla itselleen silmäleikkauksen.

Tässähän on Ramsille ihan selvä vinkki, olisit harkinnut näyttelijänhommia vaihtoehdoksi työpaikkaa etsiessä. ;)

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 18.03.2010 16:12 
Käyttäjän avatar

Putkimies22 kirjoitti:
Pitäis kanssa päivittää ajovalot kun tuo vissiin olen minäkin aikuiseksi kasvamassa... Olen myös harkinnut laseria mutta jänistyttää.. :?
Laseria ei tarvitse jännittää. Homma oli ohi muutamassa minuutissa ja epämukavaa oloa kesti vain muutaman tunnin. Lähinnä roskan tunnetta silmässä. Minulla operoitiin tosin vain oikea silmä, joten hämäränäön heikkenemisestä on vaikea sanoa mitään. Siitä kyllä varoiteltiin mutta senkin pitäisi poistua noin puolessa vuodessa.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 18.03.2010 16:26 
Käyttäjän avatar

Tulsku kirjoitti:
Tane N. kirjoitti:
PS. Puolituttu näyttelijä, joka esitti muistaakseni Instrun mainoksessa silmälääkäriä teetätti palkkiorahoilla itselleen silmäleikkauksen.

Tässähän on Ramsille ihan selvä vinkki, olisit harkinnut näyttelijänhommia vaihtoehdoksi työpaikkaa etsiessä. ;)

Hei, kyllähän mä osaan näytellä. Jos ei osaa näytellä ei pärjää päivääkään asiakaspalvelussa ;) Pitäsköhän laittaa haku sisälle seuraavaa mainosta varten :D

Poissa

ViestiLähetetty: 18.03.2010 17:06 

39 vuotta lasit omistanu, nykyiset on tullu jo tiensä päähän :( hommattu -81 olen käyny hintoja kyselemässä niin halvin vaihtoehto maksaa 45€ linssi eikä edes tummene auringonvalossa automaattisesti niinkuin nämä tekee. Täytyy vissiin siirtyä takaisin piilareiden käyttäjäksi.. Mutta kun noita silmiä vaivaa krooninen kuivuus eikä ihan mikä tahansa linssi toimi koko päivää ongelmitta. Sangatkin on ihan mädät(juotettu monesta kohtaa) nykyään ei oikein ole valikoimaa sankojen suhteen,löytyy vaan näitä"aidanrako"malleja,isoja pyöreitä ei ainakaan täälläpäin ole tarjolla.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.03.2010 20:34 

Specksaversilta ostin kahdet monitekokakkulat 500 eurolla. Sis. näöntarkastus ym.

Poissa

ViestiLähetetty: 18.03.2010 22:14 
Käyttäjän avatar

Näitä edelliset lasit kun ostin niin Vaasassa maksoivat tuplat siihen mitä Jumbon Instrussa. Linssit oli samat. Pokat eri mutta samantyyliset kuitenkin.

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 19.03.2010 08:01 

Jopas keskustelua aiheutti tämä "avautuminen", hyvä. Näin pikkukaupungissa asuvana kun ei ole aina mahdollisuutta ja aikaa lähteä niihin "halpapaikkoihin". Ja sitten joutuu tyytymään noihin isoihin (ja kalliisiin) oman kylän liikkeisiin. Tuntuu jopa siltä, että silmälasien hinnat ovat nousseet nopeammin kuin katsastusmaksut. Ja se on paljon se :? Kyllä tässä ihan oikeesti seuraavat lasit täytyy hakea sitten vaikka kaukaa, sen verran tuo hintapolitiikka tuntuu oudolta.
Tosin samaan hengenvetoon sanon, että halvalla ei tässäkään tapauksessa saa hyvää.

PS. Asiat olisivat paljon helpommin ja halvemmalla hoidettavissa, jos laseissa olisi miinusta vaikka 1-3 välillä. Mutta kun asia ei ihan niin ole :cry:

"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
Poissa

ViestiLähetetty: 20.03.2010 01:26 
Putkimies22 kirjoitti:
Olen myös harkinnut laseria mutta jänistyttää.. :?

Ei satu, ei edes tunnu!!!

ViestiLähetetty: 20.03.2010 08:44 
Käyttäjän avatar

Kannattais varmaan tuon linkin kuljettajankin käydä Specsaversillä....

http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/2048122

Citroën 2CV AZ Berline -56
Poissa

ViestiLähetetty: 25.03.2010 18:46 
Käyttäjän avatar

aapo kirjoitti:
favoptic.fi

Perheessä hyviä kokemuksia.

Kiitos muistutuksesta. Melkein 2 vuotta edellisillä jo(?) ikää ja nyt vasta irtosi/happani ensimmäinen nenätyyny. Uudet paikallisesta optikkoliikkeestä joitakin euroja asennettuna. Nyt kuitenkin piti tilata uudet kun viime syksynä pyyhkäisin tasoitepölyä kuiviltaan pois ja heijastuksenestopinnoite otti itteensä.

Tuttu optikkoliikkeen myyjätyttönen minua taannoin valisti näistä muovilinsseistä: muovi on pehmeä joten se naarmuuntuu helposti -> laitetaan kovapinnoite jottei naarmuunnu -> hullut heijastukset -> laitetaan heijastuksenestopinnoite joka on taas pehmeä, joskaan ei niin herkkä kuin pelkkä muovi... Sitten taas tuo heijastuksenestokäsittely itsessään vaatii sen kovapinnoitteen alleen koska se ei paljaaseen muoviin tartu sitäkään vähää. Ei ole helppoa.

114 euroa näytti tulleen hinnaksi uusille samanlaisille. Aurinkolasit on edelleen ihan jees ja nythän nuo uudet sitten voi pitää pyhälaseina kun näistä erittäin käytetyistä vielä jotenkuten näkee läpi.

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2010 17:26 
Käyttäjän avatar

Itse kyllästyin kustantamaan kotimaisia marmoripalatseja kaupungin parhailla ja kalleimmilla kauppapaikoilla jo vuosia sitten ja olen hankkinut lasini HongKongista, http://www.optical4less.com/ on meikäläisen ja muutaman sukulaisenkin hovihankkija. Viime kesänä viimeksi ostin yhdet käyttölasit, pokat titaania ja linssit jotain premium-luokan optista ainetta, höyhenenkevyet huippupelit, olisko maksanut peräti 50€. Siis kotiin postitettuna. Olen ollut ihan onnessani kun keksin tuon putiikin, joka kerta kerta kun ostaa tuolta lasit, voi säästyneellä rahalla ostaa vaikka yhden sitikan lisää.

Arkikäytössä:
XM V6 A Pallas Berline -91
XM TurboD12 A Break -98
Xantia 2.0i aut Break -98
Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2010 21:18 

Omista laseistani tämän verran;

Likinäköä ja kaukonäköä on jonkin verran. Lasit on ollut nokalla parikymmentä vuotta.

Optikolla; Joo kyllä sulle pistetään kaksitehot, se on siinä 500-600 euroa...

Optikosta riippumaton silmälääkäri testaili (1.5 tuntia) muutakin kuin E-kirjaimia.... Vastaus: Et sä mitään laseja tarvitse jos et halua pilkkuja viilailla...

Eli optikkohomma Suomessa pelaa edelleen sen vanhan systeemin varassa missä kansalainen sai pistää verovähennyksiin apteekkikuitit ja silmälasit... Mitä väliiä mitä maksaa jos 31.12. maksaa

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 37 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2