|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 18.12.2009 01:53 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Sumarit voi olla "kuulit" mutta en vieläkään ole ymmärtänyt niiden tarvetta saati hyötyä. Mitä apua siitä on että sumussa, kovassa sateessa, ajaa sumarit päällä koska ne valaisee joka tapauksessa vain 5 metriä eteenpäin. Lienevät turhakkeista parhaimmat. Korkeintaa hyvät mökkitiellä jossa ajetaan 15 km/h.
Niin, liimasitko muuten ne kiveniskumuovit? Ovatko pysyneet?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 18.12.2009 10:20 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Mökkitiellä sumarit näyttää selvästi kaikki kohoumat, kivet ja kannot.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Ishmael
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 19.12.2009 11:34 |
Viestit: 343
|
Nätistihän nuo led-huomiovalot asettuvat vilkun alle Mie yritän virittää keltaisia Hellan huomiovaloja sumuvalojen tilalle, siis sinne kotelon sisälle. Saa nähdä koska ovat valmiit, kun ei viitsi pakkaseen mennä askartelemaan releitä sun muita eikä ole tallista tietoakaan, ehkä ensi kesänä...? En ole näemmä ainut, jonka pitää viritellä viimasuojaa kiinni enemmänkin kuin alkuperäisillä kiinnikkeillä 
"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 19.12.2009 14:17 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Niin minunkin mielestäni, siksi laitoinkin huolellisen fundeerauksen jälkeen Ja tuo yksi kiinnike oli särki, toisaalta nippari varmistaa ettei heti tipu tielle ja lennä ojaan. Oma ajatus oli (ennen noiden sumareiden löytämistä) laittaa siihen tyhjään paikkaan neljän ledin huomiovalot, olisi saanut "heittämällä" sinne koloon, vain sen raidallisen välimuovin poistamalla 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 27.12.2009 21:44 |
|
Hmmm - rautajousi uudessa avatarkuvassa  voisikohan tästä päätellä jotain... 
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 28.12.2009 16:45 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Polkupyörän satulan jouselta tuo näyttää,sallittanee.. 
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 07.02.2010 22:56 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Jatketaanpas täällä... Eli kyse moniurahihnan rullasta. Moottori siis 2,0i ja venttiileitä kahdeksan. Jälkikäteen Auto-Artikkelissa asennettu AC, joka on se syy miksi tämä kysymys. Kun ei tiedä kumpiko autossa on.  ACeellisiessa on eri rulla kuin ilman, mutta kumpikohan tämä mahtaa olla? Rullafirmojen kuvien perusteella erona on kiinnitys: ACeella rullassa on "mutterikanta" ja ilman ACeeta pelkkä reikä. Epäiys kohdistuu orkkikseen ACeettömän rullaan Ja tarkoitus vaihtaa jakopäähuollon yhteydessä tuokin. Ja ekskusemoit kuvan laadusta: tuonne ei oikein muu kuin känny mahdu. Samoin öljyisyydestä, tilanne korjataan oikeaoppisella pesulla keväällä 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 15.02.2010 19:51 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Nonni, konekin loppu ja öljysyöppö. Vasta 9tkm vaihdosta ja jo joutui lisäämään puolikkaan että päästään minimin päälle Ja se luvattu huohotinkaan ei ollut tukossa, onkos tässä nyt pahakin vika Edelliseen rullakyssäriin kaivataan sitten vieläkin tietoa...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 15.02.2010 20:51 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
puolilitraa öljyä? ja min-max väli jotain litra? eihän tuota vielä sanota edes "öljynkulutukseksi" ... ja itte en näissä iäkkäissä koneissa muutenkaan pitäisi paljoa päälle 5tkm vaihtoväliä juu_u, tarttee taas vaihtaa öljyt MustaKuukan moottoriin ja lootaan.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
r_a_n_u
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 15.02.2010 21:13 |
Viestit: 2699
|
Jos tuhansia kilometrejä on tapana ajella moottoriöljyn pinta alapuolella minimin, niin voipi se öljyn kulutus siitä nopsaan suurentuakin.
Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 15.02.2010 21:31 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
cxtb2 kirjoitti: puolilitraa öljyä? ja min-max väli jotain litra? eihän tuota vielä sanota edes "öljynkulutukseksi" ... Ironiaa Eihän halpa Citroen saati vieläpä XM vaan voi toimia, mutta kun tämä toimii. Ja tuo että nyt mennyt tuonkin verran on merkki siitä että vaihtoaika käsillä, mutta ensin pitää käydä vielä Hesassa ja Parkanossa. Ensi viikolla hellitään sitten 5W40'sellä & Purfluxilla. Lootaan vaihdetusta Redlinestä pelkkää hyvää kerrottavana: talvinotkeaa ja kolmosen kevyt krasahdus miedontunut.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Rengastin tänään kultani Lähetetty: 25.02.2010 00:32 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Eli palautin pidon ostamalla uudet nastahampaat eikun renkaat... Oli eilinen 760km reissu sen verran lipsua että ensi viikon pidempi matka on mukavampi ottaa varman päälle!
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Amppman
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 19.03.2010 14:32 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Kajjaani
|
Niin jatketaampas näitä kysymyksiä?? kuskinpuolen pyyhkiä lopetti toimintansa, tanko irti, kuinka korjaan, kuinka saan tuulilasin allaolevan muovin irti peilien edessä olevista muoveista. Niin oli unohtua tämä on se minun kehumani y4 
|
|
|
|
 |
Rychnowo
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 19.03.2010 20:16 |
Viestit: 199
|
Ensin otat ne peilien edessä olevat muovipalat irti. Särkemättä saa helpommin lämpösessä hallissa. Lähtevät muistaakseni painamalla alaspäin ja alareunaa varovasti ulospäin kampeamalla. Ovat vain väkäsillä kiinni, jotka useimmiten joku särkenyt, kun sitä liikesuuntaa on hiukan vaikea hahmottaa ennenkuin eka on kädessä irrallaan. Näiden alta kuitenkin löytyy 2 ruuvia per puoli sille isommalle palaselle ja konehuoneen puolella voi olla jäljellä yksi ruuvi muistaakseni keskellä, ellei joku ole jo käynyt roplaamassa.
|
|
|
|
 |
Amppman
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 20.03.2010 22:58 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Kajjaani
|
Kiitos ohjeesta, sain irroitettua nuo muovit mutta sain myös rikottua kumpaisestakin ne etummaiset väkäset(ei näytä vaikuttavan kiinni pysymiseen)  ja se pyyhkiän tangon kiinnityskin oli vielä hyvässä kunnossa, (mikähän lienee senkin sitten irroitanut) mietin kylläkin yhdessä vaiheessa että montakohan pulloa punkkua pitää juoda että tuollaisen kiinityksen keksii, siis niille muovipaloille, ei silti onhan tässä itsekin tullut jo saunan jälkeen muutama olut juotua 
|
|
|
|
 |
Joni2402
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 22.03.2010 21:32 |
Viestit: 215
|
tässä tuntuu niitä XM tietäjiä olevan ni kysäsenpä ohimennen -94 2.1td xantusta sen verran, missä lienee vika ku ei anna löpoölle painetta? onko pumppu pasana ja voiko korjata?
C5 break 2.0AT -05 ex xantia ´99 exclusive break
|
|
|
|
 |
Amppman
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 25.03.2010 12:34 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Kajjaani
|
Öö "tiisseleistä" en tiedä(en ole koskaan sellaita omistanut) mutta lisätäämpäs näitä "tyhmiä" kysymyksiä, kuinka vaihdan jousituksen keskipallot  ja jos jollain on operaattiosta jopa kuvia niin selkeytää asiaa todella paljon, henkilökuljetin alkaa vaikuttaa todellakin tojotalta
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 29.03.2010 22:42 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Alkaa Puikula olla siinä kunnossa että voisi tarjota inssille jo ihan säädetyn ajan alussa. Tänään fixasin pakoputken, keskipöntön sisäänmenoon uusi klemmari pastalla ja ulostuloon uusi trumpettilaippa. Korjauspala jostain 406-Pösösestä, kun itse pönttö oli kelpo Vielä pitää hakea päästölappu etukäteen jottei tule ikäviä yllätyksiä konttuurilla Sitten näkee pääseekö kyykyttämään inssiä: seisontajarru on varmasti sellainen että jollei tiedä tasan tarkkaan miten käytetään niin saa opettaa Ja pitäisiköhän valmiiksi laittaa rautajousimoodiin niin tuntuu sopivan epämukavalta 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Rychnowo
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 30.03.2010 04:45 |
Viestit: 199
|
Onko toi Amppmanin XM minkäikäinen, siis lähinnä onko jo vajoamisenestolla vai ilman?
|
|
|
|
 |
Amppman
|
Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä... Lähetetty: 30.03.2010 13:43 |
Viestit: 221 Paikkakunta: Kajjaani
|
Juu on  se -95 eli y4 ja on vajoamisenesto
|
|
|
|
 |
|
|