Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 29.03.2010 20:22 

Viestit: 181
Xm td 2,1 -98 sähköt sekoilevat oikein kunnolla. Aivan yllättäen olivat virrat häipyneet akusta niin ettei lähtenyt ilman kaapeleita käyntiin. Käyntiin lähdettyä kävi ropöttämällä (ehkä kolmella pytyllä) ja sähköt olivat täysin sekaisin. Kierroslukumittari ei toiminut, nopeusmittari pomppi jos laittoin vilkun päälle, varoitusvalot (abs, turvavyön varoitusvalo, ja joku kolmas paloivat, puhallin ei toiminut kuin ajoittain jne. Aikaisemmin ei juurikaan ole ollut ongelmia kuin joskus puhaltimen ja nopeusmittarin toiminnan osalta. Mikähän tuli?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 29.03.2010 21:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Sähkön puutetta?
Mittasitko jännitettä kun auto kävi? Huono jo akun navoilla = akku sökö. Huono laturin takana = ei lataa. Huono korin maapisteessä = maavika.
Dieselihän raksuttaa joten kuten vaikka voltit olisi tosi pienissä, kun kipunaa ei tarvi tehdä sähköllä.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 29.03.2010 21:35 

Viestit: 181
En vielä mittaillut kun oli täysi työ saada auto kotipihaan. Laitoin yöksi lataukseen. Akkulaturin mukaan akku täysin tyhjä. Täytyy katsoa huomenna tilannetta. Jos akku sökö niin on loppunut täysin varoittamatta. Johtuukohan kaikki tuo virtahässäkkä vain virran puutteesta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 30.03.2010 08:57 

Viestit: 1729
Paikkakunta: Nousiainen
Itselläkin on jo muutaman kerran auton akku tullut tiensä päähän täysin varoittamatta.
Molemmilla kerroilla edellisenä päivänä startti pyöritti täysin normaalisti, mutta seuraavana päivänä ei enää kuulunut kuin naks naks...
Veekuukka XM:ssä kun tuli kesken reissun laturi tiensä päähän ja akku näin ollen ajon aikana tyhjeni jolloin oli auton sammuessa oireena varoitusvalojen sinffonia kojetaulussa. En muista miten muut mittarit reagoivat.



Ai mää vai...
1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 30.03.2010 09:24 

Viestit: 307
Minulla hyytyi ensin radio, sitten alkoi airpagin merkkivalo palaa,sitten moottorin vikavalo ja lopuksi mittaridisko. Syyksi paljastui tiensä päähän tullut laturi. (Auto xm).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 30.03.2010 20:03 

Viestit: 181
Akkuliikkeessä tarkastettiin akku ja pitäis olla vielä kunnossa. Akku purkautuu tyhjäksi noin puolen tunnin ajon jälkeen. Mittarivalo ym. sähköshow näyttää liittyvän virran vähyyteen sillä akun latauksen jälkeen kaikki vähän aikaa ok. Huomenna vien autosähkökorjaamoon vian etsintään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 31.03.2010 07:53 

Viestit: 65
No maadoitus ongelmaltahan tuo selvästikkin kuulostaa,,tuo huono maadoitus tuhoaa myös ennen pitkää laturin,,,eli maadoitukset kuntoon,, siinä on ne tärkeimmät maadoitukset vasemmalla ja oikealla sisälokasuojan reunoilla akku ja ruisku boksin takana,,ja moottorin ja korin välinen kaapeli kuntoon tarkista myös akkukaapelikenkien kiinnitys kaapeliin,,, (luetun tekstin ymmärtäminen lukijan omallavastulla )


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 31.03.2010 08:41 

Viestit: 909
Kadett D:ssä (Boschin) laturin hiilet olivat loppu niin, ettei latauksen merkkivalo palanut vaikka akku tyhjeni ajaessa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 31.03.2010 08:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Laturis on levinnyt, ei sen kummempaa. Mulla taitaa olla nurkissa ehjä TD:n laturi.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 31.03.2010 13:27 

Viestit: 181
Laturihan siinä oli loppu. Ei tosiaan varoitellut mitenkään esim. laturin valolla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 31.03.2010 14:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Mittaa ja vertaa silti noita jännitteitä akun navoilla ja muualla (laturi/maapisteet) niin selviää kuinka pahoja vastutsuksia niissä on!



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 31.03.2010 20:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
XM:n laturi leviää täysin muista autoista poikkeavalla tavalla. Nuo oireet oli juuri niitä. XM:n latausvalo on ihan vitsi. XM kannattaa varustaa jännitemittarilla, vois olla kätevämpi. Kun laturi on kuollut niin akku vain purkaa hiljalleen ajossa ja latausvalo ei pala :( lopulta koko roska sekoilee ja alkaa hyytyä.
Jännitemittari ainakin vois varoittaa vähän aiemmin laturin kuolemasta.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 31.03.2010 23:21 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Pasis kirjoitti:
Kadett D:ssä (Boschin) laturin hiilet olivat loppu niin, ettei latauksen merkkivalo palanut vaikka akku tyhjeni ajaessa.

Merkkilamppu ei voikaan palaa, jos hiilet finito. Koska merkkilampun virta kulkee juuri hiilien kautta ankkurille, antamaan herätteen, sen pienen magnetoinnin, jotta lataus voisi yleensä alkaa. Usein on merkkilampun rinnalle kytketty jokin vastus, ettei polttimon palaminen jättäisi latausta alkamatta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 01.04.2010 08:34 

Viestit: 909
ealab kirjoitti:
Pasis kirjoitti:
Kadett D:ssä (Boschin) laturin hiilet olivat loppu niin, ettei latauksen merkkivalo palanut vaikka akku tyhjeni ajaessa.

Merkkilamppu ei voikaan palaa, jos hiilet finito. Koska merkkilampun virta kulkee juuri hiilien kautta ankkurille, antamaan herätteen, sen pienen magnetoinnin, jotta lataus voisi yleensä alkaa. Usein on merkkilampun rinnalle kytketty jokin vastus, ettei polttimon palaminen jättäisi latausta alkamatta.


Ei vaan ole tuollaisesta merkkivalosta paljon iloa. Merkkivalo ei pala silloin kun laturi toimii, eikä silloin kun laturi ei toimi. :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 01.04.2010 09:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Yleensä se merkkivalon hiili nyt kuitenkin kuluu hitaammin kuin se toinen, johtuen sähvön määrästä.
Ja onhan se hienoa kun merkkivaloja on kuin joulukuusessa, vielä kun ne saisi vilkkumaan italialaisten autojen tapaan :mrgreen:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 01.04.2010 14:07 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
zX-files kirjoitti:
Yleensä se merkkivalon hiili nyt kuitenkin kuluu hitaammin kuin se toinen, johtuen sähvön määrästä. Ja onhan se hienoa kun merkkivaloja on kuin joulukuusessa, vielä kun ne saisi vilkkumaan italialaisten autojen tapaan :mrgreen:


ealab lisäsi tähän: Aprilliä!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM sähköt sekosivat
ViestiLähetetty: 02.04.2010 01:46 

Viestit: 181
Hyvin toimii nyt ja katsastuksesta heittämällä läpi!


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: