Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen
ViestiLähetetty: 04.04.2010 15:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Onkos kukaan miettinyt/selvittänyt, miksi vain 3,4 pyttyjen pakoaukkoon pääsee öljyä :o Olen nyt nähnyt useamman kannen ja kaikissa on tuhti annos karstoittunutta öljyä, näissä kaikissa on kuitenkin 1,2 pyttyjen kohdalla pakoaukot OK
Huohotinhan sijaitsee, juurikin 3,4 pyttjen välissä venttiilikopassa, voisiko se aiheuttaa moista? On mielestäni hyvin todennäköistä, ettei öljyä(sitä nättiä sinistä savua) kulkeudu pakoputkeen, kuin näiden kahden kaverin kautta! Istukat, kumit ja/vai kannentiiviste, mutta miksi juuri näiden pyttyjen kohdalta?
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen
ViestiLähetetty: 04.04.2010 17:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Tarkoitetaan tietenkin, vauhtipyörän puoleisia sylintereitä! ;) Eli 1 ja 2 :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen
ViestiLähetetty: 04.04.2010 19:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
polttaa öljyä noitten ohjureitten kautta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen
ViestiLähetetty: 04.04.2010 20:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Esa66 kirjoitti:
Tarkoitetaan tietenkin, vauhtipyörän puoleisia sylintereitä! ;) Eli 1 ja 2 :mrgreen:
Ajoneuvokäytössä mäntämoottorien sylinterien numerointi kyllä aloitetaan normaalisti voiman ulosoton vastakkaisesta päästä, eli kyllä nuo ovat 3 ja 4. Tosin se on vain vakiintunut käytäntö ja saksalainen DIN-standardi. Ei sitä ole ranskalaisen pakko noudattaa... ;)



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen
ViestiLähetetty: 04.04.2010 21:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
svc kirjoitti:
Esa66 kirjoitti:
Tarkoitetaan tietenkin, vauhtipyörän puoleisia sylintereitä! ;) Eli 1 ja 2 :mrgreen:
Ajoneuvokäytössä mäntämoottorien sylinterien numerointi kyllä aloitetaan normaalisti voiman ulosoton vastakkaisesta päästä, eli kyllä nuo ovat 3 ja 4. Tosin se on vain vakiintunut käytäntö ja saksalainen DIN-standardi. Ei sitä ole ranskalaisen pakko noudattaa... ;)

Niin. Tämähän ei ole DIN-standardin mukainen eikä saksalainen tuote. Nyt tosin selvisi syy siihen Volvon ja Renaultin yhteistyökuorma-automoottorin hassuun sylinterinumerointiin. Volvolla 1 on aina ollut jakopään päässä ja Renaultilla (ranskalaisittain) vauhtipyörän päässä. Ensimmäisessä yhteistyönä suunnitellussa moottorissa sitten olikin ykkönen tyhjässä päässä ja jakopää vauhtipyörän kanssa samassa päässä...

Kokemjne totesi saman kuin alkuperäinen kysyjäkin mutta kysymys jota mielestäni tässä kysyttiin oli että miksi "aina" nuo 2 sylinteriä.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen
ViestiLähetetty: 04.04.2010 22:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
juu. ja nyt viimeistään on opittava ,ettei ranskis tee KOSKAAN mitään totutulla tavalla joka on tyypillisesti std. siksi sylinterienkin numerointi aloitetaan kytkinkopan puolelta. ( en uskaltanut sanoo ,lootan puoleisesta kun loota voi olla missä vaan ) :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: TU3 kansien 3,4 pakoaukon karstoittuminen
ViestiLähetetty: 05.04.2010 12:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
RPekka kirjoitti:
Nyt tosin selvisi syy siihen Volvon ja Renaultin yhteistyökuorma-automoottorin hassuun sylinterinumerointiin.

D13..? :shock:



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: