|
Kirjoittaja |
Viesti |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 26.02.2009 14:43 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
Näillä hinnoilla auton katsastaa jo ihan mielellään.Noh. Ei kai nyt sentään mielellään. 
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 26.02.2009 14:54 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Tolla Joensuun hinnalla KANNATTAA lähteä ajamaan Tuusulasta riisselillä. Täällä kun on savukaasuineen yli 80 eur niin säästöhän on melkein 55 euroa ja sillä rahalla ajaa just aikas liki sen 800 km joka mulla olis ettiistakainen matka.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 26.02.2009 15:05 |
Viestit: 1492
|
Cikatti kirjoitti: Tolla Joensuun hinnalla KANNATTAA lähteä ajamaan Tuusulasta riisselillä. Täällä kun on savukaasuineen yli 80 eur niin säästöhän on melkein 55 euroa ja sillä rahalla ajaa just aikas liki sen 800 km joka mulla olis ettiistakainen matka. Olisi ainakin karstat palanut pakokaasutestiin mennessä, jos 400 km ajaisit ennen sitä 
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 26.02.2009 15:20 |
|
51 euroa tuli maksettua tänään paperista, jossa luki: vikoja tai puutteita ei havaittu. Päästötoditus oli hankittuna muualta.
|
|
|
|
 |
xantiano
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 27.02.2009 14:00 |
Viestit: 327
|
Miksi ei kannattaisi tinkiä? Samalla kun tilaa ajan niin voi kysäistä tiukan hinnan. Minua tinkimiseen kehoitti katsastusaseman omistaja. 10e lähti hinnasta pois pelkällä kysymällä eli tuntipalkka oli kohtuullinen 
[*]Xantia turboD vm 97 485 000km R.I.M[*] Xantia hdi vm 2000 243 000 km
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 27.02.2009 14:43 |
|
...ei vaan taida onnistua kaikilla asemilla...
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 27.02.2009 15:39 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Olisi ainakin karstat palanut pakokaasutestiin mennessä, jos 400 km ajaisit ennen sitä "
Iteasiassa ne paloi jo. Laiton desin MEK:iä ja 8 litraa riisseliä liki tyhjään tankkiin ennen erästä reissua ja ajoin tasakaasulla noin 100 km jonka jälkeen tankkasin täyteen. Suuttimet putsaantu aika rajusti piestä yms yms. Nyt kun tekee polkaisun niin se alkusudenhäntä jää tulematta. ÄLKÄÄ kokeilko tätä kotona uudempaa diisseliin. Jos nykypumppu saa tipan MEKkiä niin sille voi kertoa hyvästi. Mutta tommonen vanha Roto joka tekee muutama baarin (kait reilut 25) ei ole moksiskaan pikku myrkyttelystä.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
12Soupapes
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 28.02.2009 01:46 |
Viestit: 255
|
MEK = metyyli-etyyli-ketoni = butanoni, menikö se oikein? Ei taida olla ihan maitokauppatavaraa.
Arkikäytössä: XM V6 A Pallas Berline -91 XM TurboD12 A Break -98 Xantia 2.0i aut Break -98
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 28.02.2009 09:48 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Cikatti kirjoitti: Tolla Joensuun hinnalla KANNATTAA lähteä ajamaan Tuusulasta riisselillä. Täällä kun on savukaasuineen yli 80 eur niin säästöhän on melkein 55 euroa ja sillä rahalla ajaa just aikas liki sen 800 km joka mulla olis ettiistakainen matka. Onpa halpoja kilometrejä kiisselillä sitten tosiaan. Bensavehkeillä melko tavanomaisilla ajomäärillä kulut ovat helposti yli 20 snt/km. Edellisellä konepyörällä sain muutama vuosi sitten laskettua kuluiksi 12 snt/km, kun kulutus oli 3 l/100 km ja vakuutkset melko olemattomat, eikä esim. katsastusta tietenkään. Varaosiakaan ei paljoa mennyt ja vain 1½ rengasta vuodessa, vuotuinen ajomäärä 10 Mm. Sillä olisi siis maksanut arviolta vain satasen käydä Tuusula-Joensuu-Tuusula ajamassa...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 28.02.2009 22:23 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
12Soupapes kirjoitti: MEK = metyyli-etyyli-ketoni = butanoni, menikö se oikein? Ei taida olla ihan maitokauppatavaraa. Jep just näin se on. Taitaa saada apteekista. Mahoton myrkky, auton maalitkin sulaa alta jos rätillä pyyhkäsee maalipintaa. Laakeri, ajoin just CX TRD II:lla 970 km tankillisella joka on 67 litraa ja 67 litraa maksaa vain 60 euroa niin silloin 55 eurolla todella KÄY Joensuussa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
janteros
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 01.03.2009 00:01 |
Viestit: 56
|
En löytänyt tuolta vertailusivuilta vertailukriteeriä "halvin rekisteröintikatsastus". Olis hyvä jos olis tuollainenkin vertailu, jossa mukana kaikki esim. käytettynä maahantuotavan vekottimen rekisteröintikatsastuksen kulut. Taidan laittaa palautetta. Vinkkejä saa laittaa. Pikaselauksella noissakin hinnoissa sikaheittoja.
DS4 Hdi165 -12
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 01.03.2009 13:21 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Cikatti kirjoitti: Laakeri, ajoin just CX TRD II:lla 970 km tankillisella joka on 67 litraa ja 67 litraa maksaa vain 60 euroa niin silloin 55 eurolla todella KÄY Joensuussa. Wau. Kerros nyt muillekin, miten ajetaan ilman että mikään muu kuin diesel/bensa kuluu? Meikäläisellä on aina kilometrien myötä öljynvaihto, renkaidenvaihto, LHM:n vaihto, nivelten vaihdot jne lähestyneet. Ja pahimmillaan ajokin arvokin laskee kilometrien myötä jonkin verran (sitä ei kyllä pahemmin tarvi vanhoissa sitikoissa huomioida).
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 01.03.2009 20:38 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
laakeri kirjoitti: Kerros nyt muillekin, miten ajetaan ilman että mikään muu kuin diesel/bensa kuluu? Polttoaine on se ainut kuluerä joka kuluu. Nivelien ja muiden ns. kulutusosien vaihto taas on harrastus kuten se autolla ajaminenkin. Autot kun tykkää että niillä ajetaan niin loppupelissä saattaa olla että joidenkin osien vaihto tulisi kuitenkin samassa ajassa vastaan vaikka auto seisoisi pihassa.
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 02.03.2009 09:22 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
RPekka kirjoitti: Polttoaine on se ainut kuluerä joka kuluu. Nivelien ja muiden ns. kulutusosien vaihto taas on harrastus kuten se autolla ajaminenkin. Samalla tavallahan se polttoaine ja katsastuksetkin sitten menevät sen harrastuksen piikkiin. Eli periaatteessa "ilmaista" koko touhu. RPekka kirjoitti: Autot kun tykkää että niillä ajetaan niin loppupelissä saattaa olla että joidenkin osien vaihto tulisi kuitenkin samassa ajassa vastaan vaikka auto seisoisi pihassa. Jep, siksi jätinkin kiinteät kustannukset eli vakuutukset ja katsastusmaksut mainitsematta. Toki jos riittävän vähän tulee ajosuoritetta aikayksikköä kohden, alkaa osa kulutusosien vaihdoista ym siirtyä ajosuoritesidonnaisista vaihdoista aikasidonnaisiin. Lyhyesti yhteenvetona: ei se Tuusulasta Joensuuhun katsastusta varten ajaminen todellisuudessa halvemmaksi tule, kuin Tuusulassa katsastaminen. Todennäköisesti tulee maksamaan enemmän, mutta saahan siinä lisää harrastamista ja ylimääräistä vapaa-aikaa kulutettua...
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Tane N.
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 02.03.2009 10:35 |
Viestit: 372 Paikkakunta: Järvenpää
|
Katsastushan voisi olla osa lomareissua. Tosin pitäää olla varma, etteivät nappaa autoa ajokieltoon jossain monen sadan kilometrin päässä. Toisaalta voisin keksiä muitakin lomanviettotapoja kuin katsastus. Listatsta tulisi kilometrien pituinen. Täällä etelässäpäin tuntuvat hinnat olevan melko tasaisen kalliita riippumatta asemasta.
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 02.03.2009 11:55 |
Viestit: 1492
|
Tane N. kirjoitti: Katsastushan voisi olla osa lomareissua. Tosin pitäää olla varma, etteivät nappaa autoa ajokieltoon jossain monen sadan kilometrin päässä. Toisaalta voisin keksiä muitakin lomanviettotapoja kuin katsastus. Listatsta tulisi kilometrien pituinen. Täällä etelässäpäin tuntuvat hinnat olevan melko tasaisen kalliita riippumatta asemasta. Hmmm. olisikohan tuossa bisneksen paikka? Jos ostaisi jostain edukkaasti vanhan autojenkuljetus rekan ja alkaisi kuskaamaan eteläsuomalaisia "katsastuslomalle" halpojen katsastushintojen paikkakunnille  Tai vielä parempaa palvelua siten, että hakisi auton kotipihasta, käyttäisi katsastuksessa ja palauttaisi takaisin asiakkaan kotipihaan. Välistä vetäisi tottakai pienet provikat 
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 02.03.2009 13:17 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Tirehtööri kirjoitti: Hmmm. olisikohan tuossa bisneksen paikka? Jos ostaisi jostain edukkaasti vanhan autojenkuljetus rekan ja alkaisi kuskaamaan eteläsuomalaisia "katsastuslomalle" halpojen katsastushintojen paikkakunnille  Tai vielä parempaa palvelua siten, että hakisi auton kotipihasta, käyttäisi katsastuksessa ja palauttaisi takaisin asiakkaan kotipihaan. Välistä vetäisi tottakai pienet provikat  Ideana varsin hyvä. Harmi vaan, että nykyään pitää käydä niitä kaikenmaailman kursseja, että saa "ammattimaista" ajoa suorittaa, ei pelkkä kortin voimassaolo riitä kuin huviajeluun 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 02.03.2009 14:04 |
Viestit: 2817
|
Tänään sai Saara uuden leiman ilman vikoja. olikohan 48 euroa kun käytin paikkana K1 Heinola. toki oli toi postin tuoma päästömittaus 0,- mukana.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 03.03.2009 01:24 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Wau. Kerros nyt muillekin, miten ajetaan ilman että mikään muu kuin diesel/bensa kuluu? "
No varaosia on liiteri täynnä ja edelliset CX:t on osin purettu muutenkin niin ja myyty osina että niiden hinta onsaatu jopa takas. Mm Ostin ylinhintaan CX TRD Famin 2004 (maksoin 1700) ja myin siitä 50 000 km ajon jälkeen 1700 eurolla osia.
Mutta on noita purkuosia jäänyt niin nurkkiin muutekin että kun ne vaihtaa ite niin ei sekään maksa. Pyh, suurin kustannus harrastajan autoilussa on polttoaine ja riisselivero.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 05.03.2009 11:02 |
Viestit: 5690 Paikkakunta: Lahti
|
Ensimmäisenä aamulla konttorilla ja läpi meni vaikka vähän joutui selittämään Takajarrut vähän ilmausta vailla ja viivettä molempiin suuntiin, valot näytti alas mut niin koko autokin, korkeussäätö on vähän reistaillut muutenkin, risaa toista vilkun merkkivaloa ei edes huomannut 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
Ishmael
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 05.03.2009 11:55 |
Viestit: 343
|
...eikä ilman leimaa ajaminen mikään "kamala" rikos ole, mielestäni, jos auto on muuten asiallinen: vakuutukset ja verot sekä tekninen kunto renkaita myöten ok - tämänhän voi tehdä vaikka protestina korkeita katsastusmaksuja vastaan Tässä maassa tehdään paljon suurempiakin rikoksia. Kuin että "unohdetaan" yx leima sinne tai tänne.
"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
|
|
|
|
 |
citrophoros
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 05.03.2009 21:47 |
Viestit: 385 Paikkakunta: Etelä-Pirkanmaan seutukunta
|
Kauppalehden verkkosivulla 5.maaliskuuta 2009 löytyi alla oleva linkki, josta selviää erimallisten ja eri-ikäisten automallien hylkäysprosentit katsastuksessa: https://www.a-katsastus.fi/sauk/tilasto2.pdfHyvin kiinnostavaa luettavaa, vanhoille C5:lle paha pala on ODB-mörkö!
25 C5 X PureTech 225 21 C4 PureTech 130 19 C3 Aircross 110 15 C4 Aircross 1,6i 12 C4 VTi 120 Exclusive 05 C4 1,6i 16v VTR coupé 03 C5 2,0i 16v SX berline 98 Xsara 2,0i VTS coupé 95 ZX 1,9i Volcane berline 93 BX GTI berline 91 Visa 14 TRS berline
|
|
|
|
 |
peltipolvi
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 05.03.2009 22:30 |
Viestit: 683 Paikkakunta: KUOPIO
|
Xantulle tänään leima moitteitta  Kuopio/Sorsasalo; katsastus + päästöt 40€
Volvot V70/V50 exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 24.03.2009 23:28 |
Viestit: 1128
|
Xantialle hain leiman tänään. Lempäälän autokatsastus 39 euroa, päästöpaperin hain aiemmin kaasutinhuollosta 15 euroa. Hyvä ja ystävällinen palvelu. Kokeili korkeussäätöäkin. Autosta tosin jäi perä ala-asentoon, säätimen vivuston jumituksen vuoksi. No kävin itse tökkäämässä karan päästä perän ylös. Katsastaja toi ystävällisesti pullon sprayrasvaa, niin rasvasin samalla vähän vivustoja. Onneksi en laittanut vaimoa asialle. Piti vaihtaa pari polttimoa ennen kuin kehtasi viedä tarkistukseen. Muuten huomautuksitta, mutta repsikan puolen alapallossa alkavaa väljää ja koiranluusta suojakumi rikki.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Kävin katsatuksessa Lähetetty: 25.03.2009 00:42 |
Viestit: 1199 Paikkakunta: Ilmajoki
|
citrophoros kirjoitti: Kauppalehden verkkosivulla 5.maaliskuuta 2009 löytyi alla oleva linkki, josta selviää erimallisten ja eri-ikäisten automallien hylkäysprosentit katsastuksessa: https://www.a-katsastus.fi/sauk/tilasto2.pdfHyvin kiinnostavaa luettavaa, vanhoille C5:lle paha pala on ODB-mörkö! Ei vaan mörkö on inssien mittarit jotka puhuu saksaa ja nää autot ranskaa 
|
|
|
|
 |
|
|