Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM:n sähköhäiriö
ViestiLähetetty: 07.04.2010 06:30 

XM:n ( -95, Berline,man.) sulake nr 27 ( mittarivalaistus, äänimerkki, sisävalaistus...., 20 A )
paloi ovea avattaessa ja uusi palaa paikalleen laitettaessa, olkoon ovi auki tai kiinni.
Kello / ulkolämpötilan näyttö myös pimeni, mittarivalaistus toimii. Voisiko aiheuttaja olla
sisävalon ajastin-himmenin ( sijainti ?), ulkolämpötila-anturi...? Siis, olisko vinkkejä ?
t. Ossi

Poissa

Viestin otsikko: Re: XM:n sähköhäiriö
ViestiLähetetty: 07.04.2010 13:57 

Otappas oven sisävalokytkin pois ja suihkuttele siihen crc:tä.
Itselläni jäi talvella sissävalopalamaan vaikka ovi oli kiinni, ja aamulla akku tyhjä.
CRC autoi kun sumutteli ja liikutteli kytkintä edestakaisin.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.04.2010 22:30 
Käyttäjän avatar

Aika eksoottiselta kuulostaa, jos sisävalokytkimen hapettuma polttaa 20 ampeerin sulakkeen. Itse en ehkä tuollaista vikaa ihan ensimmäiseksi epäilisi syylliseksi.

VW Passat B7
Poissa

ViestiLähetetty: 08.04.2010 21:42 

Oikeassa olet laakeri !
Tuli luettu huolimattomasti, sitäpaitsi ovikytkimet toimivat minus puolella, eli sieltä ei tule runkoon oikosulkua.
20 A sulakkeen palaessa on tosiaan hyvä oikosulku , ei muuta kuin etsimään himmennintä ja poistamaan komponettia yksi kerrallaan pois !
Onneksi itse olen päässyt XM:n sähköjen kanssa helpolla, ei tarvinnut vaihtaa kuin kaikki konehuoneen johtosarjat (tämä oli kannustus).

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ]