|
Kirjoittaja |
Viesti |
timop
|
Viestin otsikko: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 07.03.2010 14:30 |
Viestit: 10
|
Hankin netistä löytämäni Geesun tammikuussa ja projekti on saatu käyntiin. Pieniä puutteita vielä on, mutta ei mitään ylitsepääsemätöntä. Kesällä olisi tarkoitus näyttää autolle öljysoraa. Kuvia lisää kuvablogissa. http://kuvablogi.com/blog/27138/1/
Liitteet: |

gs1.JPG [ 14.83 KiB | Katsottu 19328 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
xxsD
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 07.03.2010 17:17 |
Viestit: 21 Paikkakunta: Uurainen
|
Tästä tulee kyllä TOSI hieno peli!!!  Millonhan pääsis koeajolle/kyydille?
...Ja ensimmäisenä autona omistin D-superin...
|
|
|
|
 |
timop
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 08.03.2010 11:44 |
Viestit: 10
|
Kyl mää epäilen, että toukokuun aikana pääset keinahtelevan geesun rattiin 
|
|
|
|
 |
timop
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 10.03.2010 20:37 |
Viestit: 10
|
Auto saatiin käymään ja jousituskin tuntuu mukavan pehmeälle. Ei muuta kuin siirto trailerin avulla ammattiopistolle maalausta varten. Maalausurakka saattaa kestää tälläisessa paikassa hetken aikaa, mutta eihän kesä ole vielä ovella. Sattuisko jollain olla tiedossa GS:n vanteiden värinumeroa 
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 11.03.2010 08:06 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
timop kirjoitti: Ei muuta kuin siirto trailerin avulla ammattiopistolle maalausta varten. Ihan mielenkiinnosta, paljonko maksaa ammattiopistolla GS:n maalaus pohjatöineen? Itse kun kyselin alustavasti tuon Visan maalauksen hintaa, eräs oppilaitos esitti pokkana alkaen 2000 €... Minusta se tuntuu aika paljolta ilman aikataulua tehtävälle oppilastyölle. Etenkin, kun oikeat maalaritkin liikkuvat 1500-2000 € haarukassa kuititta.
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
xxsD
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 11.03.2010 18:05 |
Viestit: 21 Paikkakunta: Uurainen
|
Tuliko laakeri?
...Ja ensimmäisenä autona omistin D-superin...
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 11.03.2010 21:38 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
timop
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 11.03.2010 23:41 |
Viestit: 10
|
Jeps.. Takapyörän laakeri saapui hollannista maanantaina melkein perille (naapurin postilaatikkoon). Näin saatiin auto neljällä rattaalla trailerille. Maalaushintaa en tarkaan tiedä, mutta saattaa liikkua pohjatöineen siellä 700€ - 1000€ tuntumassa. Ei minun mielestä hirveän mahdoton, koska automaalitkin maksavat jo aika paljon. Tarkka hinta saadaan tietää vasta silloin kun auto on maalauksen osalta valmis.
|
|
|
|
 |
Rosberg
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 12.03.2010 19:26 |
Viestit: 130 Paikkakunta: Joensuu
|
Mulla samanmoinen maalaus urakka edessä,kunhan saan hitsattua kaikki ruostereijät umpeen.Uutta peltiä ei ole mennut vielä neliöäkään  Onneksi poika on automaalarin koulutuksen saanut ,että turvaudun häneen kevään korvilla.Vapuksi ajoon??? Mikä firma Hollannissa toimittaa Gs:n kamoja?
Citroen C3 Picasso 1,6 bensa -09, 2cv4-70 projekti
|
|
|
|
 |
Pekkax
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 13.03.2010 11:35 |
Viestit: 230 Paikkakunta: Oulu
|
http://www.citroenz.biz/Oli muuten kiven alla tuo laakeri, mutta tuolta ja englannista löyty. Englannista postikulut vaan liki moninkertaiset Hollantiin verrattuna. Toimitusaika tais olla vähän reilu kaks viikkoa laakerilla.
DS7 eTense 4x4 300 - 2020 ID 20 D super - 1971 B11 Normale - 1955
|
|
|
|
 |
timop
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 30.03.2010 18:07 |
Viestit: 10
|
Nyt on auto vihdoin ja viimein saanut sinisen kiillon päällensä. Koitetaan kasailla pikkuhiljaa....... mitä kevätkiireiltä ennättää.
Liitteet: |

29032010(003).jpg [ 16.89 KiB | Katsottu 18164 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
artturi2
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 30.03.2010 20:42 |
Viestit: 352 Paikkakunta: Hollola
|
Hieno !
Citroen C4 Cactus -14 Citroen Berlingo XTR -08 Harley-Davidson Softail Heritage -99
|
|
|
|
 |
Esa66
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 30.03.2010 21:06 |
Viestit: 2155 Paikkakunta: Kerava
|
Sopiikos, sitä maalauksen hintaa tiedustella, nyt kun auto on maalattu? Ja pieni toive, kuvat voisi linkittää/asettaa semmoisen kokoon, että niistä näkisi jotain 
|
|
|
|
 |
timop
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 31.03.2010 22:12 |
Viestit: 10
|
Auton maalauksen hinnaksi muodostui 750 €. Tämä sisältää pohjatöitä jonkin verran.......... itse tein osan niistä, sekä 3,5 litraa sinistä maalia (base), lakkaa tarvittava määrä, pohjamaalit ja tietenkin oppilastöissä kuluvaa pakkelia muutama purkillinen. Itse olen tyytyväinnen lopputulokseen. Konepeitossa ja katossa on jokunen roska sattunut leijailemaan maalipintaan, mutta ajan saatossa vahailemalla kyllä siitä silenevät. Muutama pieni kiveniskua muistuttava lommo on jäänyt. Olosuhteet huomioon ottaen kuitenkin ihan tyydyttävää tasoa. Kuvat olen laittanut alussa mainitsemaan kuvablogiin(mainittu ylhäällä projektin aloitusviestissä). Kuvien koko ja laatu ei kyllä ole kehuttava, koska suurimman osan olen ottanut kännykällä. Kamera kun ei sattunut olemaan joka käänteessä mukana. Pyrin ottamaan parempia kuvia ja pitämään kameran paremmin lähettyvillä jatkossa. 
|
|
|
|
 |
timop
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 10.04.2010 01:02 |
Viestit: 10
|
Projekti etenee ja jos kaikki menee suunnitelmien mukaan, niin keskiviikkona saadaan lisää käyttökelpoisia osia eteläsuomesta. Josko ois vappuna liikenteessä......... teidä häntä  . Kuvablogi päivitetty. Käykääpä vilkaisemassa  .
|
|
|
|
 |
Waltteri
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 10.04.2010 16:37 |
Viestit: 113 Paikkakunta: Liminka
|
Wau!!!
BX 16V Mk II, BX 16V Mk I, D-Super, 2CV6 CT, C5 II 2.0 Break, C5 X7 163 HDi Tourer, C4 Cactus 130
|
|
|
|
 |
timop
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 22.04.2010 21:51 |
Viestit: 10
|
Auto rupeaa olemaan loppusuoralla. Paimiosta löytyi paljon käyttökelpoisia osia. Kiitos edelliselle omistajalle  . Vielä on ajoneuvossa lievää nykimistä ja vikaa ei tahdo löytyä millään. Ykköskurkun toiminta-alueella nopeasti kaasua painettaessa moottori rupeaa tupeksimaan. Kokeiltu kahta eri kaasutinta, joita on putsailtu useamman kerran. Vika molemmilla kaasuttimilla sama. Sytytysjohdot, virranjakajan kansi, pyöriä, tulpanjohdot ja tulpat vaihdettu, virranjakajan alipainesäädin uusittu, sytytys säädetty, jakopää tarkistettu, venttiilit säädetty. Edelleen auto tupeksii  Oisko kärkien uusinta seuraava toimenpide  . Aikaan on kuitenkin vielä muutama päivä etsiskellä vikaa ennekuin renkaat saapuvat Saksasta ja matka suuntautuu katsastuskonttorille. Enpäs tiedä saanko vapuksi renkaat ja edellä mainitun vian paikallistettua, että saisin kesäkauden aloittaa Citroenilla 
|
|
|
|
 |
miki
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 23.04.2010 01:56 |
Viestit: 176 Paikkakunta: Helsinki / Käpylä
|
Ei ole geesusta kokemuksia juurikaan, mutta kone on kyllä hyvinkin tuttu. Onko imusarja varmasti ehjä, siis ettei ole syöpynyt puhki pakokaasulämmityskammion ja imupuolen välistä? Voisi olla yksi potentiaalinen vikapaikka. Jos kone käy muuten hyvin, ja tehot on tallella, tarkistaisin myös kiihdytyspumpun kunnon. Liian pieni kärkiväli (tässähän on vielä kärjellinen jakaja?) taas ei anna kondensaattorin latautua tarpeeksi, ja mikäli kiihdytyspumppu on kunnossa, ei rikas seos kiihdyttäessä enää sytykään niin hyvin... Onhan oita potentiaalisia vikapaikkoja, mutta loogisesti etenemällä varmasti löytyy.
2CV AZU -64, 2CV4/6 -74, C4 -06, Royal Enfield Bullet
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 23.04.2010 12:02 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Muistelen, että minullakin nykyttelyä oli aluksi jonkin verran, mutta väheni kilometrien kertyessä. Solex on luonnostaan mallia helposti tukkeutuva ja tuntuu, että tyhjäkäyntipiiriin liittyvät suuttimet pitäisi puhallella auki pari kertaa vuodessa. Jos sammuu "valoihin tultaessa", vaikka kone on lämmin, niin alipaineensäätö ei toimi silloin niinkuin sen pitäisi. Omassani virranjakaja rupee olemaan väljä ja teki tätä em. sammahtelua useaan otteeseen jonka jälkeen opin näpäyttämään kaasua ennen pysähdystä, jolloin virranjakajakin herää toimintaansa... Samaten kiihdytyksessä saattaa olla "hidas herääminen" jos kaasun runttasee nopeasti pohjaan, silloin kun virranjakaja kenkkuilee. Suosittelen lämpimästi Vellemanin-transistorisytkäboksia kärjelliseen Geesuun 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 24.04.2010 01:26 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Suosittelen lämpimästi Vellemanin-transistorisytkäboksia kärjelliseen Geesuun "
Ehdottomasti! Ajoin itse tällä Wellemanin askilla vuosia, asiallinen vehje koska säästää kärkiä hurjasti.
Toisekseen, älkää GS-kuljettajat kärsikö niistä vuotavista pakokaasulämmityksistä kaasarin alla. Ne putket kannattaa amputoida kokonaan. Ne ovat täysin turhat. Jos joku kertoo niiden tarpellisuudelle perusteet niin siitä vaan. A: miksi lämmitää kaasaria?! B: juu, se yhdistää paremman väännön toivossa pakosarjat, mutta, ne yhdistetään myös pakoputkistossa, siellä y-kappaleessa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
timop
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 24.04.2010 20:25 |
Viestit: 10
|
Minäkin amputoin omastani pakokaasulämmityssysteemin pois. Mielessäni ajattelin sen olevan ylimääräinen kesäkäyttöä ajatellen. Vikakin taisi löytyä. Yhden sylinterin tulpanjohto makasi sylinterikanteen tulevaa öljyputkea vasten. Tyhjäkäynnillä ei ei ollut mitään ongelmia ja auto kävi nätisti. Kuormituksen kasvaessa rupesi kipinöintiä löytymään väärästä paikasta. En vaan sattunut hyvän valaistuksen takia huomaamaan moista. Sopivan varjostuksen tiimoilta hukkakipinät löytyivät. Loput nykimisestä saattaapi poistua kilometrien kertyessä, koska auto on seissyt yli kymmenen vuotta ajamattomana. Sais vaan ne renkaat Saksanmaalta tänne suomeen, niin näytettäs geesua katsastusviranomaisille. Kuvia taas hieman lisäilty ensimmäisessä viestissä näkyvään kuvablogiin.
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 24.04.2010 22:49 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Kertakaikkisen hieno! Kulttuuriteko 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
timop
|
Viestin otsikko: Re: citroen Gs Club 1978 Lähetetty: 04.05.2010 17:24 |
Viestit: 10
|
Geesu on nyt sitten saanut kilvet. Ei ihan kerinny vapuksi, mutta ihan hyvä näin. Seuraavana olisi selvittää tavaratilan lattian alkuperäismateriaalia ja väriä, jotta saisin hankittua sitä. Kesän aikana varmaankin vuorossa museorekisteröinti. Käykääpä kattoon jos joku sattuisi olemaan auton entinen omistaja http://kuvablogi.com/blog/27138/1/ . Autossa on alkuperäiset rekisterikilvet  "Tippakin´" on laitettu myyntiin GS:n tieltä. Toivottavasti joku olisi kiinnostunut punaisesta kesäkulkineesta http://www.nettiauto.com/renault/4/3215819
|
|
|
|
 |
|
|