Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/6 [ 129 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 30.03.2010 18:52 

Viestit: 199
Itse olen vaihdellut keskipalloja seuraavasti.
Auto nosturille, kuskin ikkuna auki,
maavara alimpaan asentoon käydessä ja odottelu että on varmasti alhaalla ja päävaraajan ruuvi auki. Sitten antaa käydä vajaan minuutin ja avoimesta ikkunasta sammutus niin ettei enään auo mitään ovia tai takaluukkua.

Seuraavaksi pallot pois ja uudet tilalle. Auto käyntiin ja ruuvin tiukkaus ja maavara normaaliin kun stoppi-valo sammuu.

Tosin viimeksi joutui tekemään kunnon palloavaimen, oli tuo etummainen sen verran tiukassa jostain syystä ja aiemmat avaimet nöyrtyi ja papukaija-pihdeillä en ole innostunut touhuamaan...

Ja mitään paineita ei ole tähän asti purkautunut välistä keskipallojen irrotessa, joskus purskahti Y3:sta hiukan syliin, ei itselle vaan "oikealle" korjaajalle oikein korjaamossa.

Takimmaisen vaihtamisen helpottamiseksi olen aina purkanut taka-äänenvaimentimen pois edestä, aikaa menee hyvin harjoiteltuna se kymmenen minuuttia lisää koko urakkaan.

Pallot yleensä aika tyhjiä olleet, esitäytöstä jotain 20-30 barin luokkaa ja täyttämisen olen hoidellut "omatekoisella" aparaatilla, jonka periaate suht samanlainen kuin miten täyttävät alkuperäisiä joten vanhat tulpat on saaneet jatkaa tehtäviään. Hyvin ovat aina muutaman vuoden pitäneet, joistakin yksittäisistä ovat paineet hävinneet parissa vuodessa, mutta tällöin on tiiviste pinnasta useimmiten löytynyt pieni naarmukin...

No. näin meillä. Tapoja ja tyylejä on monenlaisia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 01.04.2010 10:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 221
Paikkakunta: Kajjaani
Noni kiitoksia ohjeista, pallot tuli vaihdettua :D mutta mutta sitä kaipaamaani pehmeyttä en saanut :( (parempi kuitenkin kuin ennen vaihtoa) elikkäs mitä sitten tehdään??, itsekun olen tottunut aikaisimmissa henkilökuljettimissa joidenkin mielestä jopa liiallisuuksiinkin menevästä pehmeydestä :D (vetokoukusta painaessa topparikumeille)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 02.04.2010 20:04 

Viestit: 199
Itsekin tykkään XM:n osalta jopa hiukan lilluvasta menosta, jäänyt jostain CX:stä aikoinaan takaraivoon...kai?

Omassa Y4:ssä oli kanssa hiukan liian jäykkä alusta ja takapää varsinkaan ei toiminut muutenkaan niinkuin
olisi pitänyt. Ei esimerkiksi korjannut painon lisäystä ja jousti todella huonosti.

Aluksi vaihdoin kaikki pallot nurkkiin, ei parantunut muuten kuin aavistuksen pehmeämmäksi, muut oireet vain jatkuivat.

Seuraavaksi vaihdoin keskipallot ja en juurikaan havainnut muutoksia, muuten kuin pehmeä tila oli nyt pehmeämpi.

Sitten meni kait "hermot" ja auto nosturille yhdeksi viikonlopuksi. Tätä ennen kokeilin puhdistusliemiä, vivustojen herkistelyä, toisia palloja yms yms.

Ja viikonlopun aikana molemmat korkeudensäätimet osiksi ja pesuun.
molemmat vajoamisenesto-venttiilit osiksi ja pesuun.
vivustojen laakeripisteiden holkitus, väljät pois.
LHM-nesteiden vaihto suodattimien pesuineen.
Kaikkien keski-pallojen uudelleen paineistus.
"Tuunattujen" pallojen laitto kulmiin , tehty CX:n ja BX:n palloista.

ja avot, nyt kelpaa. Joustaa mukavan pehmeästi. Takapääkin toimii kuin ajatus. Vetokoukusta painamalla
saa miltei alas mutta alkaa samantien nostaa miestä (korjata korkeutta) jne...
Etupääkin reagoi jopa kuskin paikalle istumiseen ja poistumiseen.

Ehkä suurimpana vaikuttimena oli noiden maavaran-säätimien pesu, olivat liejua täynnä ja toimivuus varmasti pakkasella suht kankeaa.
Ja hyvänä kakkosena oli vajoamisenesto-venttiilit, niissä tuo kara tahtoo jumittaa sukuvikana. Tehty hiukan liian halvasti sanoisin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 02.04.2010 20:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
XM:n pallottelukokemukset kiinnostaapi aina :P Joten millä tavalla Rychnowo CX/BX pallot tuunasit?

Itsellä oli -90 2-litraisessa pitkään CX:n etupallot vakiona (paine 75 bar) keulalla, ja takana BX GTI:n pallot 30 bar paineessa, keula hiukan turhan lulla noilla, takapää hyvä :). Nyt on -94 12V V6:sessa CX:n pallot edessä noin 55 bar paineessa, lähinnä sen takia, että tuo tuppaa olemaan kovassa moodissa liki aina, vikaa en ole ehtinyt tutkimaan edes, kun ajoa tuolle on kertynyt vasta noin 200 km. On ihan kohtuullinen ajettava noilla, mutta kun kilsoja alkaa tulemaan lisää, pitää varmaan jotain tehdä....

Kolmas XM -98 24V V6 on vielä vakiopalloilla, jotenkin en ole sen suhteen pehmennystä niin kaivannutkaan, isompi paino tekee siitä muutenkin mukavamman, mutta vois sitäkin hitusen pehmeemmäksi muokata ;) .

Jossain vaiheessa jatkuu pallottelu kokeilut, nyt on tullut ajettua taas vain CX:sillä, niin XM:t ovat jäänee vähemmälle huomiolle :oops: .

Ps. etupalloiksi voisi olla BX GTI 16V orggispallot olla mielenkiintoiset kokeiltavaksi, jos jollain moisia olis ylimääräisenä, niin saataisin olla kiinnostunut, paineet saa olla karanneet, kunhan ei kovin paljon alle 10 baarin ole ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 03.04.2010 11:27 

Viestit: 199
Eteen laitoin tuollaiset mainitsemasi CX:n etupallot (pitkät), 60 bar, joihin on vaihdettu pienempi keskireikä, muistaakseni jotain 0.7-0.8 luokkaa, alkuperäinen taisi olla hiukan yli millin...

Eräs "keksijähermanni" suvusta rakenteli ne pallot niin, että keskireiän tilalle voi vaihtaa eri vaihtoehtoja, itse vaimennus-venttiili (tai mikälie oikea nimitys) on hiukan löysähkö, joten jousto on mukavan pehmeä, eikä nyt suorastaan lillu maan ja taivaan välillä. Mutta näin pahimpaan kelirikko-aikaan puutteena on heikko ulosjouston vaimennus äkkinäisissä heitoissa, tosin kovilla pakkasilla ja kesällä olivat/ovat juuri oman maun mukaiset.
Takana on muistaakseni jonkin BX:n entiset etupallot (pitkät myöskin ), paljon pienemmällä reiällä, mutta suht isolla paineella, ehkä jotain 45-55 baria. Ja siihen en muutoksia kaipaakaan.
Tosin nuo speksit ovat nyt muistin varaisia, kun en ylös kirjoittanut. Mutta jonain päivänä taas niitä katselen, kun kaivoin nuo typen täyttövermeet taas esille.

Keskimmäisinä muistaakseni taas muuten vakiot, mutta pienemmillä paineilla ja molemmat taisi olla lyhyitä. Päävaraajana onkin taas vanha CX:n etupallo (pitkä), josta on veistetty vaimennin pois ja esitäytöksenä suht vakio 60 baria.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 03.04.2010 15:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 221
Paikkakunta: Kajjaani
Onkos :?: muuten kukaan rakennellut tuota jousituksensäätöä niin että, laittaa suoraan säätönappulalta virrat(sport lisäpallot pois<->norm. kaikkipallot toiminassa)solenoideille, niin ei olisi sitä kompuutteria siinä välissä hämmentämässä :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 03.04.2010 19:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
On sellaisen ainakin joku joskus rakentanut, sillä mun -90 2-litraisessa homma toimii niin, että kova moodi menee päälle vain napista :P . Sitä kuinka se on siinä toteutettu en valitettavasti tiedä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 05.04.2010 12:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 221
Paikkakunta: Kajjaani
Mahtaisiko kellään olla tuota jousituksen sähköistä kytkentäkaaviota jossa näkyisi kaikki "hilavitkuttimet" mitkä kuuluu tuohon (y4)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 05.04.2010 13:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Aiheeseen palaten, nyt alkoi kevään myötä sitten noiden sähköjen fixailu.
-Oikean etuoven sähvöakkuna toimii taas kuskin ovestakin, kytkin mykkänä, vaihdettu
-Oikean takaoven sähvöakkunan kytkytin vaihdettu, oli takerteleva
-Takalasin pissipoika fixattu, kytkin mykkänä (sekin :evil: ), mutta pesurisuuttimen sijainti on kyllä syvältä. Ruikkii joko alimmat 10cm takalasista tai myös etulasille :x
-Etusumarikytkin asennettu, se nyt vaan tuli kaupan päälle ja ruma sokea paikka :mrgreen:

Vielä puuttuu 1) vasen sähvötaka-akkuna, pitää mennä ovipaffin alle 2) takaluukun valo, johto poikki? 3) takaluukun keskoslukko ei wörki 4) sähvöpeilit on manuaaliset 5) ajovalaistuksen parantelu linssivaloilla 6) ajovalopesurien palautus toimintaan 7) jokunen ovivalo



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 05.04.2010 18:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Nro 7) siirretty tehdyksi osittain eli takasisävalojen suhteen, joskaan etuovien kynnysvalot ei toimi vieläkään, mutta kun niille ei vaan tule virtaa :oops:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 05.04.2010 20:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"ajovalaistuksen parantelu linssivaloilla "

Aihiot odottaa sinua jo takapaksissani. Muuten, jollekin olis tarjolla XM:n Y3 KIRKKAAT välilasit jos on sattunut keltakaihi iskemään.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 06.04.2010 19:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Nro 2) "takaluukun valo, johto poikki?" on korjattu, monivammainen... Lukon muovikappale oli irronnut saranoistaan ja seuraavaksi johto irronnut kolvauksen juuresta. Uusi sentin pidempi johto niin on edes hieman pelivaraa, ja saranan parantelu sulattamalla siihen tukimuovia joka otettiin paneelin taustan harjakkeista.
Nro 3) "takaluukun keskoslukko ei wörki" vaatii uuden moottorin, tilalle joskus sorvailtu tarvike moottori väärään kulmaan ja siksi väsähtänyt :oops:

Jäljellä isoa inspistä vaativa 1) ja toisella osalla kokeiltava 4) sekä sitten 5) & 6) jotka tehdään sitten samalla kertaa kunhan saa ensin kaiken vaadittavan romppeen maison'iin :roll:

Ja sitten hullua näpertelyäni sisävaloon, se yksi etukattolyhty kun tuntui himmeältä sekä kelmeältä. Infrapunakaukkahan on tuossa jo korvattu raadiovermeellä, eli kattokonsuulin vastaanottokuvun takana oli tyhjää. Ja kupu parhaalla paikalla laittaa lisää täsmävaloa. Eli kolme LEDiä: yksi valaisemaan alas vaihdekepin tienoille ja kaksi sivuille valaisemaan jalkatiloja sekä virtalukkoa. Se lukko kun on aika exakti avaimelle ja pimeässä. Ihme kun se ei ole orkkiksena valaistu! LEDeiksi valkkasin siniset niin valon kokonaisväri parani samalla.
Kakkosvaiheena laitoin vielä yhden lisää, mutta kun nuo oli selvästi valaisevia = läpiporattuihin reikiin asennettuja & sisävaloon kytkettyjä, niin tämä neljäs on linssin takana himmeästi valaisevana ja virtalukon takana. Ja hoplaa, nyt on hyvin himmeä valaistus keskikonsolille ajossa. Uusissa autoissa vakiokamaa ;)


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Kattokuvussa vasemmalla kuskin jalkatilan & virtalukon lisäsisävalo-LED, keskellä alas vaihdekepille vastaava.
Punainen nuoli osoittaa himmeänä kuvun lasin läpi hohtavaa virtalukon takana olevaa keskikonsolivalaistusta.

Kattovalomodaus.jpg
Kattovalomodaus.jpg [ 86.82 KiB | Katsottu 10799 kertaa ]

Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä
ViestiLähetetty: 06.04.2010 20:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Nyt veti hiljaiseksi, onneksi sormet liikkuu ;)
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 06.04.2010 20:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Toi sopisi hyvin peruutuskameran linssin kaveriksi, mistä noita saa ostaa :roll: :mrgreen:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä
ViestiLähetetty: 06.04.2010 22:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Seuraavaksi on avattava rommileka, en vaan pääse tästä irti :mrgreen: Neroja, ei koskaan arvosteta tarpeeksi, varsinkaan ei huomata sitä potentiaalia muihin mahdollisiin sovelluksiin! Nyt voin laskea itseni tuohon pohjasakkaan mukaan :lol: Ehkä se on tuo väri :?: :lol: :lol: Oikeesti, mitä tapahtui :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 10.04.2010 12:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Kevätsiivous aloitettu tärkeästä päästä, eli pesin takaikkunan kartiinit :mrgreen:
No juu, oli vaan sopivasti aikaa kun ensimmäinen juniori vaihtoi suvipallot tallilla ja jotain pientä sai tehtyä samalla.
Nro 3) on nyt OK, uusi moottori paikallaan.
Ja valoaihiot kotona, nyt alkaa armoton suunnittelu mitä niihin laittaa :roll:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 12.04.2010 22:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Suvialut misukoilla alla, tuli liian hiljainen, kaasuttelee jo liikaakin.
Ja kylmäkone toimii tres bon, tänään oli jo ihan syytäkin viilennellä. Juniori oli teepaidassa kattoluukku auki konsernisisaressaan, meikä rotsi päällä ja akkunat kiinni :lol:
Josko huomenna saisi vahaa pintaan tai lakattua uudelleen sen C-pilarin yläpuolisen muovin :roll:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 15.04.2010 08:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Doddih, taas tehty jotain. Eli C-pilarin ylämuovi fixailtu hieman nätimmäksi ja talvialuja jynssätty.
Tänään sitten tarkoitus vahailla jollei ala sataa, Sarkaan pitäisi saada hieman edustavammaksi :mrgreen:

Ja yksi viankorjauskin tehty: ajossa alkoi tuntua hyvin lievää nytkyttelyä 2.000-3.000 kierroksen alueella. Kun tulpatkin on uudet niin meinasin kurkata tulpanjohdot. No, yksi oli jo vaihdettu yleismalliseen. Eli ongelmia johdoissa oli ollut jo aiemmin mutta nuukailtu vaihtaa kaikki? Loput kolme kun otti irti niin ne oli yhtä joustavia kuin dieselin rautaiset :twisted: Ei muuta kuin uudet piuhat ja taas käy yhtä pehmeästi kuin jousituskin 8-)



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 15.04.2010 20:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 221
Paikkakunta: Kajjaani
Tyhmät kysymykset jatkuu :oops: , olisikohan kellään tietoa paljonkohan tämän kuvan http://kuvablogi.com/nayta/2552408/ esittämä vaurion korjaus tulisi maksamaan :( . Eli, puskuri, maski, umpio, konepelti. Sattui pieni vahinko


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 15.04.2010 20:31 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Amppman kirjoitti:
Tyhmät kysymykset jatkuu :oops: , olisikohan kellään tietoa paljonkohan tämän kuvan http://kuvablogi.com/nayta/2552408/ esittämä vaurion korjaus tulisi maksamaan :( . Eli, puskuri, maski, umpio, konepelti. Sattui pieni vahinko

Osanottoni. Juuri nuo osat lienevät käytettyinä kysytyimpiä, joten hinnat ovat sen mukaisia. Umpio toki ainakin on entinen, mutta pystyykö noista muista mitään korjaamaan? :(



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 15.04.2010 20:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 221
Paikkakunta: Kajjaani
No hu hu :shock: katsoin Sitrosen sivuilta noiden osien hinnan :shock: tonni ei riitä ja siihen päälle vielä maalaus hu hu, no periaattessa tuon nokkapellin voisi saada ehjättyä ja umpionkin jos siihen löytyisi irtolasi, nyt ymmärrän ne kijoitukset joissa mainitaan että "kun joskus olisi varaa niin laittaisin XM:n"


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 15.04.2010 21:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Pistäpä mailia XMfanille niin sat paremman tarjouksen ;)



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 16.04.2010 03:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Amppman kirjoitti:
No hu hu :shock: katsoin Sitrosen sivuilta noiden osien hinnan :shock: tonni ei riitä ja siihen päälle vielä maalaus hu hu, no periaattessa tuon nokkapellin voisi saada ehjättyä ja umpionkin jos siihen löytyisi irtolasi, nyt ymmärrän ne kijoitukset joissa mainitaan että "kun joskus olisi varaa niin laittaisin XM:n"


Juu ei tuollaisten vaurioiden korjaus ihan tonnia tule maksamaan :)
Osia saa käytettynä, tosin Y4:seen tosin kait pikkasen huonommin..

Mutta ei tämänkään korjaaminen tullut tonnia maksamaan :D
Kuva



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 16.04.2010 09:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Loimaalta kannattaa tosiaan kysäistä jos Sitrosen hinnat ei miellytä, mutta kuten Kenguru jo mainitsi niin Y4:n osien saatavuus on todella paljon huonompaa kuin Y3:n, joten niiden hintoja on turha vertailla.



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM "La Puikula" tuli pihaan, tyhmiä kysymyksiä...
ViestiLähetetty: 16.04.2010 11:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 221
Paikkakunta: Kajjaani
Mahtaisikohan Y3:sen osat käydä lähinnä ajattelin puskuria ja maskia


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/6 [ 129 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: