Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 27.02.2009 12:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Kuinka tuota takaluukun haitarisysteemiä kantsii lähteä korjaamaan? Oireet viittaavat piuhakatkoon (jarruttaessa kytkee takalasinlämmittimen päälle ja päinvastoin).
Eli onko piuhaa löysälti jommassakummassa päässä, mitä tarvii avata? kestääkö jatkos jos se sijoittuu haitariin vai tarviiko vetää uutta johtoa siihen?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 27.02.2009 12:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
Tuossa mun farkussa on tehty korjaukset silleen "hienosti" eli viilletty haitarit halki ja sinne tehty erinäisillä tavoilla noita korjauksia :? Ei kaunis eikä varmasti pitkäikäinen korjaustapa tuo, mutta pienillä fiksauksilla sain itse kaikki toimintaan. Jotenkin tuntuu että tuo haitarin kohta ei olisi se fiksuin paikka tehdä liitosta vaan sille matkalle jos saisi ehjän johdon niin olisi ainakin varmempi. Mutta kuinka helppoa on sitten tehdä fiksaukset haitarin ohi ja korin puolelle...



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 27.02.2009 12:50 

Viestit: 5856
Paikkakunta: Lahti
Luukun puoleltahan ne piuhat saa näkyviin helposti mut sisäpuolelta tais joutua purkamaan verhoiluja aika reilusti kun ei niitä kauheasti väkisin väännelläkään viitsi, se irrotettava pala kun on aika iso ja vähän joka nurkasta muiden palojen alla.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 27.02.2009 21:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Jooh tämähän on yleinen vika monessa muussakin Citikan mallissa :evil:

Itse korjaan noita haitarikumin sisältä katkenneita johtoja uusimalla sen haitarinmatkan johtoa, plus vähän yli niin, että liitokset saa työnnettyä korin ja luukun sisään (jos tekee useita liitoksia, kannattaa koittaa mitoittaa jatkokset hiukan eri kohdille). Liitoksena käytän kutistejatkoliitintä. Haitaria en halkaise, uuden johdon saa pujoteltua haitarin sisään, paksummat johdot menee jopa ilman apuvälineitä, ohkaisempien apuna käytän vaijerinsuojakuoren pätkää. moisen avulla homma on helppoa ;)

Mutta siis purkamatta verhoilujakin noita korjata voi, onhan se toki hiukan ahtaassa kolossa näpräämistä, mutta tuollakin tavoin pääsee hyvään lopputulokseen :) .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 27.02.2009 22:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Jännä lisähuomio. Kun painan jarrua niin kupeeflektin kierrokset nousee :shock: Kun laitan takalasinlämmittimen päälle niin jarruvalot palaa. Näppärää jos on yksin ja haluaa tarkastaa valojen toiminnan ;) :D



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 27.02.2009 22:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 150
Putkimies22 kirjoitti:
Kun painan jarrua niin kupeeflektin kierrokset nousee :shock:


Noin kävi mullakin. Kun muita mainitsemiasi häiriöitä takaluukun sähköissä ei ilmennyt, en koskaan alkanut tutkimaan asiaa siltä suunnalta, enkä oikeastaan osannut sitä edes vikana pitääkään. Tuolloin veikkailin että flektin nopeudensäätimessä mahdollisesti oleva jännitekompensointi toimii yliaktiivisesti jarruvalojen syttymisestä aiheutuvasta jännitenotkahduksesta? Täystehopuhalluksella, jolloin nopeudensäädin on ohitettu releellä, tuota kierrostennousua ei tapahtunut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 28.02.2009 11:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Ehkä OT. Mulla apukuskin ovi lakkaa toimimasta keskuslukosta noin -5 asteessa, kuskin ovi noin -10 asteessa. Liekö voitelun puutetta vai voiko olla tämä ikävä johto-ongelma? Auton lämmettyä sisältä riittävästi toimii ovet taas keskuslukosta ok vaikka pakkasta ulkona olisikin. Vanhemmassa Xantiassa teki takaovet samaa. En ole johtoja yhtään kummastakaan katellut. Tässä uudemmassa on kyllä kuskin puolen takakaiutin mykkä joka viittaisi mahdolliseen johto-ongelmaan...



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 28.02.2009 11:34 

Viestit: 2699
Xantippa kirjoitti:
Liekö voitelun puutetta ...

Juurikin sitä. Kyllä ne johtokatkokset haittaavat myös kesällä.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 28.02.2009 15:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
r_a_n_u kirjoitti:
Xantippa kirjoitti:
Liekö voitelun puutetta ...

Juurikin sitä. Kyllä ne johtokatkokset haittaavat myös kesällä.


No niin arvelinkin. Jännä homma ettei edes tossa vm. -94ssä ollut ainakaan vielä pari vuotta sitten katkoksista johtuvia ongelmia...



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 03.03.2009 11:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Psyykkasin itseäni hommaan antamalla projektille vähän valohoitoa. Mutta hei, siellähän on haitarit molemmin puolin! :!: :shock:
Tietääkö kukaan kumpaa alan avaamaan?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 03.03.2009 11:35 

Viestit: 1496
Putkimies22 kirjoitti:
Psyykkasin itseäni hommaan antamalla projektille vähän valohoitoa. Mutta hei, siellähän on haitarit molemmin puolin! :!: :shock:
Tietääkö kukaan kumpaa alan avaamaan?


Oikealla puolella olevaa. Ainakin jos Breakista on kyse.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 03.03.2009 11:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Eli pelkääjän puoli. Joo, -00 Break on kyseessä



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 03.03.2009 11:50 

Viestit: 1496
Putkimies22 kirjoitti:
Eli pelkääjän puoli. Joo, -00 Break on kyseessä


Niin pelkääjän puoli. Ainakin minun yksilössä takalasin lämmittimen ja takavalojen johdotukset löytyivät sieltä. Sitä en tiedä mitä kuskin puolelta löytää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 03.03.2009 12:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tirehtööri kirjoitti:
Putkimies22 kirjoitti:
Eli pelkääjän puoli. Joo, -00 Break on kyseessä


Niin pelkääjän puoli. Ainakin minun yksilössä takalasin lämmittimen ja takavalojen johdotukset löytyivät sieltä. Sitä en tiedä mitä kuskin puolelta löytää.


Jos se on siellä vaan tasapainon vuoksi? :mrgreen:



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 03.03.2009 12:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Luukkuun menee sitä piuhaa ihan paljon, joten on pitänyt jaotella hieman ettei tulisi niin kamalan paksua nippua vain yhdelle puolelle. Oletettavasti siellä toisella puolella sitten menee lasinpyyhkijän sekä keskuslukon piuhat ainakin, ja jostain on valoillekin sähkö mentävä..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 03.03.2009 12:55 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Kun hommaan alkaa niin molemmat puolet samalla kertaa kuntoon.

Kattoverhoilun raottaminen oli mun muistaakseni helpompi homma kuin tuon luukun purkaminen. Eikun teinkin samalla tuon pyyhkijäremontin niin sen takia jouduin purkamaan "koko" luukun. Mutta ei se kattorverhoilun raottaminen ole kuin muutaman minuutin homma. Sitten vaan kumi pois paikaltaan muistaakseni luukun puolelta ja kaikki johdot poikki. Sitten pujottaa uudet johdot haitarin läpi ja tekee jatkokset kattoverhoilun alla ja luukun puolella.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian haitarikumiasiaa
ViestiLähetetty: 04.03.2009 17:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
jasu kirjoitti:
Luukkuun menee sitä piuhaa ihan paljon, joten on pitänyt jaotella hieman ettei tulisi niin kamalan paksua nippua vain yhdelle puolelle.


Kyllä. Lisäksi siellä toisella puolella menee sellainen, joka vie tilaa aika paljon. Joko arvaatte..? Sehän on takalasinpesimen letku!



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: