Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lohkolämmitin posahti...
ViestiLähetetty: 26.04.2010 17:58 
Bx oli johdon päässä lauantaiaamuna, ja kun lämmittimen johdon irrotti, tuntui voimakas palaneen haju, johdon pää näytti myös tummuneen. Sähköasentajan mukaan bexin lohkolämmitin oli joku Termo(?) joita tuotiin pieni erä Suomeen, mutta ne osoittautuivat susiksi. Nyt tekis mieli laittaa toinen tilalle, kun näyttää tulevan kylmä kesä :( Taitaa vaan tulla aika kallis juttu asennettuna, en kyllä pikaisen vilkaisun perusteella ole löytänyt hintatietoja... :? Mistähän löytyis halvalla tai edes kohtuuhinnalla?


   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmitin posahti...
ViestiLähetetty: 26.04.2010 18:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Lemon kirjoitti:
Bx oli johdon päässä lauantaiaamuna, ja kun lämmittimen johdon irrotti, tuntui voimakas palaneen haju, johdon pää näytti myös tummuneen.

Vastus on helppo mitata että on ehjä. Tuo nimittäin kuulostaa siltä että vikaa on vaan johdossa ja auton liittimessä.

Oliko Defan pikkupäinen johto? Jos oli niin ihan "normaalia". Uusi liitossarja vaan tilalle ja homma pelaa, 5m johto on muutaman euron 1,8 metrin johtoa kalliimpi.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmitin posahti...
ViestiLähetetty: 26.04.2010 19:02 
RPekka kirjoitti:
Lemon kirjoitti:
Bx oli johdon päässä lauantaiaamuna, ja kun lämmittimen johdon irrotti, tuntui voimakas palaneen haju, johdon pää näytti myös tummuneen.

Vastus on helppo mitata että on ehjä. Tuo nimittäin kuulostaa siltä että vikaa on vaan johdossa ja auton liittimessä.

Oliko Defan pikkupäinen johto? Jos oli niin ihan "normaalia". Uusi liitossarja vaan tilalle ja homma pelaa, 5m johto on muutaman euron 1,8 metrin johtoa kalliimpi.

Tuskin oli Defan pikkupäinen johto jos kerran lämppäri on Temron vanhaa mallia.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmitin posahti...
ViestiLähetetty: 26.04.2010 19:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2642
Paikkakunta: Päijät-Häme
Multa taitaa löytyä temron isopääjohto puskurista elementille, ellen vallan väärin muista. Kannattaa mitata se elementti ensin toki.



2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmitin posahti...
ViestiLähetetty: 26.04.2010 20:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Kanadalainen Temro ei ollut suinkaan susi. Vaan maahantuonti, tai oikeastaan se ettei hommaa tajuttu hoitaa oikein.
Euroopassahan lohkismarkkinat on jaettu kahden merkin kesken: Calix ja Defa. Calix unohti liian pitkäksi aikaa tuotekehityksen kun perinteiset lohkon pakkasprikkaan tulevat lämmittimet alkoivat harvinaistua (siis uusissa autoissa). Ja silloin Defa pääsi selväksi markkinaykköseksi.
Defa oli aiemmin ostanut pois myös sen kolmannen eli suomalaisen Erel/Kovil/Lohko-Wirtasen. Ja häpeällisesti pisti tehtaan kiinni, vaikka lupasi säilyttää tuotantoa Suomessa.
Temron maahantuonnin aloitti eräs suurehko tukkuri, saadakseen tänne taas kolmannen kilpailijan. Kanadalaiset osaavat lohkikset, sielläkin kun on talvi. Mutta kaksi vikaa: autokanta on erilainen ja jännite väärä. Homma toimi aluksi, hyvä hinta ja ihan yhtä hyvä tuote. Lisäksi keksivät tehdä sovitejohtoja, joilla saa haaroituksen Defaan ja Calixiin halvemmalla.
Homma pissi pahasti kahdesta syystä: ensinnäkin kanadalaiset eivät alkaneet kehittää pohjoismaisille markkinoille uusia eurokinnereiden erikoisia elementtejä (= ei se perinteinen malli). Toiseksi kanadalaisille oli uskoteltu isoja markkinoita ja jatkuvaa kauppaa. Mutta se jatkuvuus oli heikkoa, tavaraa ei ostettu tarpeeksi Kanadan mittakaavassa.
Niinpä tultiin siihen paskamaiseen rakoon, että jotkut johdot loppuivat kesken, ja niille olisi kysyntää vieläkin, mutta uuden 230V-eurooppaerän tekeminen ei enää onnistu kun määrät olisivat silti jotain ihan muuta kuin tarvittavan paljon. Oli siis lähdetty soitellen sotaan.
Mutta oliko Temrolla sitä ns isoa päätä? Itse en muista kuin pikkupään. Ja sitä johtoa "puskuri - elementi" saa kyllä. Mutta pikkupäistä "puskuri - tolppa" ei saa.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmitin posahti...
ViestiLähetetty: 26.04.2010 21:39 
Olisikin ollut johto, mutta se oli kyllä vastus, kun mitattiin. Kunpa ei tulis kovia kesäpakkasia. Ja niin, tossa oli tosiaan se isopäinen johto.


   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmitin posahti...
ViestiLähetetty: 26.04.2010 21:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Vastuksen tapauksessa meni sitten kaikki uusiksi :oops:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Lohkolämmitin posahti...
ViestiLähetetty: 26.04.2010 23:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
zX-files kirjoitti:
Vastuksen tapauksessa meni sitten kaikki uusiksi :oops:
Onneksi johdonpätkiä saa käytettynä halvalla.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: