Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 28.04.2010 23:44 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
onkohan kukaan sovittanut tuota konetta bxään? olis mahikset tehdä tällainen muuto ,jos vain fyysisesti sopis,epäilyttää tuo laatikkon ja vetareiden ym sopivuus...tuo xm kone ja loota on xantussakin aika ahdas muutenkin. veikkaisin olevan vanissa aika väkevä jos vaihtais vanhemman pumpun ja riskimmän turbon niin jäis kaikenmaaliman 16 tappiset :lol:



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 29.04.2010 09:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
arzi kirjoitti:
onkohan kukaan sovittanut tuota konetta bxään? olis mahikset tehdä tällainen muuto ,jos vain fyysisesti sopis,epäilyttää tuo laatikkon ja vetareiden ym sopivuus...tuo xm kone ja loota on xantussakin aika ahdas muutenkin. veikkaisin olevan vanissa aika väkevä jos vaihtais vanhemman pumpun ja riskimmän turbon niin jäis kaikenmaaliman 16 tappiset :lol:


Jassoo :P



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 29.04.2010 09:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Eikö tuo kone ole ulkoisesti sama kuin 1,9?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 29.04.2010 10:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Putkimies22 kirjoitti:
Eikö tuo kone ole ulkoisesti sama kuin 1,9?

Ei.



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 29.04.2010 11:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 193
Paikkakunta: 54800
Saattaisipa jäädä jokunen nelivetokin...

http://www.youtube.com/watch?v=AjC5BG-gWTU



-06 Renault Grand Scenic 2.0t 190tkm
-03 Jaguar XJ8 (X308) 3.2 Sport 200tkm
-74 Dyane
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 29.04.2010 14:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Savitaipale kirjoitti:
Saattaisipa jäädä jokunen nelivetokin...

Siihen nyt ei ihmeitä vaadita...

http://www.youtube.com/watch?v=LTQ8Qan1IZM



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 29.04.2010 16:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
http://www.youtube.com/user/mihaiskater

Tuo tyyppi on ainakin moisen konversion tehnyt... :D



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 29.04.2010 18:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Eikös Sportpugin puolella ole istutettu noita 205 nokalle?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 29.04.2010 19:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 993
Paikkakunta: Seinäjoki

Profiili WWW
http://www.bxclub.co.uk/forum/viewtopic ... sc&start=0

Siinä on projekti kertomus tuosta farkku 2.1td:stä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 29.04.2010 19:41 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
varmaankin koneen sais sopimaan soviteltua.eiköhan alakerta perustu tuohon 1.9 mutta kansi leveempi ja turbon suunnalla tulee ahtautta. suurin ongelma veikkaisin on saada tuo isompi laatikko sinne sopimaan ja pientä muutosta vaatii kytkimen käyttön muuttaminen nesteelle, vaihteensiirron muuttaminen vaijjerille ja vetareiden pituus ja ilmeisesti myös eri boorit huh...tietysti vois koittaa testata oman laatikon kestävyyttä jos se sopis suoraan lohkoon. tänään kävin katastamassa tuon vanin,tarkkailin inssiä niin pistin sen merkille että sitä ei kiinnostanut nokkamuovin alla muutakun runkonumerot ja akun kiinitys,vaikka otteesa ei puhuta mitään tuosta turbokoneesta minkä olen sinne salaa laittanut :lol: elikkäs tuskin leiman kanssa tulis ongelmia. pitää tutkia tarkemmin kun saa joskus tuon koneen santusta irti...



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 30.04.2010 15:56 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Kyllä toi kone pitäisi BE-lootan kaveriksi sopia. Kytkimen suhteen voi olla jotain juttuja mutta vetävällä kytkimellä oleva BE-loota vois tuon kanssa toimia? Vai mahtuuko tuo 2.1 vauhtipyörä Be kytkinkoteloon?

Mutta BE-laatikko ei todennäköisesti kovin pitkästi kestä tuota vääntöä.

Eli onko se iso loota kuitenkaan niin paljon suurempi? Mitäs jos sinne beksiin laittaisi kaikki... Eli moottori, loota, vetoakselit, tolpat jne. Näistähän sitten tulee kysymys että meneekö tolpat yläpäästä beksin joustintukeen? Vetareita joutuisi (varmaan) lyhentämään => tehtävissä.

Eikä tuo kone mun mielestä niin kovin paljon suurempi yläpäästään ole pienempiinsä verrattuna, kun eikös niissä kuitenkin ole se välijäähy siinä koneen päällä?



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 30.04.2010 22:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Jankos kirjoitti:
Mitäs jos sinne beksiin laittaisi kaikki... Eli moottori, loota, vetoakselit, tolpat jne. Näistähän sitten tulee kysymys että meneekö tolpat yläpäästä beksin joustintukeen? Vetareita joutuisi (varmaan) lyhentämään => tehtävissä.

Eikä tuo kone mun mielestä niin kovin paljon suurempi yläpäästään ole pienempiinsä verrattuna, kun eikös niissä kuitenkin ole se välijäähy siinä koneen päällä?

Jos niitä vetareita alkaa lyhentämään niin eikös se ole sitten ihan sama laittaa sinne ulkopäähän se BX:n nivel jolloin sitä jousitusta ei tartte muutella mitenkään.

2.1:n kansi on jonkin verran korkeampi kuin 1.9 kun siellä on niitä keinuvipuja välissä ja venttileitäkin on kahdessa rivissä joten se on vähän leveämpi. Uskon kyllä että mahtuu samaan tilaan kuin 1.8 välijäähdyttimen kanssa.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 01.05.2010 10:07 

Viestit: 832
Paikkakunta: Imatra
Eikös näitä ole maansivu vaihdettu kaikenlaisia mootoreita toisin autoihin, kyllä sinne varmaan sais V8 mahtumaan.
kaikki riippuu loppujen lpouksi vain siitä, mitä haluaa, ja kuinka isoja muutoksia on halukas tekemään.
Muistan itse joskus aikoinaan kun suunittelin ladaan 6 konetta. Olishan sekin onnistunut, muuta iski avioero siihen saumaan, niin homma jäi. ;)



Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 01.05.2010 11:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
arzi kirjoitti:
varmaankin koneen sais sopimaan soviteltua.eiköhan alakerta perustu tuohon 1.9 mutta kansi leveempi ja turbon suunnalla tulee ahtautta. suurin ongelma veikkaisin on saada tuo isompi laatikko sinne sopimaan ja pientä muutosta vaatii kytkimen käyttön muuttaminen nesteelle, vaihteensiirron muuttaminen vaijjerille ja vetareiden pituus ja ilmeisesti myös eri boorit huh...tietysti vois koittaa testata oman laatikon kestävyyttä jos se sopis suoraan lohkoon. tänään kävin katastamassa tuon vanin,tarkkailin inssiä niin pistin sen merkille että sitä ei kiinnostanut nokkamuovin alla muutakun runkonumerot ja akun kiinitys,vaikka otteesa ei puhuta mitään tuosta turbokoneesta minkä olen sinne salaa laittanut :lol: elikkäs tuskin leiman kanssa tulis ongelmia. pitää tutkia tarkemmin kun saa joskus tuon koneen santusta irti...


Xm:ni moottoria kun koekäytin, tälläsin sen kiinni Bx:n bensakoneen vaihteistoon jotta sai startin kiinni...

Xm:ssä on vaihteensiirto vivuilla, ja kytkin vaijerilla, siitä ei siis ongelmia tulisi, jos Xm:n vaihteistoa käyttäisi...

Jos sitten haluaa käyttää vaikka Bx:n kytkintä, niin se käsittääkseni pitäis käydä 2.1 td:n kampiakseliin kivasti kiinni, ainakin sillä perusteella kun kerran 4hp18 automaagin vetolevy käy 4hp14:n tilalle..?

Eikä leiman kanssa pitäisi mitään ongelmia tulla, ei se niin paljoa painavampi ole, eikä isompi, tehorajat ei varsinkaan tule vielä vastaan..! Vaan jos tuollaisen kanssa tulee kolaroitua, niin sitten vakuutuksesta saattaa olla ihan turha korvauksia hakea kun ei tiedot täsmää todellisuuteen, tällaisiakin on sattunut...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 01.05.2010 13:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Mikäänhän ei estä tekemästä, vaikka 2.1 16v konetta, kyllä ne rojut mahtuu näiden patojen kesken sikinsokin. Ja lootat käy samaan tapaan, ainoa mikä tulee mielee, niin tu3 ja tu5 lootien välillä on täsmäävyys ongelmaa, mutta xu pohjalta ei pitäs olla ongelmia? Niin, no, onhan näitä poikkeavuuksia. Muttei mitään ylitsepääsemätöntä, korkeintaan joutuu vähän tekemään hybridi akseleita ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 01.05.2010 14:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
kyllä 1.9TD beksin keulassa on todella riittävä ja ei tarttisi miettiä sovitteluongelmia. kerran ajaneena sanoisin näin



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 01.05.2010 15:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Oldis kirjoitti:
Muistan itse joskus aikoinaan kun suunittelin ladaan 6 konetta.

Kaveri laittoi just Ladaan Saabin moottorin, Opelin laatikon ja Volvon perän sekä Golffin eturipustukset.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 01.05.2010 16:18 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
RPekka kirjoitti:
Oldis kirjoitti:
Muistan itse joskus aikoinaan kun suunittelin ladaan 6 konetta.

Kaveri laittoi just Ladaan Saabin moottorin, Opelin laatikon ja Volvon perän sekä Golffin eturipustukset.


Mulla taas kaveri jolla on Ladassa Fordin V6 ja jopa kilvissäkin ihan virallisesti.

Tuota 2.1 16v konetta kyllä ihmettelen, meneekö tuo DW koneen kansi XU moottoriin?



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: bx 2.1 td
ViestiLähetetty: 01.05.2010 23:13 

Viestit: 188
Paikkakunta: ähtäri
juu,ei olekkaan kymysys siitä etteikö osais osia sovittaa yhteen mutta se avioero voi tulla ennenmin :lol: osaan kyllä sekotaa vaikka ja mitä yhteen osoituksena vaikka tämä...6 eri automerkistä,1venäläisestä maastokuormautosta ja 1 traktorimerkistä koottu ruohonleikkuri, olkoon siitä todisteena siitä....http://kuvablogi.com/blog/27168. mutta sillaite kohtuulisesti sovittamalla et ei tulis stä eroa :lol: :lol: :lol:



c5 2,0td 03..cx c-matic 78..bx gt 85..bx td 89..bx 90 1,6..xsara picasso 1,8 01...
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: