|
Kirjoittaja |
Viesti |
Roplaaja
|
Viestin otsikko: Re: XM Lähetetty: 04.04.2009 13:50 |
Viestit: 461 Paikkakunta: Tuusula
|
Vanhat ruostuu yllättäen etummaisten tunkin nostokorvien sisäpuolelta. Siellä on paksua peltiä joka on kadonnut ja ruostetta löytyy paljon. Näin mulla vm-91 XM:ssä jo viitisen vuotta sitten. Siitä täytyy murjoa härskisti isolla meisselillä paksu, jäykkä massa pois niin voi olla ylläri. Mulla meni ensin oikea puoli ja vuoden päästä vasen. Sähköliitostem maadotuksista on ollut paljon juttua mutta en ymmärrä miksi. Vm-90 jälkipuoliskon mallit, jolla minä ajelen on jo varustettu maadotus lenkeillä eikä niissä koskaan ole olut mitään vikaa. Ensimmäisissä malleissa maadotusliitokset oli painettavilla susiliittimillä. Se kuitenkin on pikkujobi muuttaa asiallisiksi. Jos sähkövikoja pitää mainita niin tein tälle saman kuin kaikille kulkimilleni 200k km kohdalla, vaihdoin lämmityslaitteen moottorin, Laturin tarkastus osoitti että tarvii vain hiilet (Mitsubishi) ja bensapumpun. Näin siksi että kuitenkin ne pitä jossain kohtaa vaihtaa enkä halua jäädä tielle ainakaan omasta huolimattomuudesta.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: XM Lähetetty: 04.04.2009 14:25 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
T.mupez
|
Viestin otsikko: Re: XM Lähetetty: 04.04.2009 17:04 |
Viestit: 118 Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
|
buixm kirjoitti: kaasupallo kirjoitti: Ainakin toi pirssi, jonka tänään ostin eli -91 v6 24v pelas ton 150km:n koeajon ihan normaalisti. Pakoputken jostain tarvisin paremman, tai sitten täytyy teettää rosterista koko rööri. Etujarrut pitää tsekata ja viedä konttorille... niin ja kesärenkaat tarvii kans. Harmittaa ihan helkkaristi kun joutui tuosta luopumaan Hyvään kotiin taisi päästä onneksi... Hauska yhteensattuma,sama piha mistä tuon hain niin samasta pihasta kotoisin on myös tuo 94 td farkku,parin mutkan kautta tosin  Pienet on piirit. Eihän vanhan sitruunan omistamisessa mitään järkeä ole mutta hauskaa ja mukavaa se ainakin on. Totta puhuen tämän auton myynnissä olo (sen pienen hetken) kasvatti autokuumettani huomattavasti. Eli onnea kaasupallolle hankinnasta!
'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
|
|
|
|
 |
Ishmael
|
Viestin otsikko: Re: XM Lähetetty: 05.04.2009 11:17 |
Viestit: 343
|
"Suunnitelmiin tuli, vastoin tahtoani tosin, muutos. Asiansa hyvin osaava Citikka-ammattilainen sanoi, että unohda juttu, ne on pelkkiä ongelmapesiä eikä osia enää saa. Harmitti, mutta otin järjen (ja punkkulasin) käteen, jos kerran näin on." Kuka ostaa Citroënin pelkästään järkisyillä - käsi ylös! En tunne vielä yhtäkään, mutta ehkä Sinä olet se ensimmäinen Ongelmapesiä joo; kaikki "uudemmat" autot ovat ongelmapesiä (Citroën mukaanlukien), kun on tottunut yksinkertaiseen GM:n tuottamaan isolohkokulttuuriin; ei mitään ylimääräistä - vain tehoa, tilaa ja mukavuutta.
"Se mikä on määrätty tapahtuvaksi, tapahtuu. . . tai ehkei tapahdukaan."
|
|
|
|
 |
einomiesporkkakoski
|
Viestin otsikko: Re: XM Lähetetty: 05.04.2009 11:40 |
Viestit: 119
|
2cvkimmo kirjoitti: Nyt olisi rahamiehen paikka iskeä kiinni hyvään tavaraan järkihintaan... paha kun menin tuhraamaan omat rahani kodin remonttiin ja kodinkoneiden uusintaan! Ois pitänyt antaa olla ja sastata rahat Citikkaan. Varsinkin pierunpidättäjällä eli "farthållare:lla" (vakionopeussäätimellä) varustettu XM pelastaisi päivän aina toimiessaan ja pehmeästi leijuessaan.
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: XM Lähetetty: 05.04.2009 16:53 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
 MustanKuukan vakionopeus-säädin pelaa ihan kiitettävästi... sopii tuommosen 3L.V6 ja automaattilaatikon yhteyteen... (tosin ei ole ns. originaali...) nyt siis n. 500km takana Korjatulla tomaattilootalla 
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
buixm
|
Viestin otsikko: Re: XM Lähetetty: 05.04.2009 17:37 |
Viestit: 60
|
Ishmael kirjoitti: "Suunnitelmiin tuli, vastoin tahtoani tosin, muutos. Asiansa hyvin osaava Citikka-ammattilainen sanoi, että unohda juttu, ne on pelkkiä ongelmapesiä eikä osia enää saa. Harmitti, mutta otin järjen (ja punkkulasin) käteen, jos kerran näin on." Kuka ostaa Citroënin pelkästään järkisyillä - käsi ylös! En tunne vielä yhtäkään, mutta ehkä Sinä olet se ensimmäinen Ongelmapesiä joo; kaikki "uudemmat" autot ovat ongelmapesiä (Citroën mukaanlukien), kun on tottunut yksinkertaiseen GM:n tuottamaan isolohkokulttuuriin; ei mitään ylimääräistä - vain tehoa, tilaa ja mukavuutta. GM isolohko? Varsinainen kesäauto joka on ollut jo 14 vuotta kulkee Buickin 455 cid malmikasan voimin Ja katon saa alas kun aurinko paistaa mutta kyllä tuo V6 XM oli ihan mukava puoliharrastekäyttis,kaikkine ominaisuuksineen(omituisuuksineen?)
|
|
|
|
 |
bx-kuski
|
Viestin otsikko: XM on hieno ja iso auto, osta vaan! Lähetetty: 11.05.2010 17:46 |
Viestit: 30 Paikkakunta: Kerava
|
XM kannattaa kyllä hankkia. Itse pidän sen ulkonäöstä ja koosta. Varustelusta myös. Hankintahintakin oli aikanaan edullinen, jos vertailee isoja autoja. Kunnossapito on suht kallista, mutta silti halvempaa kuin lainanlyhennykset. Osia on saanut tähän saakka korjaamoille aina tarvittaessa. Kuplavolkkarin kanssa korjailemaan opetellut on vähän vaikeuksissa tämän kanssa pihamaalla  Iso ja uutta tekniikkaa. Y4-mallin ostaisin uudelleenkin, jos pitäisi uusi saada, mutta ei se tietysti ole niin persoonallinen kuin vanhempi. Rohkeutta päätöksiin ja XM-kauppaan vaan!!! Hakekaa vaikka Saksasta. bx-kuski Entinen
|
|
|
|
 |
Vanhus53
|
Viestin otsikko: Re: XM - 1999 2.5 td Pallas tulossa myyntiin Lähetetty: 19.05.2010 14:51 |
Viestit: 8 Paikkakunta: Alavus
|
Varoitus! vaimon käyttämä 1999 2,5 td Pallas tulossa myyntiin. Pidetty hyvää huolta - juuri tehty 330 t:n huolto - molemmat jakopään remmet vaihdettu, hytraulinesteet vaihdettu + kaikki muut normaali huoltotoimenpiteet. Sähköt kunnossa jopa ulkolämpötila näyttää oikein. Nahkapenkit sähkösäädöin (Pallas) Navigaattori (CarIn) 2009 vaihdettu kytkin. 2 moottoria (alkuperäinen pöytälaatikossa ja tehokkaampi sisällä (ohjaus piiri)) Katsastettu tammikuussa 2010. Musta ja maalipinta kunnossa + rosteri listat vaihdettu muovisten tilalle.
Ei tule olemaan halpa!
XM 2.5 TD Pallas musta -99 - tästä ollaan ehkä luopumassa? C4 135 HDi VTS Coupé musta -07 C5 136 HDi Automaatti Tourer Musta -09
|
|
|
|
 |
heh heh©
|
Viestin otsikko: Re: XM Lähetetty: 19.05.2010 15:34 |
Viestit: 153
|
Ishmael kirjoitti: Kuka ostaa Citroënin pelkästään järkisyillä - käsi ylös! En tunne vielä yhtäkään, mutta ehkä Sinä olet se ensimmäinen Niin, tuota, ostin XM:n hintaan 450€ Osia olen laittanut siihen: alapallonivelet 12,90€/kpl koiran luut 19,90€/kpl katalysaattori mallia tarvike 95€ kytkin vaijeri 29,90 Yhteensä ostohinta+osat: 640,50 Mittarilukema ostettaessa 262 000 Mittarilukema nyt 300070 Siis ajettu 38070 Pääoma- ja korjauskustannukset per kilometri € 0,016824271079590228526398739164697 Lisäksi polttoaineen kulutus maantiellä noin 8 l/100 Katsastusmies vielä kehui pohjaa katsoessaan, ettei ole näin hyvää pohjaa nähnytkään. Eiköhän ainakin tuo nyt ollut järkiostos Minkä yhtä hienon auton saa tuolla rahalla?
|
|
|
|
 |
Vanhus53
|
Viestin otsikko: Re: XM - miksi myynnissä Lähetetty: 19.05.2010 22:05 |
Viestit: 8 Paikkakunta: Alavus
|
Juuri varmistu - korvaava auto ostettu: C4 Coupé 136 diesel musta 2007 60 tkm muut omiaisuuden noin: * ABS * Airbag * Beifahrer Airbag * Elektr. Fensterheber * elektr. Stabilitätsprog. (ESP) * Klima * Klimaautomatik * Navigationssystem * Nebelscheinwerfer * Radio/CD * Seitenairbags * Servolenkung * Sitzheizung * Tempomat * Traktionskontrolle * Wegfahrsperre * Xenonscheinwerfer * Zentralverriegelung Glossar Fahrzeugbeschreibung des Anbieters Metallic-Lackierung, Außenspiegel heizbar- beide, Außenspiegel elektr. verstell- und heizbar- beide, Außenspiegel elektr. verstell- und anklappbar, Außenspiegel lackiert, Panoramadach (Glas), Scheibenwischer mit Regensensor, Seitenschutzleisten in Wagenfarbe, Frontscheibe (Sun-Protect), CD-Wechsler, HiFi-System JBL, Audiobedienung am Lenkrad, Telefonsystem integriert, Einparkhilfe vorn, Einparkhilfe hinten, Reifendruck-Kontrollsystem, Armlehne hinten, Gepäck-/Laderaum-Unterteilung ausziehbar, Gepäckraum-Abtrennung (Netz), Sitz vorn links höhenverstellbar, Mittelarmlehne für Fahrersitz, Rücksitzbank klappbar 1/3-2/3, Innenspiegel mit Abblendautomatik, Sonnenblenden mit Spiegel (beleuchtet), Brillenfach im Dachhimmel integriert, Spurassistent (AFIL), Lenkrad (Leder), Getriebe 6-Gang - Typ: ML ..., Getriebe 6-Gang, Auspuffblende (Chrom), AHK abn., Winterkomplettrad, Leuchtweitenregelung elektrisch Eli vehkeessä kaikki tingeltangelit mitä siihen tehdasasenettuna saa 
XM 2.5 TD Pallas musta -99 - tästä ollaan ehkä luopumassa? C4 135 HDi VTS Coupé musta -07 C5 136 HDi Automaatti Tourer Musta -09
|
|
|
|
 |
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM Lähetetty: 19.05.2010 22:19 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Was? Leder nur im Lenkrad, nicht gut!
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
Vanhus53
|
Viestin otsikko: Re: XM Lähetetty: 20.05.2010 12:23 |
Viestit: 8 Paikkakunta: Alavus
|
No kyllä siinä on penkitkin nahkaa. Nyt taitaa kyllä käydä niin että vaimo saa tämän uushankinnan ja isäntä pääsee ajamaan XM:ää Perheen sakemanni saa lähteä!!
XM 2.5 TD Pallas musta -99 - tästä ollaan ehkä luopumassa? C4 135 HDi VTS Coupé musta -07 C5 136 HDi Automaatti Tourer Musta -09
|
|
|
|
 |
|
|