Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Nahkaratin hoito
ViestiLähetetty: 05.03.2009 18:37 
Käyttäjän avatar

Olen nyt talven aikana huomannut, että tuon XM:n nahkaisen ohjauspyörän pinta on alkanut muutamasta kohdasta halkeilemaan :o. Ja tulikin mieleen kysyä, että onko muilla ollut samanlaista murhetta? Ja mikä olisi paras konsti ehkäistä moista? Ja mahtaakohan tuo ratti olla jo menetetty, eli paheneeko nuo halkeamat vaan tuosta, vaikka millä sitä käsittelisi?

Tuossa siis kuva ratista: http://sitruuna.unk.fi/gallery/d/21417-2/P3051257.JPG
halkeamat tuolla nyörin puolella ei oikeasti juuri mitään haittaa, mutta tuo pinnalla oleva on jo ikävän näköistä :(.

Poissa

Viestin otsikko: Re: Nahkaratin hoito
ViestiLähetetty: 05.03.2009 18:42 
Käyttäjän avatar

Croisette kirjoitti:
Ja mikä olisi paras konsti ehkäistä moista? Ja mahtaakohan tuo ratti olla jo menetetty, eli paheneeko nuo halkeamat vaan tuosta, vaikka millä sitä käsittelisi?

Öljyllä. Itse olen noita Xantian nahkaisia penkkejä elvyttänyt Bilteman nahkaöljyllä ja jo ensimmäisen käsittelyn jälkeen ne lakkasivat olemasta ihan naurettavan liukkaat. Noihin halkeamiin kannattanee pistää esimerkiksi sitä armeijan mustaa lankkia niin eivät näy.

Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa

Viestin otsikko: Re: Nahkaratin hoito
ViestiLähetetty: 05.03.2009 19:39 
Mulla on Xantian ratissa ihan samanlaisia jälkiä ollut jo kolme vuotta eikä ole onneksi levinneet. Pari kertaa olen AutoGlymin nahanhoitoainetta laittannut. Tuota mustaa kenkälankkia pitääkin kokeilla seuraavalla kerralla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ]