Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: "Ehjä" sulake
ViestiLähetetty: 24.05.2010 07:47 

Viestit: 166
Paikkakunta: Helsinki / Jämsä
Xantian mittaritaulu, lämppäri jne. pimenivät. Ainakin kaikki sulakkeen 12 takana olleet asiat. Sulake oli kuitenkin ehjä. Onko osa sulakkeista kaksoisvarmennettu tms. ??



£orenzo Pamfletti
il Artisto rheumatismo, erotomanimo i Darra Catastrofala
Citroen C3, Renault Megane Cabrio, Sunbeam Alpine Series 4 Roadster, AJS 18S, Norton Commando
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: "Ehjä" sulake
ViestiLähetetty: 24.05.2010 08:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Mitäköhän tapahtuisi, jos kokeeksi ohittaisit mittarivalaistuksen kirkkaudensäädön? So. voisiko vika piillä siellä?? :?:



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: "Ehjä" sulake
ViestiLähetetty: 24.05.2010 08:46 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Yleismittaria käyttämällä: Jos tuon säätövastuksen yli mitattu jännite on n. 12V, niin vastus on poikki/ei johda. Kunnossa ollessaan jännite on säädöstä riippuen muutamia voltteja, juuri se jännite, mikä on pois merkkilampuilta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: "Ehjä" sulake
ViestiLähetetty: 24.05.2010 18:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Virtalukon lähtö +CC (Toinen harmaa johto) syöttää sulake 12:n lisäksi vain sulakkeita 2 ja 3.
Toimiikos niiden takana olevat laitteet?
2: 10A, CPH (= ajonesto, keskuslukitus, sisävalot, hälytin), Nopeustunnistin, Jäähdytyspuhaltimien ohjain
3: 10A, Aktiivijousitus
6: 10A, ABS, Cruise

Syöttö virtalukon tuolle lähdölle tulee pääsulakkeelta A (60A), mutta sen palaminen pimentäisi muutaman muunkin sulakkeen



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: "Ehjä" sulake
ViestiLähetetty: 24.05.2010 21:03 

Viestit: 68
Paikkakunta: vantaa
Itsellä sama sulake oli palanut muutama vuosi sitten.
Katsomalla ei kyllä heti nähnyt palaneeksi.
Ilmiö tuli esille kun ajeltiin kymmeniä kilometrejä hirveässä kaatosateessa.
Sama sulake on myös imuilman esilämmitykselle vai mikä se nyt olikaan(huohotin)
Ilmeisesti se poltti sulakkeen.
Ajamista ei onneksi estänyt.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: "Ehjä" sulake
ViestiLähetetty: 25.05.2010 09:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
AriR kirjoitti:
Sama sulake on myös imuilman esilämmitykselle vai mikä se nyt olikaan(huohotin)
Ilmeisesti se poltti sulakkeen.
Imuilman esilämmitystä ei ruuttaavissa pahemmin käytetä, ei ainakaan sähköistä. Huohottimen lämmitykseen kallistutaan siis. Niitähän on maahantuoja(?) asentanut vähän niin ja näin ja seuraukset näkyvät juuri tuossa. Emännän Xantiassa tosin näkyy olevan varsin kestävät liittimet lämmittimellä, kun olivat syöneet rei'ät ilmanputsarin koteloon...



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: "Ehjä" sulake
ViestiLähetetty: 27.05.2010 09:28 

Viestit: 166
Paikkakunta: Helsinki / Jämsä
svc kirjoitti:
Virtalukon lähtö +CC (Toinen harmaa johto) syöttää sulake 12:n lisäksi vain sulakkeita 2 ja 3.
Toimiikos niiden takana olevat laitteet?
2: 10A, CPH (= ajonesto, keskuslukitus, sisävalot, hälytin), Nopeustunnistin, Jäähdytyspuhaltimien ohjain
3: 10A, Aktiivijousitus
6: 10A, ABS, Cruise

Syöttö virtalukon tuolle lähdölle tulee pääsulakkeelta A (60A), mutta sen palaminen pimentäisi muutaman muunkin sulakkeen


Keskuslukko on ainakin pimeänä, pitää näin valoisan tultua ja sateen loputtua tallustaa katsomaan. Se pääsulake taitaa olla konehuoneessa.



£orenzo Pamfletti
il Artisto rheumatismo, erotomanimo i Darra Catastrofala
Citroen C3, Renault Megane Cabrio, Sunbeam Alpine Series 4 Roadster, AJS 18S, Norton Commando
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: "Ehjä" sulake
ViestiLähetetty: 27.05.2010 11:07 

Viestit: 116
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa
Joskus on ollut lasisulake sillä tavalla viallinen, että polttoainepumppu ei lähtenyt pyörimään käynnistettäessä. Kun veti sulakkeen pois ja laittoi takaisin, alkoi toimia. Tämä ominaisuus oli muistaakseni viikkoja, ennen kuin vaihdoin sulakkeen ja ongelma korjaantui. Sulakkeessa tai vastinpinnoissa ei ollut näkyvää hapettumaa.



C8 HDi136 -07
Xantia HDi110 -99
BX TRD turbo -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: "Ehjä" sulake
ViestiLähetetty: 28.05.2010 09:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Pääsulake A syöttää virtalukon lähtöjä +AA ja +CC (harmaat johdot)

+AA:n takana ovat sulakkeet 1, 16, 11, 24, 28 ja 20
+CC.n takana ovat sulakkeet 2, 3, 6 ja 12

Mikäli +AA:n sulakkeiden takana olevat laitteet toimivat niin pääsulake on ehjä.
Jos +AA toimii ja +CC ei, epäilisin virtalukkoa.

Harmaat ovat +AA ja CC.
+AA:ssa on jännite avaimen asennoissa A ja M, +CC:ssä avaimen asennoissa M ja D



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: "Ehjä" sulake
ViestiLähetetty: 28.05.2010 17:36 

Viestit: 166
Paikkakunta: Helsinki / Jämsä
Se oli se 40A pääsulake. Sen vaihtokaan ei auttanut, mutta kun ropeloin kojetauluvalaistuksen säätöä, kaikki rupesi äkisti pelaamaan.
Mutta ihmeitähän Muumilaaksossa tapahtuukin.



£orenzo Pamfletti
il Artisto rheumatismo, erotomanimo i Darra Catastrofala
Citroen C3, Renault Megane Cabrio, Sunbeam Alpine Series 4 Roadster, AJS 18S, Norton Commando
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 10 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: